recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manny Pacquiao, 2. maj.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manny Pacquiao, 2. maj.

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manny Pacquiao, 2. maj.
    Sendt: 04-Maj-2015 kl. 07:10
Du ved simpelthen ikke, hvad man kigger efter ej heller hvordan en kamp scores. Fair nok.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 06:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det tæller ikke at slå og ramme i en parade.....

Klaus

Det ved jeg (eller kan regne ud) - det var heller ikke det jeg tænkte på.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 06:12
Det tæller ikke at slå og ramme i en parade.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 05:53
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Så vidt man kunne se, burde Pacquiao have vundet.

Boksning handler om at ramme modstanderen, ikke om at se spektakulær ud.

Det er det jeg mener med så vidt man kunne se... Det så faktisk ud som om Manny P. slog og ramte mere end Mayweather og dermed burde have fået flere point, hvorfor man umiddelbart efter kampen synes det virker mærkeligt at Mayweather vandt, når det så ud som om Manny P. boksede bedre. Det er muligt Mayweather er en bedre bokser - det så bare ikke sådan ud, når man så kampen - også i betragtning af hans "beskidte" kneb (favntag hele tiden) o.a.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Så vidt man kunne se, burde Pacquiao have vundet. Han boksede meget bedre. Mayweather lavede ikke andet end at undgå at bokse (næsten) og at undgå at Pacquiao boksede på ham, bl.a. ved at omfavne ham hele tiden, så han ikke kunne bokse. Hvad slags boksning er det!!!!!!!!???? Dårlig sejr til Mayweather synes jeg!!

Fint nok at du hepper på Pacquiao. Det ændrer bare ikke på, at den bedre bokser var Floyd Mayweather - uanset hvor højt du så skriger og vifter med flagene. 

Når du lander 48% af dine "power-punches" (Mayweather) mod modstanderens sølle 19% (Pacquiao), ved du hvem der render med sejren. Mayweathers boksning er, forståeligt nok, svær at forholde sig til, når man ikke kender til sportens facetter - som du selv har indrømmet. Derfor kan jeg kun grine, når du insinuerer, at Pacquiao er den 'bedre bokser'. 

Klaus får det i  øvrigt til at lyde som om, at Mayweather pakkede sig sammen og løb. Det var slet ikke tilfældet. Der var tale om 'Ring generalship' og 'sensible aggression' - termer som bliver brugt i boksning, og dem stod der Mayweather på - som der så ofte gør. 

Transitionen mellem offensiv boksning og defensiv boksning er Mayweathers styrke, og ingen levende bokser gør det bedre end ham. 

Freddie Roach og Manny havde simpelthen ikke gjort deres hjemmearbejde godt nok, for du kan ikke bare rende hovedløs ind i Mayweather og forvente at vinde på den måde - det har ingen formået.

Jeg kan sagtens forstå, at Mayweathers still ikke appellerer til alle, men at negligere de evner han besidder, er simpelthen ren og skær ignorance. 




Redigeret af Ukke - 04-Maj-2015 kl. 00:52
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Så vidt man kunne se, burde Pacquiao have vundet.

Jeg er, uden at have set kampen, enig med Ukke - hvorfor insisterer du på at have ret, når du åbenlyst erkender at du ikke ved noget om det? Hvad slags boksning er det? Det lyder, ud fra hvad jeg har læst, som sublim defensiv boksning. Kedeligt, ja det er jeg sådan set enig i, men det har bare ikke ret meget at gøre med hvem der burde have vundet. Boksning handler om at ramme modstanderen, ikke om at se spektakulær ud.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 23:41
Selvom man graver 11 mand ned i feltet i en fodboldkamp og afværger alle skud fra et super velspillende modstanderhold, så kan man godt vinde kampen, hvis modstanderens målmand laver et totalt kiks på en ellers ufarlig tilbagelægning. Dårlig sejr eller ej, men sådan er reglerne.

Så vidt man kunne tælle tabte Pacquiao på point, sådan er reglerne. "Money" bokser ultra defensivt, men klogt og vinder på point.

Klaus (der nu også helst havde set den gavmilde vinde over blærerøven)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 23:17
Så vidt man kunne se, burde Pacquiao have vundet. Han boksede meget bedre. Mayweather lavede ikke andet end at undgå at bokse (næsten) og at undgå at Pacquiao boksede på ham, bl.a. ved at omfavne ham hele tiden, så han ikke kunne bokse. Hvad slags boksning er det!!!!!!!!???? Dårlig sejr til Mayweather synes jeg!!

Redigeret af Thorvald - 03-Maj-2015 kl. 23:18
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 23:01
Sikker sejr til Mayweather. Selv i 2. gear formår han at udbokse sine modstander. På samme tid finder jeg det ret tåkrummende, når folk begynder at sable Mayweather ned, når de intet aner om boksning. 

Thorvald, hvordan kan du insinuere, at Pacquiao skulle have vundet, når du blankt indrømmer, at du ikke kender reglerne?

CompuBox-numrene siger alt.


Redigeret af Ukke - 03-Maj-2015 kl. 23:04
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 21:42
Nu er det jo også de ydre omstændigheder der er med til at hype kampene op til " århundredets". Og her synes jeg specielt at det første møde mellem Fraizer og Ali var helt ekstraordinært . Ali havde jo ubesejret fået frataget titlen i 67 pga hans vægring mod militærtjeneste, - og Fraizer var som regerende verdensmester også ubesejret . Begge havde forøvrigt vundet OL guld . Altså to ubesejrede de facto verdensmestre i sværvægt , - se det kan man kalde " århundredets" . . . !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Alle boksekyndige er enige om May som vinder . Men hvor er niveauet på "århundredets kamp" godt nok laaaaangt fra tidligere århundredets kampe med seværdige og spektakulære boksere,som Ali- Fraizer - Liston- Foreman - Monzon- Hearns- Hagler- Sugar Ray osv .

Nu er det jo generelt noget nemmere at udpege "århundredets kamp" efter den er bokset... Fordi kampen på forhånd udpeges til at være "stor", er der jo ingen garanti for at den sportsligt set bliver en god kamp. Tidligere "store" kampe som fes ud i sandet, husker vi bare ikke - netop fordi de fes ud i sandet.

Personligt har jeg det lidt svært med at udråbe kampe i de her vægtklasser til noget der skal konkurrere med Ali-Frazier osv. For mig at se er der kun kommet så mange penge i disse vægtklasser, fordi Europa har sat sig på sværvægt, og derfor er amerikanernes interesse for det nede i en bølgedal. Jeg ved godt det ikke er helt sammenligneligt, men alligevel: Der er jo heller ingen der husker hvem der vandt Europa League i fodbold sidste år. Legenderne skabes i Champions League. Derfor kan det godt være en GOD kamp, men det bliver aldrig på samme måde legendarisk.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2015 kl. 16:33
Tja, det er jo svært. Nu kender jeg ikke reglerne i boksning - hvad der afgør en vinder. Men jeg havde da håbet på at Manny P. havde givet Mayweather en go' gammeldags knockout - dem har han jo mange af ellers.....   Wink Men det er nok ikke så enkelt som i bueskydning - enten vinder du eller også gør du ikke - her er det antallet af point du rammer, der afgør det. Er din pil udenfor 10'eren og modstanderens, som har samme antal point, indenfor - ja så taber du fordi du har 1 point mindre end modstanderen. Enkelt og retfærdigt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu