recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning på Dune under Zappiti hakker voldsomt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspilning på Dune under Zappiti hakker voldsomt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning på Dune under Zappiti hakker voldsomt
    Sendt: 20-April-2015 kl. 23:03
Hej

Jeg har prøvet at bruge Zappiti til at opbygge min MovieWall på min Dune base 3.0 afspiller.

Problemet er, at når jeg starter en film fra USB harddisk hakker den helt vildt. Det sker ikke via yadis eller hvis jeg starter film direkte fra mappen, så det må være noget med min Zappiti. Starter jeg en film fra Zappiti der ligger på min NAS afspiller den helt fint via netværk.

Nogen der har et godt råd?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 00:01
hvor har du selve zappiti folderen med data til at ligge ?
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 07:30
Zappiti data ligger på en USB Stick der sidder i siden. Yadis ligger på samme Stick, men jeg ville foretrække Zappiti, hvis jeg kan få det til at virke
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 09:14
Har en Prime 3.0, vil lige prøve at lave ligende opsætning på den, hvilken version af Zappiti software bruger du
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 09:16
Det lyder super - tak. 
Det er den nyeste:
 Zappiti Media Center PC Version 2.8.15.0 (2014.11.06)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 22:38
ok, ha nu testet her på min prime 3.0

Og lige som dig har jeg lagt Zappiti folderne på en usb stick og sat en USB HDD til med fimene på, lige som dig hakker det helt vildt når jeg starter filemne op via zappiti softwaren, har testet med BD iso og 1080P MKV

det sjove er at hvis jeg flytter zappiti filer og folder fra USB srick til en intern hdd i afspilleren (Har sat en 2.5" i afspilleren og koblet den på en intern sata port) så er der ingen problemer

har en fæl fornemmelse af at det har noget at gøre med at en del information skal køres igemmen zappiti softwaren og så fra usb til usb, men jeg ved det desvære ikke


Redigeret af Hackerjac - 23-April-2015 kl. 22:41
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 09:02
Hej Hackerjac 

Tak for forsøget...

Jeg vil prøve at oprette en tråd på Zappiti forum. 

Da jeg ofte bytter om på de interne diske, er det ikke en mulighed for mig at lade dataene ligge på en intern disk.

Skal nok holde tråden opdateret, hvis jeg finder en løsning.

Hvordan får i andre Zappiti bruger det til at virke uden ekstrem hakken ?
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 11:41
Jeg opper lige en gang. 

Der må da være nogen herinde, der ikke har de samme problemer, der kan hjælpe med at kaste lys over sagen. Opslaget med Zappiti's forum har ikke givet nogen reply.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 13:00
Det kunne godt tyde på at du har mappet dit drev forkert i zapitti.

den skal ikke sættes op med smb men du skal lave en direkte henvisning til USB disken

Her er min nas med smb og et drev lokalt på computeren mappet





Hvis du trykker change og vælger "custom" så kan du tilføje en sti direkte til USB drevet. Her skal du så skrive stien til dit usb drev


Håber at det hjælper


Redigeret af Berdel - 08-Maj-2015 kl. 13:19
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 13:05
Super... Det vil jeg prøve. Tilbagemelding kommer i løbet af weekenden 
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 23:12
Det ser umiddelbart ud til at virke.... Stort tak for hjælpen Clap
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu