recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa hacket ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa hacket ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa hacket ?
    Sendt: 26-Maj-2015 kl. 18:08
Hej

Vi har  i øjeblikket en del problemer her i svendborg antenneforening med pix og total nedbrud af både tv,radio og nettet !

Den seneste tid har vi haft en del pix på alle vores tv-programmer. ikke nogen enkle programmer men dem alle.

Har så fået af vide af vores formand at det skyldtes at stofa er udsat for hacker-angreb Confused

Så nu vil jeg så lige høre fra andre om de oplever det samme i andre foreninger eller nogen der har hørt om disse hacker angreb ??






Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 04:56
"Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity".
(det er Heinlein's Razor).
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

"Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity".
(det er Heinlein's Razor).


Ja ja Men prøv selv at læse den besked jeg fik fra vores formand :


Svendborg Antenneforening <formand@svant.dk>

18. maj (for 9 dage siden)
til mig

Hej

 

Jeg har ikke umiddelbart giv en forklaring på det du oplevede den 7 maj da jag ikke har hørt fra andre

 

Det du oplevede onsdag aften skyldes at Stofa var under hakker angreb i en god times tid

 

Jeg kan anbefale at du på mine sider tilmelder dig en melding om drift status så du får en SMS når der sker sådanne ting

 

Med hensyn til evt at skifte udbyder overvejer vi det i øjeblikket men det hjælper ikke at skifte til Sydfyns intrenet  da de til næste år bliver overtaget af Stofa

 

Med venlig hilsen

 

Jørgen Hansen

Svendborg Antenneforening


Fik så en mail sendere fra formanden at der var fejl d.7maj og at den var lokal og er nu rettet !



Men det er den så ikke da vi stadig oplever ret jævnligt pix  Angry






Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 07:46
"Hackerangreb" er det som sådan ikke, men DDoS angreb har det nok nærmere været.

DDoS er når et eller flere bot-netværk sende trafik mod et specifikt netværk eller IP adresse, og den trafik er ikke godt for digital tv.

Heldigvis er det også noget der kan stoppes når det opdages.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 08:47
Jfr. ovenstående var det et lokalt problem:
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Fik så en mail sendere fra formanden at der var fejl d.7maj og at den var lokal og er nu rettet !

Men det er den så ikke da vi stadig oplever ret jævnligt pix  Angry

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu