recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DuneHD og netværk. Ingen forbindelse .Hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DuneHD og netværk. Ingen forbindelse .Hjælp.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DuneHD og netværk. Ingen forbindelse .Hjælp.
    Sendt: 30-Maj-2015 kl. 13:14
Har windows 7 Ultimate Professional SP1.
Sagen er den at jeg for måneder tilbage lige pludselig, ikke kunne få forbindelse til min pc, og alle mine shared foldere.
Nu har jeg fået en Router, og når jeg søger efter netværk på min Dune boks netværksindstillinger, kommer min routers ip-adresse lynhurtigt op. Okay. Men når jeg konnecter via SMB, som er den eneste måde at nå min router og min pc på, sker der intet. Den giver tomme foldere på min pc, selvom jeg har shared korrekt.
Den anden vej rundt, fra pc til dune kan jeg fint se alle folderne og harddisken der sidder inde i min DUNE, så det er kun den ene vej Dune til PC at der er blokeret.

Og jeg kan bare IKKE finde ud af at få forbindelse til min pc´s harddiske, og sådan har det været i flere måneder, Absolut intet virker. Men undrer mig over at den anden vej rundt fra PC til Dune fungerer upåklageligt. Har tjekket alverdens ting og sager på min pc, alt fra netværksindstillinger, til shared folders, til Firewall osv. Håber i kan hjælpe mig, eller give mig en workaround til at få adgang til mine foldere. Ellers er der intet andet for end at bygge en NAS pc med et nyt kabinet og gratis FREEBSD eller andet styresystem.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 21:39
Lige et par småting.
1. der er ikke noget der hedder ultimate professional. Den hedder enten ultimate eller professional
2. du har ikke skrevet noget som helst om du skal lave autentificering for at få adgang til et share på din pc? Det ville jeg umiddelbart mene du skulle. (altså fra dune bruge login oplysninger for at få adgang til folderne, med mindre du sharer via en guest konto, men det er typisk ikke det man gør)
3. du connecter ikke via SMB(som står for "small message block" til en router. (med mindre der sidder en harddisk på den, og så er det ikke routeren men harddisken du tilgår. en routers software tilgås via alm http. (der er ikke så mange der laver telnet mere)
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2015 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Lige et par småting.
1. der er ikke noget der hedder ultimate professional. Den hedder enten ultimate eller professional
2. du har ikke skrevet noget som helst om du skal lave autentificering for at få adgang til et share på din pc? Det ville jeg umiddelbart mene du skulle. (altså fra dune bruge login oplysninger for at få adgang til folderne, med mindre du sharer via en guest konto, men det er typisk ikke det man gør)
3. du connecter ikke via SMB(som står for "small message block" til en router. (med mindre der sidder en harddisk på den, og så er det ikke routeren men harddisken du tilgår. en routers software tilgås via alm http. (der er ikke så mange der laver telnet mere)


Det er fint du har styr på detaljerne, det hjælper mig bare ikke meget ift en løsning.
Jeg har før skulle indtaste login og password for at tilgå mine shared foldere på min pc, så det har den gemt i hukommelsen. Og jeg tilslutter via SMB i dune-netværket-forbindelserne, det er det jeg henviser til. Fra Dune til router via cat6, fra router til pc. Men det jeg tænker er at tilslutte min pc vha mit andet netkort til min router og så videre til min DUNE. Jeg ved ikke om det hjælper. Jeg har før tilsluttet Dune direkte til PC via cat6 kabel, men INTET virkede ift at kunne få adgang til folderne fra DUNE. Jeg tror stadigvæk der er et eller andet softwaremæssigt på min Windows7 Pc der blokerer for forbindelse den anden vej rundt. Pc til Dune fungerer fint.

Men jeg har 2 netkort i min pc, måske hjælper det at tilslutte begge til routeren på en eller anden måde. Ellers så ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg mener jeg har prøvet ALT ift shared foldere og tilladelser og firewalls osv. Det var aldrig et problem med min gamle Windows7 Home.

Det er Windows 7 Ultimate jeg har nu. Og den gider bare ikke at lade DUNE få adgang. Har du eller andre en løsning?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 09:31
du skal ikke bruge 2 netporte i din pc. du skal kun bruge 1, for din egen skyld (en direkte forbindelse mellem 2 enheder med et alm cat6 kabel virker ikke.)
nu ved jeg ikke hvad du skriver i oplysningerne på din dune, men du har ikke ændret password eller pc'en fået ny IP-adresse?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 09:41
du har os sat win 7 op, inde i avancerede delingsindstillinger?

Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger


Redigeret af Treated - 31-Maj-2015 kl. 09:41
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 09:47
Din pc ip adresse hedder garanteret noget med 192.168.0.x eller 192.168.1.1xx (i stedet for x skal der stå et tal).

Ip adressen finder du på pc i netværk og delingscenter. Husk også skrive dns ned. Det er disse du logge på ,ed fra din Dune.

Brugernavn og adgangskoden er den du har på på pc.

Alternativet er, at gå ind og slå delingen fra på samtlige drev, genstart pc og så slå delingen til igen via avanceret deling.

Som nævnt skal du kun bruge det ene netkort, medmindre de er sat op til at kunne arbejde sammen igennem driveren. Min server har fx to Gb lankort og kan udnytte begge i full duplex, dog ikke noget jeg har brug for.

Redigeret af JordanDK - 31-Maj-2015 kl. 09:48
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2015 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Din pc ip adresse hedder garanteret noget med 192.168.0.x eller 192.168.1.1xx (i stedet for x skal der stå et tal).

Ip adressen finder du på pc i netværk og delingscenter. Husk også skrive dns ned. Det er disse du logge på ,ed fra din Dune.

Brugernavn og adgangskoden er den du har på på pc.

Alternativet er, at gå ind og slå delingen fra på samtlige drev, genstart pc og så slå delingen til igen via avanceret deling.

Som nævnt skal du kun bruge det ene netkort, medmindre de er sat op til at kunne arbejde sammen igennem driveren. Min server har fx to Gb lankort og kan udnytte begge i full duplex, dog ikke noget jeg har brug for.


Alt det du skriver har jeg desværre prøvet.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 02:59
Går ud fra at der ikke er andet for end at flytte alle mine harddisk over på en ny pc, eller installere et andet styresystem/anden version. Jeg har ikke kunne finde en anden løsning, ej heller fundet mennesker på nettet der har kunnet give mig en. Når windows7 blokerer et eller andet sted for sharing, burde der være en løsning tænker jeg. Men ingen har endnu givet mig én. Måske betaler jeg bare én for at finde det fysisk herhjemme. Omvendt kunne jeg også trænge til en NAS-Server, med RAID osv.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 09:34
En NAS ville under alle omstændigheder nok være billigere end at købe en ny PC (selvom bruge PC'ere selvfølgelig kan fås til små penge) - også i strøm tænker jeg.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 14:07
Installerede Serviio http://serviio.org/ og det virkede faktisk. Perfekt.
Den står under Dune/Network Browser  og så Multimedia Devices ved siden af Network Places.
Så er der et ikon der hedder Serviio. Og så skal man bare konfigurere Serviio på pc´en og tilføje folderne hvor man har sine medier liggende/shared folders. Alt det andet virkede desværre aldrig ift at få adgang til mine shared folders. Serviio virker 100%.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 15:43
Det er jo en fejl 40 der er et eller andet sted. Men super du fik det løst på en anden måde :)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2015 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Det er jo en fejl 40 der er et eller andet sted. Men super du fik det løst på en anden måde :)



Ja der er bare ingen måde præcis at løse det problem ved. Ku være fedt hvis man kunne troubleshoote ens problem PRÆCIST i Windows, og at den selv kunne løse det på en intelligent måde. Software er så "dumt" nogle gange. Har du et problem kan der være 1 milliard grunde til det på alle mulige softwareplaner og du kan som udgangspunkt ikke bare finde ud af det. Men Serviio virker heldigvis.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu