recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opgradering/erstatning af pioneer lx-82
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opgradering/erstatning af pioneer lx-82

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 11:49
Jeg brugte ikke small da mine højtalere har 4 subwoofere hver og jeg derfor gerne ville bruge dem. Nu satte jeg dem til små og 80hz crossover og det lyder nok alligevel lidt bedre.
Er der nogle eksempler på hvad "ideal kurven" er som en uden forstand på den slags kan forstå ;)


Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 12:01
Det vigtigste er den er jævn uden store "peaks" og "dips", og med et boost i bassen og en lille afrulning i øvre diskant. Men jeg går ikke ud fra du har måleudstyr til og afgøre dette. Hvis ikke du bor for langt væk fra Midtjylland, kan jeg godt kigge forbi og lave nogle målinger for dig, og evt lidt justeringer i receiveren. Dette har jeg gjort for 4 Pioneer LX ejere, + min egen, før jeg fik Dirac, med gode resultater.
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Jeg brugte ikke small da mine højtalere har 4 subwoofere hver og jeg derfor gerne ville bruge dem.

Ikke helt rigtig. Dine højtalere har 4 basenheder. De leverer ikke meget dybbas, og har et meget begrænset output under 45 Hz.

Hvilken Subwoofer har du?
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 12:32
Jeg har den her: http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XXLS400.htm

Må tjekke Dirac ud ;)


Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 16:21
Er det den her jeg skal købe?

http://tapeconnection.dk/product/minidsp-nanoavr-dl-dirac-live-5910/


Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 17:33
For det første skal du ikke MiniDSP hos tapeconnection, de er ALT for dyre.

For det andet er den model du kigger på i min verden overkill.

En MiniDSP 2x4 har en rigtig fornuftig manuel EQ og kan købes for ca 800,-


miniDSP
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 17:48
Er der noget særligt at spare ved at importere selv, når der alligevel kommer moms og told på?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 17:55
der er ingen told og moms på varer fra Tyskland så der er rigtig meget at spare i forhold til de 1300,- tape connection skal have for en MiniDSP 2x8

Redigeret af strecker - 22-Maj-2015 kl. 18:05
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 19:52
Nåh nej. Selvfølgelig ikke. Troede du mente import direkte fra minidsps hjemmeside. Lagde ikke mærke til at det var en tysk side du linkede til. På den 2 x 4 er der meget stor prisforskel, men der skal vel også bruges noget at måle med. Ved du om minidsps målemikrofon virker med REW? - Jeg er flere gange stødt på mikrofoner der kun virkede med bestemte stykker software, eller hvor kalibrerings filen er krypteret så en kun kan læses af en bestemt software.
 

Det kunne google så svare på:

Det ser ud til at virke fint Thumbs Up
 
http://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/umik-1-setup-with-rew


Redigeret af Trumle - 22-Maj-2015 kl. 20:00
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Er det den her jeg skal købe?

http://tapeconnection.dk/product/minidsp-nanoavr-dl-dirac-live-5910/

Ja det er den. Den er godt nok lidt dyr hos tapeconnection, men tilgengæld kan du få den på prøve i 14 dage og levere tilbage hvis ikke den lever op til forventningerne, går jeg ud fra men du må hellere forhøre butikken af. 

MiniDSP 2x4 vil jeg ikke umiddelbart anbefale, den er ikke så nem og bruge, og kommer heller ikke lydkvalitets mæssigt op på samme niveau, uanset din ihærdighed/kompetence med den. Når den er med analog indgang kan du også kun bruge den til din sub, nu da du ikke har effektblokke mellem receiver og fronter.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Nåh nej. Selvfølgelig ikke. Troede du mente import direkte fra minidsps hjemmeside. Lagde ikke mærke til at det var en tysk side du linkede til. På den 2 x 4 er der meget stor prisforskel, men der skal vel også bruges noget at måle med. Ved du om minidsps målemikrofon virker med REW? - Jeg er flere gange stødt på mikrofoner der kun virkede med bestemte stykker software, eller hvor kalibrerings filen er krypteret så en kun kan læses af en bestemt software.
 

Det kunne google så svare på:

Det ser ud til at virke fint Thumbs Up
 
http://www.minidsp.com/applications/acoustic-measurements/umik-1-setup-with-rew



Jep.
Jeg bruger selv en umik-1 mic sammen med REW.
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 08:13
Her er den billig...
Men er det så uden mik?
http://www.audiophonics.fr/fr/appareils-hifi-dsp-processeur/minidsp-nanoavr-hd-8x8-processeur-audio-hdmiusbethernet-p-8806.html


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu