recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sweetspot er for smalt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sweetspot er for smalt.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sweetspot er for smalt.
    Sendt: 29-Maj-2015 kl. 21:20
Hej,

Jeg har lidt problemer med, at sweetspot er for smalt.
Det giver problemer med at enten venstre eller højre frontkanal er fro højt alt efter hvor man sidder. Er der en måde at gøre sweetspot bredere på? Vinkling eller lignende?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 10:52
ingen vinkling - umiddelbart
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:01
Eller vinkling hvor sweetspot er foran lyttepositionen, men generelt så må du prøve dig frem. Det kunne også være kortere afstand mellem h. og v.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 11:45
Super, jeg prøver mig frem.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 09:00
Hvis det er "normale" højttalere med normal spredning, så vil jeg påstå det er en akustik ting. For dæmpet rum måske?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 11:35
Det er ganske almindelige højttalere, dls r66, rummet burde ikke være for dæmpet, men kan da ikke udelukkes. kan man undersøge det på nogen måde?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 12:29
Et billede eller tegning af opstillingen vil måske hjælpe.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 13:30
Lige mine bedste evner inden for paint.

rummet er kvadratisk, ca. 4,2 meter og møbleret som vist. 

der er gulvtæppe på, og ikke noget på væggene.

højttalerne er forsøgt vinklet på forskellig vis. synes stadig, at man ikke må gå meget væk fra midten af sofaen, før end den ene kanal bliver meget tydelig i forhold til den anden.

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 14:48
Det kan du nok ikke gøre noget ved. Hvis du har en surround forstærker kan du købe en centerhøjttaler til film brug, så lyder det i det mindste som om talen kommer fra skærmen, uanset om du sidder forskudt for midten.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 15:47
Det ser ikke ud til at du kan ændre på det, men hvor langt har du mellem højttalerne (målt fra midten af ht), kontra afstanden fra ørerne til den ene højttaler? Hvis afstanden mellem højttalerne er for stor så får du den effekt, og det kan ikke løses uden at flytte højttalere eller lytteposition.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2015 kl. 21:37
Jeg får lige målt ordentligt op på det en af dagene og laver en ny tegning
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2015 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Det kan du nok ikke gøre noget ved. Hvis du har en surround forstærker kan du købe en centerhøjttaler til film brug, så lyder det i det mindste som om talen kommer fra skærmen, uanset om du sidder forskudt for midten.



Jeg har en r55 monteret i møblet. Men filmen var stereo, så kørte kun med de to højttalere slået til og og opdagede det derved.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu