recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology netopsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology netopsætning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology netopsætning
    Sendt: 29-Maj-2015 kl. 19:41
Jeg har en Synology NAS DS213j på mit net. Den vil jeg kunne nå udefra på internettet.
Jeg har TDC bredbånd med TDC modem.
Er der noget med en fast IP adresse ? og noget med port forwarding ?

Håber der er nogen, der kan hjælpe

hilsen sk
smedev
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2015 kl. 20:03
fast ip-adresse er måske ikke helt nødvendig(en eller anden form for dyn-dns tjeneste kan også bruges), men portforwarding er helt sikkertnødvendig. Der er dog deres egen "cloud-tjeneste" det burde så vidt jeg husker ikke kræve det store.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2015 kl. 20:48
Prøv at se på Synology quick connect



Redigeret af tobywan - 29-Maj-2015 kl. 20:48
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2015 kl. 23:54
tak til claus_jac og tobywan

Det ser jo nemt nok ud. Port forwarding skulle ikke være nødvendig, da al komm. udefra nettet skulle ske med relay servere i US og UK. Jeg skulle altså kunne sidde i min bil og koble mig op via  mobilnettet og bruge min Quickconnect URL og ramme min Synology NAS hjemme hos mig selv. Er det rigtig forstået? 

Hilsen Steen
smedev
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 00:31
Ja - og det kan alle andre i hele verden også...

Sidste år var der en hel del brugere, der blev ramt af en RansomWare kaldet SynoLocker, og adgangen til at få den ind på Synology serveren var netop, at den var åben til Internettet. De udnyttede en bug i Synology, der tillod dem at forbigå login-skærmen og få adgang til din DSM uden at kende hverken brugernavn eller password (så styrken på disse var komplet irrelevant).

Ikke dermed sagt, at bare fordi du eksponerer din Synology til det globale Internet, så vil du blive ramt, men dette skridt er i hvert fald det første (og vigtigste) for, at det kan ske...

Tænk dig derfor MEGET godt om før du eksponerer din Synology til hele verden...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 10:18
Det ser jo ikke så godt ud, men heller ikke for Syn-. Hvis de har et så åbentlyst hul i sikkerheden, hvorfor er det så ikke rettet, så Syn.s vision om problemløs adgang for brugeren udefra kan opfyldes ?

hilsen steen
smedev
Til top
titan_jtl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titan_jtl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 10:25
Det er blevet rettet. Det er længe siden der kom en opdatering.
Jeg tror pointen er, at man aldrig kan vide sig sikker på at noget lign. ikke sker igen.
Men hvis man skal være bange for alt det crap der kan ske, så kan man jo heller ikke have sin pc på nettet. Wink
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 10:48
Tak titan_jtl.

Bruger du Synology NAS i det daglige ?

sk
smedev
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af titan_jtl titan_jtl skrev:

Det er blevet rettet. Det er længe siden der kom en opdatering.
Jeg tror pointen er, at man aldrig kan vide sig sikker på at noget lign. ikke sker igen.
Men hvis man skal være bange for alt det crap der kan ske, så kan man jo heller ikke have sin pc på nettet. Wink

Ja det er heldigvis længe siden, det er rettet. De eksempler, der har været fremme, var alle nogle, der ikke havde opdateret deres DSM-styresystem i lang tid og derfor ikke havde fået lukket hullet i netop deres system.

Jeg bruger dagligt min DS415play til alt lige fra video, foto, musik, dokumenter (også vi CloudStation).
Systemet registrerer fra tid til anden forsøg på "indbrud" og blokerer for netop den IP-adresse.
Jeg har aldrig oplevet problemer.

Jeg bruger fast IP-adresse og logger ind via den. Jeg har aldrig prøvet dynamiske adresser, og selvom jeg har oprettet et "hurtig-login" hos Synology, har jeg aldrig brugt det i praksis.


Redigeret af ab_kallenbach - 30-Maj-2015 kl. 11:27
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:39
Det er ikke bare blevet rettet, men det daværende problem var kun et problem for de brugere som var håbløst bagud og ikke havde opdateret længe.

Dermed ikke sagt at det ikke kan ske igen, men hvis man opdaterer jævnligt er risikoen ikke stor.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 13:20
ab_kallenbach

Hvilken udbyder har du og hvilket modem ?
smedev
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 13:58
Man bør ikke have enheder på indersiden af sit netværk til at være synlige på ydersiden.
Så køb en firewall med vpn og skab adgang igennem denne.
Det er en åben invitation til hackere at have en boks der ikke er opdateret med adgang fra internettet. På et tidspunkt bliver boksen for gammel og man kan ikke få opdateringer og her bliver det farligt. Så køb et af de store mærker som har opdateringer i lang tid. Dette gælder både NAS og firewall.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu