recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hack af Philips DVD optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHack af Philips DVD optagere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Emne: Hack af Philips DVD optagere
    Sendt: 12-December-2003 kl. 20:03

Hej Alle

Indeni Philips optagere (og afspillerne) er der adgang til en "hemmelig" service-menu som kan benyttes til at fjerne både regions- og macrovision beskyttelse.

Advarsel: Dette er kun for de fingernemme, og det kan koste reklamationsretten.

Inde i Philips apparaterne, på hoved-printet (motherboardet) sidder en lille hvid 7-benet service connector. På billedet ses dens placering i en Philips DVDR-70 (den hvide tomme connector øverst).

Selve connector-typen kaldes "Logitech". Jeg vil prøve at kigge efter dem i elektronik-kataloger mv. Med den rette connector i hånden, kan man lave et seriel kabel som dette:

7pin (logitech) --> 9pin (rs232)
1 ----> 2
2&5 --> 5
3 ----> 3
4 ----> 8
6 ----> 7

9pins rs232 stikket forbindes til en ledig COM-port på din PC, og via et terminal-program som f.eks. Hyperterminal fås adgang til service-menuerne i apparatet. Indstil kommunikationsdata til 19200-8-N-1 (19200 baud, 8 bits, no parity, 1 stopbit).

Inde i service-menuen resettes NVRAM. Dette vil fjerne konfigurationer for region og macrovision, samt sikkert også alle andre konfigurationer der er lavet. Efter reset, skal apparatet have en ny P-code som en den landekode der fortæller apparatet hvad der er og hvad det kan.

Uden en P-code kan man risikere at ting som scart-stik, 5.1 lyd o.a. ikke virker. Og nu til den tricky del:  Jeg ved heller ikke hvad den korrekte P-code er Wink. Muligvis står den bag på apparatet, som en del af type-nummeret.

Efter sigende, kan man indtaste 00 som kode istedet for den rigtige. Men dette også med risiko for at ikke alt i apparatet virker bagefter. Man kan dog altid gå ind i service-menuen igen, og starte forfra.

http://reijndert.homelinux.com/ kan ses en liste over P-codes for andre lande, blot så du ved hvilken type nummer du skal kigge efter. På samme side, under menu-punktet "Problems and Tips" kan ses en nærmere beskrivelse (på engelsk) af det jeg beskriver overfor.

  /Lars

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu