recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaportal tråden

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 21:33
MP vil ikke afspille filer.
jeg vil høre om nogen af jer har fået problem med at få MP til at afspille.
Jeg har i to dage ikke kunne få MP til at afspiller, hverken ts, mkv eller mp4 filer. Det er ligesom der lige starter på, måske vises kort første frame - og så gå den tilbage til foregående side.
Jeg har hverken opdateret Windows (kører med W10), MP eller pillet ved codecs.

Er der nogen som kunne havde en ide?

Jeg har lige opgraderet LAV codecs - uden effekt.
Jeg har prøvet at skifte fra LAV til Microsoft codecs - så kommer der billede op.

Har fundet ud af at maskinen ikke vil sende lyd videre til min receiver - den vil ikke engang afspille en testlyd, selvom det er samme hdmi kabel som der sendes billede igennem. 
Der er åbenbart en dårlig forbindelse mellem computer og receiver - eller dem hdmi dongle jeg har koblet på. Mystisk når det har virker for nogle dage siden.

Nogen med en ide?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 23:40
Prøv at checke om der er skruet ned for mixeren inde i windows.
Det lyder banalt, men jeg var udsat for det problem som minder om dit og rodede i en halv time før jeg opdagede fejlen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Prøv at checke om der er skruet ned for mixeren inde i windows.
Det lyder banalt, men jeg var udsat for det problem som minder om dit og rodede i en halv time før jeg opdagede fejlen.

hej
Det var desværre ikke det- er der skruet helt op. Lyden er bare helt væk - også ude fra Windows. Den vil ikke engang afspille en test, som den ellers vil på lydkortets udgange
Jeg mistænker lidt om det kunne være min hdmi boks - som sidder mellem computeren og receiveren. Det må afprøves i morgen.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Prøv at checke om der er skruet ned for mixeren inde i windows.
Det lyder banalt, men jeg var udsat for det problem som minder om dit og rodede i en halv time før jeg opdagede fejlen.

hej
Det var desværre ikke det- er der skruet helt op. Lyden er bare helt væk - også ude fra Windows. Den vil ikke engang afspille en test, som den ellers vil på lydkortets udgange
Jeg mistænker lidt om det kunne være min hdmi boks - som sidder mellem computeren og receiveren. Det må afprøves i morgen.

Det var min HDMI/EDID boks der voldte problemer - virker fint uden. Nu skal jeg have testet den lidt i juledagene. lidt øv hvis den er i stykker da jeg ikke har haft problemer med opløsning efter jeg anskaffede den.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 19:56
Hejsa

Så forsvandt mine EPG data over natten, uden at jeg har ændre indstillinger af nogen art.

C:\Program Files (x86)\xmltv\xmltv-0.5.67-win32\Grab_xmltv.cmd

I MP er ALLE EPG data tomme.

Jeg har sat PowerScheduler op til at kører denne cmd hver nat:
C:\Program Files (x86)\xmltv\xmltv-0.5.67-win32\Grab_xmltv.cmd
Det har den så vidt jeg kan se også gjort.

Så vidt jeg huske så kommer filen fra den svenske side xmltv.se. 

Jeg bruger Xmltv plugin til at fået dataen ind igen. Her ser det ud til at Mappings er i orden og at sidste kørsel er kørt som den skulle rent tidsmæssigt.

Der står dog under 0 (nul) under Total Programs importeret og den melder fejl i linje 3

Er der andre som har fået fejl i filen natten over?
Skal jeg bare slå koldt vand i blodet og vente eller jeg forsøge at finde den fejl i linje 3?

Ved godt at det er et mærkeligt spg. :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 16:52
Mon ikke du er ramt af fejlen som de beskriver i "Alternativer til timefortv"
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 17:17
Jeg har fundet logbogen for fejl og den angiver:

[2016-01-27 16:52:41,443] [Log    ] [SetupTv  ] [ERROR] - XML tv import error loading C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv\tvguide.xml err:Startkoden 'desc' på linje 14075 position 6 svarer ikke til slutkoden for 'tv'. linje 247148, position 3. 
    ved System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)
   ved System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(String res, String[] args)
   ved System.Xml.XmlTextReaderImpl.ThrowTagMismatch(NodeData startTag)
   ved System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseEndElement()
   ved System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseElementContent()
   ved System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()
   ved System.Xml.XmlTextReader.Read()
   ved System.Xml.XmlReader.SkipSubtree()
   ved System.Xml.XmlReader.ReadToNextSibling(String name)
   ved TvEngine.XMLTVImport.Import(String fileName, Boolean deleteBeforeImport, Boolean showProgress)
[2016-01-27 16:52:41,602] [Log    ] [SetupTv  ] [INFO ] - Xmltv: imported 42 channels, 0 programs status:tvguide.xml:Invalid XML file:Startkoden 'desc' på linje 14075 position 6 svarer ikke til slutkoden for 'tv'. linje 247148, position 3.; 
[2016-01-27 16:52:41,648] [Log    ] [SetupTv  ] [INFO ] - Xmltv: waiting for database to finish inserting imported programs.
[2016-01-27 16:52:41,648] [Log    ] [SetupTv  ] [INFO ] - plugin:xmltv import done

Håber nogen kan gennemskue :)
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mon ikke du er ramt af fejlen som de beskriver i "Alternativer til timefortv"

Muligt 

Den må jeg lige kigge igennem

tak
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 09:41
Hejsa

Efter at yousee har været så venligt at ændre kanalfrekvenser for gud ved hvilken gang, så er 3Puls ikke længere tilgængelig.

Jeg har prøvet disse scanninger:
Yousee Globel
Frekvency: 143000 
Symbol rate: 6875
Modulation: 64 QAM
Bullet i "seach for transponder list "

Yousee Globel
Frekvency: 666000 
Symbol rate: 6875
Modulation: 64 QAM
Bullet i "single transponder "

Yousee Nordjylland
Standard indstillingerne

Scanningerne har så vidt jeg kan se opdateret alt undtagen 3Puls

Nogen bud på indstillingen for at finde den sidste?

Tillægspg. 
Jeg har 2 tunere (hdhomerun) skal scanningen kørers på begge?


Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 19:51
Fandt ud af det.

Der skulle bare scannes på 450000 frekvensen
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 08:45
Troede jeg da, den skrev under scanningen at den fandt nogle nye kanaler, så jeg tænke problemet er løst

Kontrolllen gav så et andet svar, jeg mangler:

3 puls
dr update
ZDF
DR 3
Med flere

Håber nogen har et bud
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 12:28
Man skal bruge en ny XML fil over kanalerne indtil at Team Mediaportal for udsendt en opdateret udgivelse.

Jeg har lavet en for København, men måske finder den dine manglende kanaler i Jylland.

Den kan hentes her:

Den skal lægges i denne mappe med de andre dvb-c filer:

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc




Redigeret af Cyberguyen - 13-Marts-2016 kl. 12:29
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu