recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airport Extreme netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airport Extreme netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airport Extreme netværk
    Sendt: 24-Maj-2015 kl. 12:29
Hvorfor er der så stor forskæld på dækningen på fullrates router og extreme ? 

Gul bobbel : Fullrate

Pink Bobbel : Airport extreme

De køre begge på 2,4ghz b/g/n

Granvej33 er fullrate, og phsWi-fiiii er Extreme


Oprettet en tråd på macnyt.dk http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=1432040581920674

tvix rocks !
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 22:48
Der er da lige god dækning på de to: 57 vs 58 dB

Hvis du tænker på "bredden" af "boblen" så er den dobbelt så stor på Granvej33 fordi den sender på både kanal 6 og 10 - hvilket også kan ses under kolonnen "Ch #" (Channel number(s)), hvorimod din Airport kun sender på én kanal: 6
Mon ikke du kan sætte din Airport til også at sende på to kanaler (40 MHz), så du kan kører 300 Mbps på det også?
På 5GHz-båndet (802.11a/n) sender din Airport allerede på to kanaler.
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 09:27
Hej.

Nu har læst en del tråde her weekenden ang. opsætning af Airport Extreme, og kan se at mange skriver at det køre rigtig godt :-) Umhmm.. ikke lige i mit tilfælde, så håber nogle kan komme med et gyldent indspark til hvorfor! mit setup ikke spiller 100%, som jeg havde forventet det ville, nu det er apple. :-)

Min fulrate router er sat i bridgemode, derefter er min ny indkøbte 4 gen. Airport extreme sat til, nem opsætning må jeg sige 5min, og der var hul igennem.
Internettet virker 100%, problemet er det trådløse, som jeg bare ikke forstår køre så ringe, som det gør.

Alle mine wifi enheder finder fint det nye trådløse netværk, men min iphone 4 og 4s vil slet ikke forbinde.
ipad 2 og 3 + iphone 5s og 6 forbinder fint, men det ene tidspunkt køre det langsomt, det andet hurtigt, det trede slet ikk`.

Og rækkeviden/dækningen fra Airporten er også meget dårlig, skal gerne være indenfor 3-4 meter fra den, før dækningen er ok, kommer du længere væk, springer de fra wifi.

Har læst som en gal her i weekenden på div. forums, og prøvede alt der stod i min magt, men intet hjalp, så pt. er den nu ude af bridgeMode igen, så mine drenge kan få et stabilt signal.

tvix rocks !
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 09:28
Ved ikk hvorfor Fullrate køre på kanal 6 +1 har kun valgt 6 i indstillinger
tvix rocks !
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:21
Men gad god at kunne indstille extreme på 2,4GHz til at køre på 2 kanaler som du siger. problemet er bare jeg ikke kan få airport til at være et stabilt wifi netværk. mine enheder er nemme til at springe af.
tvix rocks !
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu