recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD afspiller som computer CD-drev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CD afspiller som computer CD-drev

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Mine cd'er ligger nu på en nas server. Hører meget mere musik end før. Airplay via iPad i køkkenet, i stuen, mv. Jeg kan ikke høre forskel på om det er CD eller streaming, sålænge filerne er 320kbit AAC eller bedre.

Nej det er da klart hvis det er fra iPad. Streaming er udmærket til baggrundsmusik, mens CD stadig giver wauw oplevelse på et godt hifi anlæg.

Hvor har du ret Kampus.CD giver den bedste lyd og det der magisk ved musikken, som streaming ikke kan. Jeg har i hvert fald ikke hørt det til dato. Jeg er selv ved at investere i et nyt drev til hi-fi én, for at få endnu bedre lyd.
En ting man skal huske, og det er, at der er forskel på drev. De lyder forskelligt og den Hi-Fi klub jeg er medlem af, vi prøvede for sjov, at sammenligne lyden, som et medlem medbragte, af to ens drev beregnet til ekstern brug til computer. De kostede disse to hundrede kr. pr. styk. De skulle være helt ens, men de lød forskelligt.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 12:58
Jeg har også Macbook Air og købte et løst USB-drev med fra Apple, da jeg købte computeren. Det meste af tiden ligger det i en skuffe, men når der skal overføres musik fra CD til computeren kommer det frem. Det kan også læse DVD-skiver og optage på både CD og DVD - og styres med tastaturet.
Til anden lyd - f.eks. LP'er har jeg et kabel, som jeg kan tilslutte hovedtelefon-udgangen, da den også er konfigureret som lyd-indgang. Det tager selvfølgelig tid at optage 1:1 i et lyd-program og herefter gemme alle numre som enkelte tracks, men det er jo vilkårerne...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Mine cd'er ligger nu på en nas server. Hører meget mere musik end før. Airplay via iPad i køkkenet, i stuen, mv. Jeg kan ikke høre forskel på om det er CD eller streaming, sålænge filerne er 320kbit AAC eller bedre.

Nej det er da klart hvis det er fra iPad. Streaming er udmærket til baggrundsmusik, mens CD stadig giver wauw oplevelse på et godt hifi anlæg.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:35
Mine cd'er ligger nu på en nas server. Hører meget mere musik end før. Airplay via iPad i køkkenet, i stuen, mv. Jeg kan ikke høre forskel på om det er CD eller streaming, sålænge filerne er 320kbit AAC eller bedre.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Hvorfor ikke bare købe filerne direkte på nettet, så slipper du for at rippe. Brug så en laptop + USB DA som afspiller med passende software. Jeg kan godt lide Jriver, men der er mindst 1000 alternativer hvis du heller vil prøve noget andet eller vil have free ware.


2 ting (for mig)
For det første vil jeg gerne have god fil kvailitet, CD/flac/apple lossless, nogle steder er kvaliteten lavere.

For det andet kan jeg bedre lide idéen med at lægge en CD i anlægget også høre CD'en færdig, det er langt fra den samme oplevelse som bare at starte nummeret på computer, og ofte ender jeg med at høre enkelte numre i stedet for hele CD'er som giver en bedre lytteoplevelse for mig.

 
Det er self op til dig. Det var bare et forslag. Så køb et USB CD drev og brug det til rippe med. Det andet med at rippe med en CD afspiller lyder helt vildt bøvlet og langsommeligt selvom det da sikkert kan lade sig gøre hvis man absolut vil.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:30
Hvorfor cd'er? Jeg ville koble mac til anlægget via en god DAC og have musikken liggende i lossless format. Så kunne man også styre det med en iPhone og evt supplere med streamung tjenester som wimp eller spotify...
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:


Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Hvorfor ikke bare købe filerne direkte på nettet, så slipper du for at rippe. Brug så en laptop + USB DA som afspiller med passende software. Jeg kan godt lide Jriver, men der er mindst 1000 alternativer hvis du heller vil prøve noget andet eller vil have free ware.



For det første vil jeg gerne have god fil kvailitet, CD/flac/apple lossless, nogle steder er kvaliteten lavere.


Nogle steder? 99,9% af alle steder, er det en ringere kvalitet.

M.v.h.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Hvorfor ikke bare købe filerne direkte på nettet, så slipper du for at rippe. Brug så en laptop + USB DA som afspiller med passende software. Jeg kan godt lide Jriver, men der er mindst 1000 alternativer hvis du heller vil prøve noget andet eller vil have free ware.


2 ting (for mig)
For det første vil jeg gerne have god fil kvailitet, CD/flac/apple lossless, nogle steder er kvaliteten lavere.

For det andet kan jeg bedre lide idéen med at lægge en CD i anlægget også høre CD'en færdig, det er langt fra den samme oplevelse som bare at starte nummeret på computer, og ofte ender jeg med at høre enkelte numre i stedet for hele CD'er som giver en bedre lytteoplevelse for mig.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:17
Hvorfor ikke bare købe filerne direkte på nettet, så slipper du for at rippe. Brug så en laptop + USB DA som afspiller med passende software. Jeg kan godt lide Jriver, men der er mindst 1000 alternativer hvis du heller vil prøve noget andet eller vil have free ware.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Jeg må ærligt erkende at det jeg havde håbet på var at jeg kunne bruge CD-afspilleren som kun ekstern drev, og derefter rippe via iTunes.
Hvis den eneste mulighed er gennem overspilning fra CD-afspilleren til computer så tror jeg ikke denne løsning vil fungere for mig


Du kan ikke "rippe" med en alm. CD-afspiller - kun overspille. Så det foregår i 1:1 hastighed, hvor en computerdrev - med den rigtige software - kan rippe med 20 - 40x normal hastighed.

M.v.h.


Tak for det svar. Er stadig i overvejelses fasen, og nu må jeg tage med at ved CD-løsningen så skal jeg foruden en CD-afspiller, CD'er også købt et ekstern drev hvis det skal give mening for mig.

Lidt en skam at en CD-spiller åbenbart er et lukke kredsløb, ville ellers være smart siden mange computer producenter helt har droppet CD-drevet.


Redigeret af Knisse - 05-Maj-2015 kl. 10:17
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:12
Også derfor jeg købte min Mac MED internt optisk drev ;-)

Redigeret af Kampus - 05-Maj-2015 kl. 10:12
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal ha et digitalkabel som sikkert er dyrt fordi det er til Apple. Et ext drev er endnu dyrere.


Tvivler på at et eksternt USB CD-drev er dyrere!



JO APPLES DREV ER.


Uden tvivl, men man er også for dum, hvis man købte et Apple-drev, når et hvilket som helst USB-drev ville fungere.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu