recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround til huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround til huset

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround til huset
    Sendt: 25-Maj-2015 kl. 14:51
Hej

Jeg bliver den lykkelige ejer af hus her 1 august, kommer fra en 2 værelset lejlighed, så glæder mig :)

Men nu vil jeg jo gerne have mig et surround sæt til når man skal se film og lign. Lige pt overlever jeg med 2x Dali Senzor 1 højtalere samt min Pioneer VSX 828 forstærker :) 

Nu går tankerne så i om jeg skal opgradere på det jeg har, eller sælge disse 2 og købe et komplet sæt? 

Jeg har kig på disse 2 sæt her, men kunne være fedt at høre jeres anbefalinger! :) 


http://hifistore.dk/q-acoustics-2000i-serie-74/q-acoustics-2050i-51-surround-p522  - desværre kun i sort, men man kan vel snakke med dem ?  Jeg vil allerhelst have HVIDT :) 

Ellers er alternativet at købe 2x Dali Senzor 1 mere, samt en center samt en subwoofer, men det kommer til at koste meget mere, og vi har sikkert meget andet vi skal bruge penge på også, i vores nye brugte hus ;)

Så kan man nøjes med en af disse 2 sæt? Det er primært til film :) Dog skal der selfølgelig også kunne høres musik på det, og det kommer fra Spotify fra mobilen/forstærkeren :) 


Redigeret af Fuller - 25-Maj-2015 kl. 14:52
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 15:15
Stort tillykke med huset. Det er en stor ting at få hus:-)

Skal hjemmebioen så være i stuen eller får den et rum for sig selv?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 15:30
Det bliver inde i stuen :) Selvom vi pt har rum til en hjemme biograft hvis vi ville :) Men nej, det bliver  i stuen :) Kan lige give jer mål på stuen, det har vel også lidt at sige gætter jeg på ? :) 

Stuen er 6 meter lang og 5.4 bred :) 

Her er en plantegning af vores hus, dog ikke helt magentil :) Vores har ikke køkken/alrum men køkken samt spisestue :) Også har de lavet lidt om på soveværelset, men kan ikke finde til vores hus det det er købt inden det kom til salg :P 

Håber det kan hjælpe på jeres bidrag til valg af surround opsætning ;) 
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 15:41
Hvor er plantegningen?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 16:23
Tillykke med huset, vi er næsten også lige gået fra en 2v/60kvm til hus på 175kvm... :)

umiddelbart ville jeg vente til i havde fået huset, og så finde ud af hvad der virker.. Det kan være det du har i tankerne er for småt/stort/osv...

Jeg ville nok starte med at lytte, og så finde den lyd der passer til dig, og så derefter når i er kommet på plads i huset, så finder du hurtigt ud af om det skal være anderledes end det du havde forstillet dig...
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 16:54
Hmm ved ikke lige hvad der skete der, må ikke have fået pasted linket ind, sorry.. 





Redigeret af Fuller - 25-Maj-2015 kl. 16:55
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 18:08
Jeg må give osbech ret, flyt ind i huset få sat jeres ting på plads og derved kan du nok bedre se hvad der kan lade sig gøre.

Men højttaler mæssigt er det en god ide at få lyttet på dme først, så du er sikker på at de spiller som du ønsker
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Thamias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thamias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 20:13
Jeg tror bestemt også de er til at snakke med, men jeg kan se den hvide koster mere, pga. finishen, så det er nok ikke til samme pris.

Tilslutter mig derudover også de andre. Vent indtil huset er i dine hænder og begynd stille derfra. Det er træls at skulle bruge mange penge på at skifte helt nyt udstyr ud.
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 20:31
Hvad mener i med at jeg skal vente ? Altså jeg kan jo da ikke købe noget og prøve det, også sende det tilbage hvis jeg ikke er tilfreds.. Har ikke tænkt mig at prøve forskellige ting af. Vælger et produkt og lever med det :) lige meget hvad bliver det bedre end nu ;) stuen er ca 25 kvm og til det ved man vel ca om de forskellige sæt er nok ?:)
Til top
Thamias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thamias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 20:39
Du skrev du overtager d. 1. August? Der er 2 måneder til du overhovedet har huset i dine hænder. Om du køber en vare og lever med den er op til dig.

Men min anbefaling om at vente indtil du i det mindste har huset står ved.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 20:41
Start med at overtage stuen og find ud af, hvordan du vil dæmpe den, så den ikke bliver et akustisk helvede.

Hvis du ikke sørger for det, vil du kunne spilde masser af penge på fantastisk udstyr og får en betydeligt ringere lydoplevelse, en med et dæmpet rum og dine Zensor 1!

Når du har det på plads, så aftaler du med konen, hvor "små" højttalere "hun giver lov til" (Kelinhorns er evt overklill http://www.moppe.dk/klhorn.html).
Hvis du har mod på at købe brug, så hold udkig efter et sæt DLS surround - de er jævnligt til salg.
Et sæt bestående af DLS R55, R50, RC55 og SUB 3.10 kan du være heldig at finde for under 8.000-10.000 kroner og det vil give dig god valuta for pengene i en lille stue som din.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 20:47
Eller så skal han kigge på mine monitor Audio som jeg har til salg, der hør man et rigtigt godt køb:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu