recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Computer vækker sig selv fra dvale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Computer vækker sig selv fra dvale

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Computer vækker sig selv fra dvale
    Sendt: 22-April-2015 kl. 20:13
Nu har jeg et par gange taget min computer i at være tændt, på trods af, at den er sat i dvale. 

Jeg har tjekket wol, og det er ikke slået til. Kender I andre ting, der kan få computeren til at vække sig selv fra dvale?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 20:25
Er det windows? Så prøv fra en commando prompt at skrive powercfg -lastwake, den siger hvorfor den sidste er vågnet.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 20:27
Automatiske Windows opdateringer ?
Automatiske anti-virus opdateringer ?
Et eller andet program som er sat til at automatisk opdatere sig selv på et bestemt klokkeslæt, selvom computeren ikke er tændt ?
Starter computeren fra dvale hvis man bevæger musen (afhænger af den enkelte pc) ?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Er det windows? Så prøv fra en commando prompt at skrive powercfg -lastwake, den siger hvorfor den sidste er vågnet.
Tester jeg lige næste gang det sker.

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Automatiske Windows opdateringer ?
Automatiske anti-virus opdateringer ?
Et eller andet program som er sat til at automatisk opdatere sig selv på et bestemt klokkeslæt, selvom computeren ikke er tændt ?
Starter computeren fra dvale hvis man bevæger musen (afhænger af den enkelte pc) ?
Nu spørger jeg kampdumt. Kan man teste det noget simpelt sted. Eller er det et mindre detektivarbejde?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2015 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Nu spørger jeg kampdumt. Kan man teste det noget simpelt sted. Eller er det et mindre detektivarbejde?

Det kan godt være detektivarbejde.

"powercfg -lastwake" giver mig normalt ikke noget brugbar information på Windows 7, så jeg ved ikke hvor meget man kan håbe på at se der.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 09:09
Hvis musen er sat til at kunne vække den, er de nogen gange lige følsomme nok, nogen gange skal man bare gå forbi computerbordet så musen rykker sig 1/100 milimeter også starter computer..
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hvis musen er sat til at kunne vække den, er de nogen gange lige følsomme nok, nogen gange skal man bare gå forbi computerbordet så musen rykker sig 1/100 milimeter også starter computer..


Ved du hvor jeg kan se det. For musen er meget følsom.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 09:33
Hvis du mener om jeg ved hvor man kan slå musen fra, så nej desværre, jeg havde engang et program jeg brugte til min htpc, hvor man kunne indstille hvilke dele (mus, remote osv)der skulle kunne vække htpc ud af standby, men kan ikke huske hvad det hed, der findes nok en måde i vindows, men kender den ikke :(
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 09:34
fandt programmet det hed mst 
http://slicksolutions.eu/mst.shtml

Ved ikke om det er nogen hjælp, det er sikkert ikke blevet opdateret i en evighed..
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hvis musen er sat til at kunne vække den, er de nogen gange lige følsomme nok, nogen gange skal man bare gå forbi computerbordet så musen rykker sig 1/100 milimeter også starter computer..


Ved du hvor jeg kan se det. For musen er meget følsom.
Som test for om det er mus der vækker, kan du prøve at slukke mus når den PC er i standby (går ud fra der er on/off switch på mus).  Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hvis musen er sat til at kunne vække den, er de nogen gange lige følsomme nok, nogen gange skal man bare gå forbi computerbordet så musen rykker sig 1/100 milimeter også starter computer..


Ved du hvor jeg kan se det. For musen er meget følsom.
Som test for om det er mus der vækker, kan du prøve at slukke mus når den PC er i standby (går ud fra der er on/off switch på mus).  Wink

Mvh. JørgenT

Øhh, var det ikke nemmere at bare sætte computeren i dvale, og så bevæge musen for at se, om computeren vågner? Det tager vel max 2 minutter..
Ikke at det dermed betyder, at det ER musen som vækker computeren. Men så har han i det mindste konstateret en mulig kilde.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hvis musen er sat til at kunne vække den, er de nogen gange lige følsomme nok, nogen gange skal man bare gå forbi computerbordet så musen rykker sig 1/100 milimeter også starter computer..


Ved du hvor jeg kan se det. For musen er meget følsom.
Som test for om det er mus der vækker, kan du prøve at slukke mus når den PC er i standby (går ud fra der er on/off switch på mus).  Wink

Mvh. JørgenT


Øhh, var det ikke nemmere at bare sætte computeren i dvale, og så bevæge musen for at se, om computeren vågner? Det tager vel max 2 minutter..
Ikke at det dermed betyder, at det ER musen som vækker computeren. Men så har han i det mindste konstateret en mulig kilde.



Der var vist også noget sf en tanketorsk fra min side af
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu