recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo IPTV og DVBlin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo IPTV og DVBlin

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tjalfe85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjalfe85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo IPTV og DVBlin
    Sendt: 10-Juni-2015 kl. 10:34
Hej med Jer,

Jeg har et spørgsmål til, om det er muligt at modtage IPTV til sin computer med DVBlink installeret(Eller anden tv software)

Jeg har internet og TV fra Waoo. Det ender i en fiberboks med 1 rj45 og et coax stik på væggen. Jeg har koblet min egen router til, og jeg er fint på nettet(Routeren er en Asus RT-AC87U).

Kan jeg få IPTV gennem min router og ud til mine computere på mit netværk?

Ifølge DVBlink skal jeg bruge en playlist fil.

Håber nogen kan hjælpe mig

//TjaLfE85
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 15:59
Desværre. Det var muligt engang men stort set alle kanalerne er nu krypteret :(
Til top
tjalfe85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjalfe85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 19:23
Gælder det også hvis der er tale om tv via en foreningsaftale?
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 07:36
Yes. Der er ingen forskel
Til top
tjalfe85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjalfe85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 08:17
Okay... men lad os så sige jeg gerne vil gøre det med de kanaler der ikke er kodet. Hvordan gøres det så?
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Yes. Der er ingen forskel

det er så lodret forkert.

jeg har foreningstv fra waoo og får ALLE mine kanaler leveret ukrypteret direkte via DVB-C. PRoblemet kan derfor løses med en hdhomerun

JEg kan forestille mig det er lidt afhængtigt af hvilket elselskab man hører under. (Bredbånd nord her)



Redigeret af Moerkbak - 12-Juni-2015 kl. 08:46
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Yes. Der er ingen forskel

det er så lodret forkert.

jeg har foreningstv fra waoo og får ALLE mine kanaler leveret ukrypteret direkte via DVB-C. PRoblemet kan derfor løses med en hdhomerun

JEg kan forestille mig det er lidt afhængtigt af hvilket elselskab man hører under. (Bredbånd nord her)

Du overser at vi snakker IPTV og ikke DVB-C. Væsentlig forskel...
Til top
tjalfe85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjalfe85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 08:52
Præcis... Har allerede en HDhomerun, men ville gerne hvis jeg kunne slippe for det ekstra led. og smide IPTV direkte til mit PVR setup og se mine kanaler via KODI/WMC
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 10:29
Det kan du ikke. 
Men med HDHomerun kan du bare give los.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 12:34
Før kørte jeg også IPTV direkte ind i mediacenteret, men efter de krypterede måtte jeg over på en HDHomeRun. Hvilket klare opgaven til UG.
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 17:41
Du kan bruge DVBVIEWER recording service til at optage IPTV, men igen kun de kanaler der ikke er krypterede.
/Peter
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Før kørte jeg også IPTV direkte ind i mediacenteret, men efter de krypterede måtte jeg over på en HDHomeRun. Hvilket klare opgaven til UG.


Hvordan er det sat op?

mvh

Kim
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu