recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tyske kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tyske kanaler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tyske kanaler?
    Sendt: 19-April-2015 kl. 22:04
Hej alle, 

efter fem år i Tyskland flytter jeg nu tilbage til Danmark og skal derfor have fundet internet og tv abb pakker. Jeg havde egentlig tænkt mig YouSee / TDC KabelTV, men jeg kan se at de kun tilbyder meget begrænset udvalg af tyske kanaler (e.g. RTL, 3Sat). Jeg kunne godt tænke mig nogle flere som Pro7.

Ved I om der er nogen der tilbyder et større udvalg af tyske kanaler? Jeg må desværre ikke sætte parabol op. 

Bonus ville også være at kunne få russiske kanaler, men er ikke et must. 

Mange tak for hjælpen! 
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 22:28
YouSee har tilvalgspakker (bland selv), hvori der er flere tyske kanaler. Måske noget du kan bruge?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 07:15

Ja,Pro7 og andre kan til vælges, også Arte.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 08:38
Husk så også lige på at nogle af de kanaler er top elendig kvalitet hvis du fx. får dem gennem Yousee

Redigeret af bibihest - 20-April-2015 kl. 08:38
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 10:44
Ja, det var lidt jeg frygtede. Jeg vil jo helst have HD kvalitet. Hvad er vejen frem her? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 11:21


ARD, ZDF, NDR, RTL er i HD, de øvrige er også vil jeg tro.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



ARD, ZDF, NDR, RTL er i HD, de øvrige er også vil jeg tro.

Ja, ARD, ZDF, NDR, RTL er i HD.  De er da normalt flotte hos mig.

Men nej,  ifølge youSee er de  tyske ekstra kanaler, som  jeg lige kunne findem  SD-kanaler.

Heller ikke ifølge 
http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm
er de HDkanaler.

Der ser da ud til, at kanaler som fx Pro7, Vox og  SAT1 har rimelig  plads i deres muxer (youSee slang QAMer). 
Men derfor kan det naturligvis  godt være, at der foretages en mindre smart konvertering på vejen fra fjensynskanalens play_out  og til youSee.
 
Mon ikke youSee henter de fleste  af de tyske kanaler ned fra en satellit ? 

Lars  Smile



Redigeret af reslfj - 20-April-2015 kl. 16:09
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 17:36
Har haft Pro7 som ekstra kanal for et lille års tid siden, men jeg droppede den igen efter en måned fordi kvaliteten var så ringe SAT1 var ok og til at holde ud at se på.

Yousee havde dengang ingen planer om at tilbyde dem i HD, så længe der ikke var særlig stor efterspørgsel på kanalerne.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 17:45

Det er nok i det sydlige Jylland og dele af Fyn de er mest eftertragtede, og de svenske er mindst, og omvendt på Sjælland.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu