recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD afspiller som computer CD-drev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CD afspiller som computer CD-drev

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 05:38
Har haft digitaliseret min samling over flere gange. Helt tilbage i 04-05 prøvede jeg første gang, og så et par gange siden, bl.a. da vi fik Sonos i forhandling i 2007.

Jeg må som nævnt bare konstaterer at jeg ikke gider at kigge ned i en skærm når jeg skal betjene musikken. Det kan godt være det er smart for nogen, men for mig hedder det fysiske medier.

Og det med lydkvaliteten er en skrøne i mine ører. Jeg har været med til utallige sammenligninger mellem cd og streaming af forskellig art. Det ene øjeblik lyder streaming bedst og det andet øjeblik vinder cd afspilleren. Det afhænger af konstruktionen af de enkelte enheder. Forskellen er i de fleste tilfælde dog så lille at det basalt set er ligegyldigt. Du vil ikke kunne høre om det er det ene eller det andet.

Derfor tæller de ydre ting mere når jeg skal tage et valg. Som f.eks. det med brugen af en skærm, at kunne stå ved cd-væggen og vælge en skive, at have adgang til teksthæfter og "bruge" anlægget som en hobbyformidler.

Sådan er vi så forskellige.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 06:52
Det er så lækkert at kunne lytte til ti forskellige numre fra ti forskelige cd'er uden at skulle lette røven en eneste gang.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 07:35
Nu hører jeg så næsten kun hele albums, medmindre jeg får et flip med maxi-singlerne en gang imellem, så behovet for at "lette røven" er jo begrænset. Ejer iøvrigt heller ikke en remote i noget af anlægget, så det er en vanesag :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 09:47
Fordyber mig gerne i een kunstner ad gangen. Får lidt ekstra ud af musikken efter flere gennemlytninger, hvor der høres nye facetter af sang og musik. Det skønne ved CD'er er at de varer op til 70 min, så man ikke behøver lette røven så tit Tongue
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 13:11
Det kan man selvfølgelig OGSÅ med hjemme-streaming...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 13:17
Det er også skønt at sidde med den lille bog, der ofte følger med CD'er. Og læse om kunstneren, dennes musikere, hvor indspilningen er foretaget, samt at have hele tekstmaterialet foran sig.

Også skønt at vide der kun går strøm til afspilningen MENS man lytter Tongue
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er også skønt at sidde med den lille bog, der ofte følger med CD'er. Og læse om kunstneren, dennes musikere, hvor indspilningen er foretaget, samt at have hele tekstmaterialet foran sig.
Også skønt at vide der kun går strøm til afspilningen MENS man lytter Tongue
Helt enig - og dejligt at man ikke behøver at bøvle med de fysiske skiver længere :-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Også skønt at vide der kun går strøm til afspilningen MENS man lytter Tongue


Huh?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 17:21
Tweaky_ Ja, vi er forskellige - og heldigvis for det . Jeg hører selv fortinsvis hele albums, og elsker også at fordybe mig i diverse informationer om kunstner og album .Jeg synes så modsat dig,at det er både komfortabelt og betjeningsvenligt ,at anvende min Ipad (- bærbar dur ikke) til både afspilning og leksikon . Googler man den aktuelle kunstner/album man hører, så finder man væsentligt mere interessant læsestof end der oprindeligt var med CD' en i folderen ( - som også ofte nemt kan findes) . Jeg har min egen CD samling lagret som FLAC, - og skifter derudover lidt mellem WIMP,Spotify og YouSee' s tjenester . Hvis ikke de kommercielle streamingtjenester fucker mulighederne op, så har jeg godt nok svært ved at se CD mediets bæredygtighed - der er simpelthen for få som dig . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 18:13
Hvad har du så af hardware til at gøre dét? - Kan ikke lige lure det af din hardwareliste.

Ipad + ?
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Lige nu handler det vist mest om brugere ,som ikke har set - vil se ( høre) lyset mht streaming . CD' en er et uigenkaldeligt dødt medie i modsætning til analog vinyl .

I den hi-fi klub jeg er medlem af, har vi flere gange fået demonstreret streaming af forskelige forhandlere.
Vi har altid lige sluttet det af med, at høre klubbens bedagede cd afspiller. Det var klart bedre lyd end streaming.
Jeg har selv J-river og det kan altså ikke med det jeg har hørt, ligestilles med afspilning fra min cd-afspiller.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 18:22
Jeg foretrækker cd fremfor analog lyd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu