recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af brugt forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af brugt forstærker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af brugt forstærker
    Sendt: 24-Maj-2015 kl. 21:59
Hej,

Jeg har købt mig et par Dali Zensor 7 og vil i den forbindelse gerne have en forstærker, som kan give dem lidt mere spark end min nuværende Pioneer VSX-921-K kan. Jeg kunne godt tænke mig en NAD - har I nogle anbefalinger? Jeg synes det er en jungle uden lige, da der sælges så mange gamle og brugte modeller.


mfg. the one and only panhero



Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 23:19
NAD er Onkyo er no-go, hvis du ikke vil spilde tid på værkstedsbesøg. De brænder HDMI boards af hen af en kant. Snakker du en stereo NAD, så er der derimod intet galt.
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 08:56
Det er nok noget ala det jeg er ude i. Der er noget jeg ikke helt forstår, og hvis jeg køber en stereo NAD, hvad gør jeg så med alle mine HDMI-indgange? Eks.:


Jeg havde egentlig bare tænkt at en NAD eller Denon for den sags skyld skulle klare de to højtalere som jeg havde, og så skulle min Pioneer klare video-delen. Men er det så det man kalder bi-amp at jeg har gang i? For som jeg forstår det skal jeg så bruge preout til det, og på min Pioneer er der kun en "preout subwoofer" og den går ikke vel? Jeg skal ikke have mit et surround-setup, men jeg ville gerne kunne tilslutte en subwoofer.

Her er bagsiden at min nuværende reciever:



Redigeret af panhero - 26-Maj-2015 kl. 17:29
mfg. the one and only panhero



Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af panhero panhero skrev:

Det er nok noget ala det jeg er ude i. Der er noget jeg ikke helt forstår, og hvis jeg køber en stereo NAD, hvad gør jeg så med alle mine HDMI-indgange? Eks.:


Jeg havde egentlig bare tænkt at en NAD eller Denon for den sags skyld skulle klare de to højtalere som jeg havde, og så skulle min Pioneer klare video-delen. Men er det så det man kalder bi-amp at jeg har gang i? For som jeg forstår det skal jeg så bruge preout til det, og på min Pioneer er der kun en "preout subwoofer" og den går ikke vel? Jeg skal ikke have mit et surround-setup, men jeg ville gerne kunne tilslutte en subwoofer.

Her er bagsiden at min nuværende reciever:



Jeg har et lignende setup. Det er de 2 FRONT udgange på din pioneer du skal bruge til at tilslutte din NAD stero forstærker. Det skulle også gerne stå i manualen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 10:08
Jeg syntes du skal kigge på noget Yamaha. Har selv haft et par forskellige til forskellige Zensor løsninger.
Personligt syntes jeg Pioneer og visse Denon gør det liiiige skingert nok.

Hvad er dit budget og er det udelukkende stereo?
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af panhero panhero skrev:

Det er nok noget ala det jeg er ude i. Der er noget jeg ikke helt forstår, og hvis jeg køber en stereo NAD, hvad gør jeg så med alle mine HDMI-indgange? Eks.:


Jeg havde egentlig bare tænkt at en NAD eller Denon for den sags skyld skulle klare de to højtalere som jeg havde, og så skulle min Pioneer klare video-delen. Men er det så det man kalder bi-amp at jeg har gang i? For som jeg forstår det skal jeg så bruge preout til det, og på min Pioneer er der kun en "preout subwoofer" og den går ikke vel? Jeg skal ikke have mit et surround-setup, men jeg ville gerne kunne tilslutte en subwoofer.

Her er bagsiden at min nuværende reciever:



Jeg har et lignende setup. Det er de 2 FRONT udgange på din pioneer du skal bruge til at tilslutte din NAD stero forstærker. Det skulle også gerne stå i manualen.

jeg prøver at give det et skud i manualen!
mfg. the one and only panhero



Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg syntes du skal kigge på noget Yamaha. Har selv haft et par forskellige til forskellige Zensor løsninger.
Personligt syntes jeg Pioneer og visse Denon gør det liiiige skingert nok.

Hvad er dit budget og er det udelukkende stereo?

Andre mærker er på ingen måde udelukket - jeg vil give dig ret i det kan være en smule skingert. Som sagt er jeg ikke bange for noget brugt, men har du nogle medeller fra eksemelvis Yamaha du kan anbefale? Mht. budget, så er jeg villig til at lægge max 3000 kr. hvis det er brugt. Det er som udgnagspunkt planen at det kun skal være en stereo-løsning, og på sigt med en subwoofer tilsluttet også.


Redigeret af panhero - 25-Maj-2015 kl. 20:03
mfg. the one and only panhero



Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 21:10
Hvad er dit budget for stereoforstærkeren? Et bud kunne være denne her.

Redigeret af Dorf - 25-Maj-2015 kl. 21:12
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg syntes du skal kigge på noget Yamaha. Har selv haft et par forskellige til forskellige Zensor løsninger.
Personligt syntes jeg Pioneer og visse Denon gør det liiiige skingert nok.

Hvad er dit budget og er det udelukkende stereo?

Benyttede du biamp til dine Zensor? Tror jeg har læst mig frem til at du ikke udnerstøtter biamp/biwire. Det står i hvert fald intet om biamp på HFK's hjemmeside, og under biwire vedr specifikationer står et "-" minus. Er anbefalingen fra dig så at jeg finder en anden, lidt kraftigere sourroundreciever, eller misforstod jeg dit indlæg?
mfg. the one and only panhero



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Hvad er dit budget for stereoforstærkeren? Et bud kunne være denne her.


Og man skruer op og ned, hvor?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Og man skruer op og ned, hvor?
Klaus


Det gør du så fra din pioneer/surround receiver.
Til top
panhero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panhero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Hvad er dit budget for stereoforstærkeren? Et bud kunne være denne her.

Det er desværre en smule over mit budget. Jeg er nok mest efter at købe brugt da de 3000 kr. er omkring smertegrænsen, og måske jeg var heldig at få lidt mere for penge brugt end ved at købe noget nyt til samme penge. Det er bare en jungle, og håber i så fald på nogle anbefalinger :-)
mfg. the one and only panhero



Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu