recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forskellig hastighed på samme netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forskellig hastighed på samme netværk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: forskellig hastighed på samme netværk
    Sendt: 21-April-2015 kl. 16:30
Hej Alle,

Det har sikkert været diskuteret før but here goes.

Jeg har 3 PC'er tilsluttet en zyxel router (trådløst) og en 35/5 forbindelse fra Fullrate. Med min spritnye stationære (Windows 8.1) måler jeg en hastighed på 43/9 (jeg bor nærmest oven på centralen), mens jeg med mine to bærbare (henh. Vista og W8) har svært ved at komme over 20/6.
Jeg har en fornemmelse af der ligger et eller andet og spærrer programmæssigt på mine bærbare men kan ikke regne ud hvad det er Cry. Jeg følger ellers alle forskrifterne når jeg tester (sluk alt andet, brug kabel osv). 
Jeg kan sagtens streame 4K på mit TV og Fullrate siger også at hastigheden kører helt som den skal.
Har I nogle ideer til hvad man kan gøre for at få gang i hastigheden på mine bærbare? 
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 17:12

Det har at gøre med netkortet/antennen hvor godt det er, når jeg måler på mine enheder, er der ingen af dem der viser ens, (2 Tablets, en bærbar og en Telefon) den ene kan vise lavt og den anden kan vise højt, selv om de er samme sted når der måles. Så de uens målinger må være grundet netkortet/antennen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Hej Alle,

Det har sikkert været diskuteret før but here goes.

Jeg har 3 PC'er tilsluttet en zyxel router (trådløst) og en 35/5 forbindelse fra Fullrate. Med min spritnye stationære (Windows 8.1) måler jeg en hastighed på 43/9 (jeg bor nærmest oven på centralen), mens jeg med mine to bærbare (henh. Vista og W8) har svært ved at komme over 20/6.

Din nye PC kører formodentligt N protokollen og kan udnytte hele båndbreden. Hvis dine gamle bærbare kun kan køre G protokollen, så maxer de ud omkring de 20 Mbit, så det er helt normalt. Så du skal have nye netkort i det gamle grej, hvis du vil højere op.

Edit: jeg overså at du også har prøvet med kabel. Så er jeg blank.
J

Redigeret af Jwin - 21-April-2015 kl. 17:53
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det har at gøre med netkortet/antennen hvor godt det er, når jeg måler på mine enheder, er der ingen af dem der viser ens, (2 Tablets, en bærbar og en Telefon) den ene kan vise lavt og den anden kan vise højt, selv om de er samme sted når der måles. Så de uens målinger må være grundet netkortet/antennen.

Men kan det forårsage at der kan være op til 20 Mbit i forskel fra computer til computer? Det lyder ekstremt!

Citér Din nye PC kører formodentligt N protokollen og kan udnytte hele båndbreden. Hvis dine gamle bærbare kun kan køre G protokollen, så maxer de ud omkring de 20 Mbit, så det er helt normalt. Så du skal have nye netkort i det gamle grej, hvis du vil højere op.

Hvis det er rigtigt så kan alle der kører med G protokollen kun få op til omkring 20mbits hastighed når de har trådløst netværk? Og hvor mange af dem vil vide der skal et nyt netværkskort til for at forøge denne hastighed? Hvis det er rigtigt, er der jo et hav af mennesker der lider under det problem. Udbyderne ville blive kimet ned 24/7 fordi folk ikke kan forstå de ikke for hvad de betaler for.
Det er umiddelbart noget jeg har lidt svært ved at tro på. Den slags ville være en del mere omtalt i medierne end det er tilfældet nu Smile


Redigeret af rumguf - 21-April-2015 kl. 19:17
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 19:26

Har en 20/5 forbindelse, når jeg måler med den ene tablet får jeg omkring 8 Mbit, når jeg måler med den anden, så får jeg over 20, så det må have med enheden at gøre. Det er samme App (Ookla) der bruges til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Hvis det er rigtigt så kan alle der kører med G protokollen kun få op til omkring 20mbits hastighed når de har trådløst netværk? Og hvor mange af dem vil vide der skal et nyt netværkskort til for at forøge denne hastighed? Hvis det er rigtigt, er der jo et hav af mennesker der lider under det problem. Udbyderne ville blive kimet ned 24/7 fordi folk ikke kan forstå de ikke for hvad de betaler for. Det er umiddelbart noget jeg har lidt svært ved at tro på. Den slags ville være en del mere omtalt i medierne end det er tilfældet nu.


Ikke desto mindre er det den skinbarlige sandhed...... 802.11 G har en teoretisk hastighed på 54 Mbit/s. Dette er inclusive alt overhead der nu engang er indbygget i en netværksprotokol. I praksis kan du forvente 20 Mbit/s eller lidt mere, hvis du ikke er i et støjfyldt miljø. Prøv selv at Google "max troughput Wifi G" eller lignende.

Jeg undrer mig også over at dette ikke har været mere fremme i pressen, Kontant på DR1 var lidt inde på det, men det blev ikke rigtigt skåret ud i pap.. Så ja, rigtig mange betaler for mere end de kan udnytte.

Nuvel, nu har N protokollen været fremme i nogle år og de nyeste routere har den endnu hurtigere AC protokol. Så alle dem med rimeligt nyt grej har ikke problemet.

Sidst men ikke mindst, så deles båndbreden. Så når du så har 3 devices (+ nogle smartphones) så er det måske slet ikke dumt med mere båndbrede end dine lidt ældre PC'ere kan udnytte

J

Redigeret af Jwin - 21-April-2015 kl. 20:42
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 20:51
Nå ja. Må leve med det så. Men utroligt at der ikke har været mere fokus på det.  Udbyderne røvrender jo folk ved ikke at gøre opmærksom på at de høje hastigheder ikke fungerer på alle platforme.  Kunderne trækker det korte strå, og man kan da ikke forlange at hr og fru jensen på 75 skal til at rode med protokoller og købe nye netværkskort. 

Forresten....båndbredden deles vel kun når flere devices er tændte på én gang. Det var ikke tilfældet da jeg testede. Som ejer af 3 PC'ere, et smart TV, tablet, WD TV Live, Smartphone og 3 spillekonsoller tror jeg egentlig at jeg kan smadre enhver forbindelse hvis jeg starter alt op samtidigt! Cool
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Nå ja. Må leve med det så. Men utroligt at der ikke har været mere fokus på det.  Udbyderne røvrender jo folk ved ikke at gøre opmærksom på at de høje hastigheder ikke fungerer på alle platforme.  Kunderne trækker det korte strå, og man kan da ikke forlange at hr og fru jensen på 75 skal til at rode med protokoller og købe nye netværkskort. 

Forresten....båndbredden deles vel kun når flere devices er tændte på én gang. Det var ikke tilfældet da jeg testede. Som ejer af 3 PC'ere, et smart TV, tablet, WD TV Live, Smartphone og 3 spillekonsoller tror jeg egentlig at jeg kan smadre enhver forbindelse hvis jeg starter alt op samtidigt! Cool


9 ud af 10 aner ikke hvordan de måler båndbreden...... Så de lever i uvidenhed.

Jeps, delingen er kun når du har gang i flere devices på en gang.

Se lyst på det, nu har du et argument over for konen, hvorfor jeres "stenalder" Vista PC bør skifte ud 😉

J

Redigeret af Jwin - 21-April-2015 kl. 20:58
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 22:36
Uvidenhed, ja. Men at score kassen på folks uvidenhed er temmelig usympatisk i mine øjne.

Jeg elsker faktisk den gamle vista-traver. 8 år på bagen og har aldrig brokket sig (plus det er den eneste jeg har Office-pakke på)
Kæresten har vist opgivet mig for længe siden! Hun forstår ikke helt hvad jeg foretager mig når jeg er inde i computer/synthesizer-værelset. Men....man er vel geek by heart! Tongue
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 22:55
formoder ikke der er nogen udbydere der levere en G-router når de tilbyder de højere hastigheder så de snyder jo ikke nogen. De fleste PCer leveret efter 2010 er med N-netkort så det er kun de gamle der ikke understøtter de højere hastigheder. Og hvis det er kablet net så gør de jo. Men det er rigtigt trådløst fungere som en hub så hastigheden fordeles på klienterne og bliver langsommere hver gang der kommer en pc på. Dog kan N kører 2 frekvenser og du kan teoretisk have nogen klienter på 2.4ghz typisk de ældste N kort og 5ghz for de nyere.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 14:52
Jwin og rumguf - Hvorfor roder i udbyderens hastighed ind i potientielle trådløse hastigheder?
Dels har det ikke noget med problemet her i tråden at gøre, da der jo skrives, der er forsøgt med kabel.

Og dernæst, hvad udbyderne tilbyder af hastighed, og hvordan kunderne flækker deres net og enheder sammen, det er fuldstændig irrelevant for udbyderne. Det skulle lige passe, at alle kunder over 20mbit, skal oplyses, at det ikke trækker mere på een enhed med en G standard. Jeg vil tro de fleste kunder vil stå og glo åndsvagt ud i luften totalt uvidende om, hvad der snakkes om.
Udbyderne kan heller ikke vide, om kunden har planer om, at der skal flere brugere til på een gang.
Folk må altså også gerne sætte sig bare en smule ind i tingene selv.

Back to problem.
Simpel øvelse.
Hvis dine bærbare enheder ikke trækker mere end 20mbit på kabel, når du tester internettet. Så prøv at test dem indbyrdes. Kopiere en fil fra den ene til den anden. På den måde kan du måske udelukke routeren/internettet som værende problemet.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Uvidenhed, ja. Men at score kassen på folks uvidenhed er temmelig usympatisk i mine øjne.

Gør de heller ikke. De kan jo ikke vide, hvordan kunderne bruger linien/nettet/det trådløse net.

Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Jeg elsker faktisk den gamle vista-traver. 8 år på bagen og har aldrig brokket sig (plus det er den eneste jeg har Office-pakke på)
Kæresten har vist opgivet mig for længe siden! Hun forstår ikke helt hvad jeg foretager mig når jeg er inde i computer/synthesizer-værelset. Men....man er vel geek by heart! Tongue

Vista?? Så har du selv bedt om problemer Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu