recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller
    Sendt: 23-April-2015 kl. 18:09
Jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal vælge en Denon fra HiFi Klubben eller en Pioneer fra AV Connection?

Pioneer, det mærke er vel ikke det samme som i gamle dage?
Hvor Denon sikkert er reservedelsvenlig, hvis det skulle blive aktuelt? (Som f.eks. pick up nål). 




Redigeret af tonice25 - 23-April-2015 kl. 18:09
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 18:14
Snup du bare en PLX1000. Den får aldrig brug for reservedele. Min egen Pioneer pladespiller er fra 1983 og fungerer perfekt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 18:20
Pioneer laver ikke pickupper, det lader de Ortofon og Audiotechnica om
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Snup du bare en PLX1000. Den får aldrig brug for reservedele. Min egen Pioneer pladespiller er fra 1983 og fungerer perfekt.

5.599,00 kr. er nok lige lidt i overkanten.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 18:21
Pioneer har lukket for TV produktion. Mig bekendt laver de stadig lydudstyr.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Pioneer laver ikke pickupper, det lader de Ortofon og Audiotechnica om

Ok - men Denon laver vist reservedele?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Snup du bare en PLX1000. Den får aldrig brug for reservedele. Min egen Pioneer pladespiller er fra 1983 og fungerer perfekt.


5.599,00 kr. er nok lige lidt i overkanten.

Den er ellers drønlækker og minder en del om Technics 1200, som koster nær det dobbelte.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Pioneer laver ikke pickupper, det lader de Ortofon og Audiotechnica om


Ok - men Denon laver vist reservedele?


Og hvorfor mon der er behov for det ?

:-) Undskyld, men jeg kunne ikke lade være.

Denon er nok lige så godt / dårligt som så mange andre.
mvh Infinity
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


Jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal vælge en Denon fra HiFi Klubben eller en Pioneer fra AV Connection?

Pioneer, det mærke er vel ikke det samme som i gamle dage?

Hvor Denon sikkert er reservedelsvenlig, hvis det skulle blive aktuelt? (Som f.eks. pick up nål).


DU kan roligt regne med, at Pioneer er samme kvalitet som "i gamle dage"!
En Denon er ikke mere "reservedelsvenlig, end en Pioneer! Hvorfor i alverden tror du det??
En pickup er ikke en reservedel, men en del af udstyret, og monteres via en standard (dog ikke på billige plastikpladespillere).

Hvis dit budget siger <3.000,- ville jeg klart vælge nedenstående, fra AV Connection! Fuldautomatisk, en rigtig tyk plademåtte - hvilket er godt for lyden. Indbygget RIAA, hvis forstærkeren ikke har indbygget RIAA. Men smart nok kan man køre udenom RIAA'en, hvis man f.eks. vil købe en ekstern kvalitets-RIAA sidenhen.

http://www.av-connection.dk/?PGr=7978

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 23-April-2015 kl. 19:46
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 19:54
Pioneer laver DJ udstyr og auto hi-fi. Resten er solgt til Onkyo.

Bortset fra det, har Henrik ret i at en pick-up er en del af udstyret og på fleste pladespillere kan du monterer den pick-up man nu synes passer til ens behov og økonomi. Selvfølgelig skal man skele til resten af spillenkæden i den henseende.

Til de der foreslår en PLX1000, så vil jeg nok hellere finde en brugt Technics. Byggekvaliteten på Pioneer udgaven af SL1200 er ikke helt så god som den oprindelige Technics.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 20:05
Det er mange år siden, at jeg sidst købte en pladespiller. Derfor er mit fokus på reservedele pt. Og jeg tolker jeres svar, at en ekstra pickup ikke nødvendigvis behøver følge mærket på pladespillere?

Nu har jeg mulighed for at opsøge en lokal hifiklub, så det frister jo lidt.

Men samtidig er det gode anbefalinger I har om Pioneer - så den er svær.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2015 kl. 20:10
Jeg skal også tage hensyn til om min Sony receiver, STR-DN1050, kan klare en af de nævnte pladespillere?
Ellers må jeg jo købe en ekstra lille boks til den. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu