recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - støj i højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

støj i højtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC_Disko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: støj i højtalere
    Sendt: 04-Maj-2015 kl. 12:52
Jeg oplever lidt problemer med støj i mit surround setup (en konstant summen). jeg har forsøgt at fejlsøge, men endnu uden at sætte en effektiv stopper for problemet. jeg har forsøgt: 

at koble alt udstyr fra forstærkeren (en NAD T765) på nær højtalere 
koblet baghøjtalere fra og kun kørt med fronthøjtalere. 
skiftet 230V kabel fra ingen jordben, til jordben og tilbage igen (marginalt forbedring ved det forsøg). 
fjernet evt. oprulninger på højtaler kabler.
fjernet tætved liggende 230v kabler.

kablerne til fronthøjtalerne er ca. 9 meter lange (Supra PLY 3.4S jorden er ikke er tilsluttet forstærkeren) og fremføres i træk rør sammen med et skærmet 10m Supra HDMI kabel.
baghøjtalerne er ca. 5 meter lange (Supra Classic 2.5)

Er vi ude i at det er forstærkeren selv som danner denne støj ? Dead

håber på lidt hjælp fra jer kloge hoveder :)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 14:47

Det kunne være netstøj, som kan komme fra selve Reciveren og som forstærkes, eller det kommer ind i den udefra.
Hvis det kommer udefra, så kan en skilletrafo være løsningen, er det internt i Reciveren, så skal det undersøges hvad der forårsager det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 15:24
Har du et antenne kabel i nærheden? Hvis ja, så prøv at hid det ud af væggen, det gav problemer hjemme hos mig.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 15:39
Har du 12v halogen lys?
 
Det kan også give elektrisk støj.
 
 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Har du et antenne kabel i nærheden? Hvis ja, så prøv at hid det ud af væggen, det gav problemer hjemme hos mig.
 
Hvis det er problemet kan sådan en hjælpe.
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

Er vi ude i at det er forstærkeren selv som danner denne støj ?


Var det mig der blev sendt ud for at fejlsøge hjemme hos dig, var det første jeg ville gøre at tage forstærker, en forlængerledning, to korte stykker højttalerkabel og højttalerne og forbinde det hele sammen ude midt på stuegulvet.

Så kunne vi lytte efter om der er støj nogen steder.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Har du et antenne kabel i nærheden? Hvis ja, så prøv at hid det ud af væggen, det gav problemer hjemme hos mig.


Du har enten en meget ny installation i et hus, eller fællesantenne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 18:48
Gammel ejerlejlighed med serielt forbundet kabel TV. Så alle er tvangsindlagt til fuldpakken Clap
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 19:59
Er støjen der lige meget hvilket input du har valgt?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 20:38
slettet

Redigeret af turbo2 - 04-Maj-2015 kl. 20:41
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC_Disko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

Er vi ude i at det er forstærkeren selv som danner denne støj ?


Var det mig der blev sendt ud for at fejlsøge hjemme hos dig, var det første jeg ville gøre at tage forstærker, en forlængerledning, to korte stykker højttalerkabel og højttalerne og forbinde det hele sammen ude midt på stuegulvet.

Så kunne vi lytte efter om der er støj nogen steder.


Klaus

Har jeg egentlig også tænkt som en mulig måde at teste, må vel erkende at jeg ikke kommer uden om sådan en test Smile

jeg har ingen antenne tilslutninger ved forstærkeren, og det eneste jeg har i huset er en normal antenne på loftet til at modtage DVB-T 
jeg har Jordvarmeanlæg stående i garagen, som dog sidder på en separat undertavle. kan den danne støj på 230V installationen (anlægget er selvfølgelig jordet)?

Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Er støjen der lige meget hvilket input du har valgt?

ja lige meget hvilket input jeg vælger er der støj.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu