recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv med Variabelt Optisk lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv med Variabelt Optisk lyd

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Jeg har nu fået følgende svar fra Sony:
Hej Kristoffer.

Alle vores tv´er af nyrer model, har optisk indgang, dog kan jeg ikke se at du kan komme til at kunne regulere lyden via tv´s fjernbetjening, da man slår selve funktion fra når man anvender optisk lyd indgang på tv´et, da man vælge lyd system.


Jeg må nok prøve ud og sondere terrænet og afprøve det, for at se om det virker som jeg har forestillet mig :)

Tak for hjælpen


Måske har Sony support ret, men jeg har utallige eksempler på, at supporten er fuldstændig ubrugelig.
De ved desværre lige så lidt om produkterne, som en kassemedarbejder i et supermarked, ved om obligationsmarkedet.
Kontakt en Sony forhandler, de kender efter min opfattelse mere til produkterne.


Redigeret af JeTex - 21-April-2015 kl. 11:37
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
SCR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-December-2012
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SCR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 11:41
Hej Jens,
Du har desværre også haft en dårlig oplevelse med Supporten. De er desværre ikke altid helt inde i sagerne.
Hvorfor de tit beder deres kunder om at henvende sig hos os. Vender i øvrigt snart tilbage med din case. Min liste af sager er desværre lang i øjeblikket, men du er ikke glemt! :)

MVH Mikael
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Jeg har nu fået følgende svar fra Sony:
Hej Kristoffer.

Alle vores tv´er af nyrer model, har optisk indgang, dog kan jeg ikke se at du kan komme til at kunne regulere lyden via tv´s fjernbetjening, da man slår selve funktion fra når man anvender optisk lyd indgang på tv´et, da man vælge lyd system.


Jeg må nok prøve ud og sondere terrænet og afprøve det, for at se om det virker som jeg har forestillet mig :)

Tak for hjælpen


Måske har Sony support ret, men jeg har utallige eksempler på, at supporten er fuldstændig ubrugelig.
De ved desværre lige så lidt om produkterne, som en kassemedarbejder i et supermarked, ved om obligationsmarkedet.
Kontakt en Sony forhandler, de kender efter min opfattelse mere til produkterne.


Ja, det er vist praktikanten man har fået til at svare på den henvendelse! (optisk indgang).

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af SCR SCR skrev:

Du kan ikke ændre toslink til variabel. Menuen bliver låst og kan ikke ændres.

Hilsen Sony Center Rødovre


Mon ikke du skal lære dine produkter bedre at kende! Et Sony Center, og så ved man ikke at (nogle) modeller har regulerbar optisk output!

M.v.h.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 12:26
Jeg er godt klar over, at vi skriver 2015, men så sent som april 2013 udgiver Sony en bulletin, der fastslår, at optical out er fixed.
Sony optical out

Redigeret af JeTex - 21-April-2015 kl. 12:28
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
SCR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-December-2012
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SCR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 13:44
tak til JeTex :)

Behøver vel ikke kommentere yderligere...? ;)
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alland82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 14:33
For lige at bekræfte hvad der vist allerede er blevet fastslået, så har jeg lige afprøvet den optiske udgang på en KDL55W815 (2014-model), og den kan ikke regulere lyd på optisk, uanset hvordan man stiller indstillingerne i lyd-menuen..

Jeg har derudover heller ikke kendskab til andre mærker med mulighed for at regulere lydstyken på optisk..

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 14:44

Som også jeg skrev tidligere, det bliver vanskeligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 16:16
Hvis optical out skulle have variabel volume kontrol, ville det vel kræve en dekodning i tv'et. Dolby Digital indeholder jo information om amplitude, og tillader ikke en ændring på det "digitale niveau". Når det digitale signal når modtageren, surround receiver, soundbar o.lign., ryger det jo i D/A converter, og herfra kan lydniveau ændres.
Når denne konvertering foregår i tv'et, kommer lydoutput via headphone udgang, eller anden form for analogt output.. Og i disse situationer, kan der vælges variabelt volume output.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 16:24
Jeg skal over for ALLE!, beklage mine fejlagtige udsagn omkring variabel optisk ud!
Det jeg huskede var ikke optisk ud, men den alminde analoge udgang, hvor Sony - mig bekendt - er de eneste TV, som tilbyder regulering!
Jeg havde i dag chancen, for at leje med min bekendtes Sony TV, og det kunne IKKE regulere styrken, på den optiske udgang.

M.v.h.
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alland82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis optical out skulle have variabel volume kontrol, ville det vel kræve en dekodning i tv'et. Dolby Digital indeholder jo information om amplitude, og tillader ikke en ændring på det "digitale niveau". Når det digitale signal når modtageren, surround receiver, soundbar o.lign., ryger det jo i D/A converter, og herfra kan lydniveau ændres.
Når denne konvertering foregår i tv'et, kommer lydoutput via headphone udgang, eller anden form for analogt output.. Og i disse situationer, kan der vælges variabelt volume output.


Det lyder meget fornuftigt, men de fleste tv kan jo vælge imellem bitstream eller pcm output på optisk. Hvis der dekodes til pcm i tv, så burde der vel teoretisk set også være mulighed for at køre det variabelt ud?!

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alland82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg skal over for ALLE!, beklage mine fejlagtige udsagn omkring variabel optisk ud!
Det jeg huskede var ikke optisk ud, men den alminde analoge udgang, hvor Sony - mig bekendt - er de eneste TV, som tilbyder regulering!
Jeg havde i dag chancen, for at leje med min bekendtes Sony TV, og det kunne IKKE regulere styrken, på den optiske udgang.

M.v.h.


Der er mange der tillader regulering af lydstyrke på den analoge hovedtlf. udgang. Bl.a. gør både Samsung og LG, for at nævne et par af de største.

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu