recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet Phantom Silver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet Phantom Silver

 Besvar Besvar Side  <1 34567 17>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Strecker....Hvem har så betalt de anmeldelser som roser de produkter du køber?



Jeg stoler ikke på anmeldelser, jeg tester selv..!

Redigeret af strecker - 11-Juli-2015 kl. 14:50
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 15:37
lyd er subjektivt. Hvis man ikke kan lide lyden fra eks B&W Diamond. Skal baren jo ikke være særlig høj , for at finde noget man subjektivt syntes er meget bedre.
hvad er bedst? kalvemørbrad eller forlorn skildpadde på dåse? Ja - hvis man ikke kan lide oksekød er svaret jo tydeligt. Gør det forloren skildpadde bedre? - næppe
og det er jo sådan set ligegyldigt om man er Hr eller fru Danmark. eller anmelder.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 15:59
Det er lige før jeg får lyst til at se om det kan hamle op med mit setup bestående af 802D og HTM2D... Jeg tvivler dog...

skal jeg bruge 3 stk hvis jeg vil have front og center?? Eller hvordan fungere de?
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Det er lige før jeg får lyst til at se om det kan hamle op med mit setup bestående af 802D og HTM2D... Jeg tvivler dog...

skal jeg bruge 3 stk hvis jeg vil have front og center?? Eller hvordan fungere de?

Ja, der er en inde på devialetchat.com forum, som har 3. stk Phantom Silver, hvor han bruger den ene som center. Han er vild med det.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Hvad skal han så bruge tid på? Han bliver bedt om at finde en anmeldelse fra et seriøst magasin. Det gør han så, hvortil I reagerer med "de er sikkert betalt af Devialet" argument. Den form for skepsis og negativitet undrer mig. 

Jeg vil gerne opponere lidt imod at du klumper os sammen og siger "I" Smile. Det var mig der efterspurgte seriøse anmeldelser, men jeg har ikke beskyldt nogen anmeldere for at være købt. Jeg tror nærmere på at en hel del skribenter ruller med på hypen fordi det er en god historie. Men - igen, jeg kan kun tale for mig selv - min skepsis bunder i at jeg har oplevet talrige gange at produkter er blevet hypet op til at være verdens 8. vidunder - især inden kunderne rent faktisk får fingre i det - og når det så rent faktisk lander på gaden, så viser det sig at være ganske ordinært. Nogle gange endda direkte ringe. Derudover bunder min skepsis i noget andet:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg er enig i, at det er forkert at vende al snakken i retning af Phantom vs. B&W 800-serien. Ikke desto mindre, så er det ikke uset, at brancher vendes på hovedet af relativt unge virksomheder, der gribber tingene an på en ny og anderledes måde end status quo. Så at sige, at Devialet ikke bør kunne gøre det vil jeg mene er forkert.

For det første, så bekræfter du jo selv min skepsis, som primært vender sig imod netop dét at sammenligne Phantom med B&W 800-serie. Men derfor vil jeg alligevel gerne forsvare min generelle skepsis: Jeg er ikke spektisk overfor at Devialet kan levere noget nyt og spændende, og på mange måder er produktet unikt og fortjener omtale. Min skepsis kommer jo ikke ud af ingenting, jeg afviser ikke bare blankt selve tanken om revolutionerende produkter. Jeg har sat mig ind i hvad produktet indeholder, og selvom jeg ikke er ingeniør så ved jeg trods alt lidt om hvordan højttalere, lyd og akustik virker. Desuden giver jeg dem jo så meget kredit at jeg ikke afviser at produktet lyder hæderligt, selv om dén demonstration jeg har oplevet var gudsjammerligt ringe. Dét synes jeg da i sig selv er en ret nøgtern indstilling. Problemet er bare at de ting produktet hypes op til, rent objektivt set ikke holder. Om man er ny eller gammel, uanset hvor meget research du smider efter det, så kan du ikke bøje fysikkens love. Og innovation kommer jo ikke ud af ingenting. Jeg påpeger jo netop at dens bas-formåen i sig selv ikke er noget revolutionerende - det er bare nyt at dén basformåen kaldes en kompakt-højttaler og ikke en subwoofer. En anden del af hypen som jeg er skeptisk over for, er at man forsøger at få os til at tro på at fordi Devialet har et givent antal ingeniører ansat (vistnok 100), så skulle de på et par år have omskrevet regelbogen for hvordan man bygger en højttaler. Det har jeg det lidt anstrengt med, for det første så er 100 ingeniører ikke nødvendigvis bedre end én. For det andet, så er hifi ikke et område der ikke er researchet på i forvejen - der er i forvejen tusindvis af ingeniører verden over, der i MANGE år har kæmpet for at få mere lyd ind i mindre kasser. Du kan ommøblere lidt i selve konceptet, og du kan optimere og være forrest i flokken, men der er ingen 800 meter løbere der kommer i mål to omgange foran nummer to. Jeg vil i hvert fald tillade mig at sige, at hvis du vil have mig til at tro på at det kan ske, så må du bevise at det rent faktisk er sket, ikke blot sandsynliggøre at det kunne forekomme hvis og hvis og hvis...

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Og dette er vel stadig et første generationsprodukt. Hvad der egentlig bliver spændende, er at følge udviklingen. De har lovet løbende forbedringer via software - også på en langt mere aggressiv måde end mange lonkurrenter - og arbejder vel sikkert allerede på en større eller ny version af Phantom.

Selvfølgelig kommer der flere produkter, andet ville da være mærkeligt. Om det bliver større eller mindre produkter, det vil jo være op til firmaets koncept, jeg synes ikke det er skåret i sten at det bliver noget større. Balladen er jo bare netop at produktet som sagt ikke reelt indeholder nogen revolution i hvad der fysisk kan lade sig gøre - kun i måden det er præsenteret på. Hvis du pludselig laver en gulvhøjttaler med samme teknologi, så er det ikke længere særligt revolutionerende at der kommer en masse bas ud af kassen. Så skal den lige pludselig bedømmes på reel lydkvalitet, også over 50 Hz - og dér savner jeg en indikation af hvorfor en Phantom skulle kunne noget som eksempelvis en KEF Q50 ikke kan.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af mixart mixart skrev:

Hi-fi Choice kom forresten frem til denne konklusion i deres anmeldelse:"

Despite the lifestyle branding,

the Silver Phantom is a genuine
hi-fi proposition that's firmly rooted
in high-end audio. What's more, as a
complete music system that comes
fully loaded with Devialet's latest
technology and wi-fi streaming to
boot, it's also exceptional value,
especially given you could start with a
single unit and add a second Phantom
as funds permit. And pair them up
you should, as being configured in
stereo takes them up to the next level
in the audio stakes, with a sound
that's open, full bodied and blessed
with a bass quantity and quality that
really pushes the boundaries of what
you'd expect from a compact system

For det første, så er der jo meget langt fra at sige at det er "exceptional value" (hvilket jeg har gentaget flere gange at jeg ikke udelukker at det er), til at sige at det er en konkurrent til et "ægte" high-end system. Næsten alle anmeldelser afvejer superlativerne ud fra forventningerne til produktet - en lomme-højttaler der spiller 150 Hz kan være meget imponerende, mens en køleskabs-størrelse højttaler der ikke spiller under 30 Hz kan være dybt skuffende. Jeg mener ikke noget af dét du citerer der bekræfter eller afkræfter Devialet's lovprisninger om high-end lyd. De skriver jo netop at det er så og så fantastisk, ud fra hvad du ville forvente fra et kompakt system. Og det er dér jeg rækker en finger i vejret, og efterspørger at de med "kompakt system" inkluderer en sammenligning med sub/sat systemer, som jeg mener er de reelle konkurrenter. Som sagt, hvis du sammenlignede med et system med to PV1 subwoofere, så tror jeg benovelsen over mængden af bas ville være noget anderledes. Men jeg er ikke i tvivl om at der vil komme flere anmeldelser hvor anmelderen i tilsvarende grad lader sig "forblænde" - om ikke andet, så som sagt fordi det er en god historie og derfor sælger det flere artikler.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 11:22
Synes egentlig der er meget unødvendig negativitet i denne tråd. Hvis det vitterlig er rigtigt at Devialet har pakket hvad der svarer til en PV1 og en kompakthøjttaler samt forstærker, fjernbetjening og streaming funktioner ned i dén kasse og det i øvrigt yder på linje med hvad separate kompakt-højttalere og sub, til ca samme pris kunne, så synes jeg da det er et yderst velkomment afbræk fra det sædvanlige super-konservative stereo HIFI marked.
 
At hypen så får på alle tangenterne kan man godt blive irriteret over, men på den anden side er det ved gud ikke første gang, at det er set på hifi fora, og i de fleste tilfælde er det der bliver hypet og udskreget til ultra highend da langt mere ordinære variationer over temaet.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



.....

- og dér savner jeg en indikation af hvorfor en Phantom skulle kunne noget som eksempelvis en KEF Q50 ikke kan.



Q50? > LS50?
 
Vil du have svar på om en LS50 kan spille lige så meget bas eller om den lyder lige så godt over 50Hz?
 
De første kan jeg ikke svare på, men phantoms basenheder aflaster da den fremadrettede coax så potentialet til at spille bedre end LS50 er da til stede, selv om LS50 har fået utroligt meget ros.
 
Hvad bas angår er der da ikke det mindste tvivl om at en phantom kan spille op med en lille 5" enhed, selvom den er i refleks kabinet.



Redigeret af Trumle - 14-Juli-2015 kl. 12:52
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 13:26
Kunne være lækkert medet par danske demo steder. så interesserede kunne få lov at lytte og bedømme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 13:30
http://high-performance.dk/kontakt.html

Klaus

Redigeret af KlausDM - 14-Juli-2015 kl. 13:36
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 17:26
Spændene system Mixart og rart at se nogen går en helt anden vej. Som du erfarer er der mange holdinger og ideer, vigtigst er du syntes om din investering;-) Der er sikkert mange journalister/tester der bliver betalt for en rosende anmeldelse på et produkt, men det gælder vel alle produkterne medlemmerne på REC har i deres stuer og dedikeret bioer, alle har deres preferencer, vigtigst er man kan li sit eget valg af udstyr:-). Tilykke med den sidst ankommet:-)

Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Spændene system Mixart og rart at se nogen går en helt anden vej. Som du erfarer er der mange holdinger og ideer, vigtigst er du syntes om din investering;-) Der er sikkert mange journalister/tester der bliver betalt for en rosende anmeldelse på et produkt, men det gælder vel alle produkterne medlemmerne på REC har i deres stuer og dedikeret bioer, alle har deres preferencer, vigtigst er man kan li sit eget valg af udstyr:-). Tilykke med den sidst ankommet:-)


Tak Michael Smile Ja det er absolut et spændende produkt og ser frem til, hvad de ellers kommer med af mindre eller større modeller i fremtiden. Nu glæder jeg mig bare til at jeg får mine Branch stander til Phantom højttalerne, så det bliver komplet Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu