recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - App til at ringe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

App til at ringe

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: App til at ringe
    Sendt: 17-April-2015 kl. 21:25
Hejsa alle.

Jeg håber dette er en af de lettere forspørgsler hehe.

Jeg har en dreng som IKKE har noget simkort i en smartphone, dvs heller ikke noget tlf nummer. Men jeg vil godt have en app som kan ringe online. Altså lige præcis som med viber, dog har viber,whatsapp , skype osv den ulempe at man skal åbenbart indtaste sit tlf nummer.

kan man da ikke få en app som bare kan den simple ting uden alt det der?? Man skal bare kunne ringe online med den.
Til top
Flomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2013
Sted: 6200
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 21:49
Giv da den stakkel et taletidskort.
Man kan få et taletidskort til 99.-kr. Inkl mobil nr og som virker  i 12 måneder hvis man ikke smide penge på det. Kunne man da fint undvære knægten, og så er dit problem løst ;-)

http://www.telenor.dk/privat/mobilabonnementer/mobilabonnementer/taletidskort/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 21:51
ringe online? du mener du vil have mulighed for at kunne ringe til en rigtig telefon via en app? Der skal speciel teknologo til at kravle over på et telenetværk fra et datanetværk og det vil koste dig penge. Skype burde da ikke bruge et tlf nummer for at kunne ringe eksternt.
https://support.skype.com/en/faq/FA20/how-do-i-call-mobiles-and-landlines-in-skype-for-windows-desktop

Men det kommer til at koste penge uanset hvad
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 23:09
nu var det jo lige det jeg efterspurgte. 6 år nej han skal ikke have noget nummer endnu. så søger stadig
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 23:30

Jo, det er muligt at ringe på den måde, min nye Acer har den mulighed, det hedder Internet Call, der skal oprettes en konto til det før det kan bruges, så gratis er det nok ikke, derudover står der i manualen, at internet udbyderen skal understøtte funktionen, så det skal man også lige være sikker på.
Alternativet er så det som der også er nævnt et simkort med taletid, og så sætte telefonen op til kun at kunne ringe til bestemte numre.


Redigeret af Radiomanden - 17-April-2015 kl. 23:33
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 23:38
Find et børne abbonenter hos en udbyder, jeg selv havde miniNor hos Telenor, da mine børn var helt små.
Så var der lidt tale tid og lidt data for 50kr pr. måned, ikke at de brugte det, men de havde muligheden for at ringe til bedsteforældrene selv osv.
Samt man kunne få fat i dem når de var hos legekammeraterne.
Men mine tøser var nok en 8-10 år før de fik telefon, men kan ikke se noget galt i at dit barn får det nu, når du selv efterspørger en løsning på at "ringe" op.
Og ting/vaner rykker sig for tiden, jeg ser små børn med smartphones til flere tusinde kroner i de små klasser, der er jo nok lidt gammeldags, og syntes det skal vente nogle år, så de forstår hvor dyrt et legetøj de jonglere med.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 23:53
min dreng har en gaaaammel lg tlf 4-5 år gammel kostede 800 kr dengang. Jeg er selv som dig jever, det er for tidligt. Men det var nu for at slippe for køb af alt mulig osv. heller ikke en tlf han skal have med sig, mest egentlig for at jeg godt kunne tænke mig at finde sådan et program til ham. Men må jo nok opgive det, sku da trist :(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 00:03

Der er en App der hedder Internet Call for Mobile, som ser ud til at kunne være hvad der efterlyses.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 01:44
Viber er nok den mest udbredte app til formålet. Den brugte jeg og kæresten, da hun var i USA med veninderne.
Ellers er der jo gode gamle Skype.
I skal dog alle sammen have app'en installeret.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.viber.voip

Begge kræver selvfølgelig, at knægten er på WIFI, da han ikke har noget abonnement.
Men I vil stadig kunne bruge den, såfremt I har et dataabonnement på jeres telefoner.


Redigeret af Nagash - 18-April-2015 kl. 01:46
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 10:59

Der kræves så stadig en konto (penge) hvis der skal foretages opkald til ikke Skype brugere, hvordan det er med den anden ved jeg ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 14:32
Kan wire bruges ? 
http://www.computerworld.dk/art/232677/test-af-dansk-skype-legendes-nye-chat-app-s-dan-fungerer-wire
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 18:24
Du skal ikke have et nummer på Skype for at have mulighed for at ringe op.
Der skal blot sættes penge ind på skypekontoen og så kan der ringes indtil kontoen går i nul.

Men igen. Det kræver at telefonen er online via mobilt bredbånd eller wifi, så uden simkort bliver det i praksis en ret skidt løsning uanset hvad du vælger.

Du bliver nødt til at acceptere at
  • det kommer til at koste penge uanset hvad
  • det kun vil virke på wifi, hvis ikke telefonen har et dataabb.

Kan man ikke få et taletidskort med hemligt nummer/data, hvor du bare lader være med at oplyse knægten om nummeret, så der i praksis ikke er nogen der kender det og derved kan ringe til ham?


Redigeret af tobywan - 18-April-2015 kl. 18:27
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu