recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR TV-app på Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR TV-app på Sony

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
karstenjensen.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenjensen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR TV-app på Sony
    Sendt: 11-Juni-2015 kl. 20:06
Mit Sony Bravia KDL 55HX923 kan jeg ikke længere få til at vise DR TV på via den indbyggede app - og røde knap i højre bund. Er det fordi de er skiftet til ny metode hos DR eller har mit tv en bug? Jeg kan godt se RTL's ditto.

Tv'et er opdateret og jeg kan ikke downloade nyere software :(

Hvad kan jeg gøre?
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 20:41
Jeg går ud fra, at du mener DRs HbbTv tilbud. Det er ikke en app.

DR har netop opdateret deres HbbTv platform, og det betyder, at mange ældre tv ikke længere har adgang til DRTV.

Faktisk var jeg netop til at oprette en tråd omkring vore Panasonic DMR-BCT820 BD recordere, som tilsyneladende heller ikke længere kan tilgå DRTV. Vores DMR-BCT835 kan til gengæld godt. Jeg ved ikke, om det kun er et spørgsmål om software (hvilket kan være svært nok at få opdateret) eller om der direkte er hardware, der ikke længere kan klare kravene.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
karstenjensen.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenjensen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 22:13
Du har ret - det er HbbTv ja. Jeg kunne ikke huse hvad det hed.

Jeg ved godt de ville opdatere, men det kunne jo være det var mit tv, der var en bug i.

Hvordan finder jeg ud af om det er pga. DRs opdatering eller mit tv, der fejler? Tv'et er ikke ret gammel. Jeg husker ikke hvor gammel det er - måske 4 år højst.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Faktisk var jeg netop til at oprette en tråd omkring vore Panasonic DMR-BCT820 BD recordere, som tilsyneladende heller ikke længere kan tilgå DRTV.

Samme her. Jeg bruger dog normalt ikke min Panasonic BCT820 til dette, da afspilning stopper hvis en optagelse går i gang.
I stedet bruger jeg Chromecast og DR Cast app'en.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
karstenjensen.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenjensen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 23:25
Drage  - bruger du DR TV'en på din telefon?

Det irriterer mig bare at man ikke kan bruge fjernbetjeningen - det er jo en del af det geniale af det....
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Faktisk var jeg netop til at oprette en tråd omkring vore Panasonic DMR-BCT820 BD recordere, som tilsyneladende heller ikke længere kan tilgå DRTV.

Samme her. Jeg bruger dog normalt ikke min Panasonic BCT820 til dette, da afspilning stopper hvis en optagelse går i gang.
I stedet bruger jeg Chromecast og DR Cast app'en.

OK, så kan man jo trygt gå ud fra, at DR HbbTv er dødt på 820'eren... Det gør mig nu ikke så meget, da jeg ærligt talt ikke har brugt funktionaliteten meget. Kunne dog være rart, hvis så ikke længere blev belemret med grafikken i nederste højre hjørne. Desværre kan man jo ikke slå HbbTv til og fra på recorderne.

Nysgerrig som jeg er kunne jeg dog godt tænke mig at vide, hvad det er som gør, at recorderen er røget på DRs "shit list"... Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af karstenjensen.dk karstenjensen.dk skrev:

Mit Sony Bravia KDL 55HX923 kan jeg ikke længere få til at vise DR TV på via den indbyggede app - og røde knap i højre bund. Er det fordi de er skiftet til ny metode hos DR eller har mit tv en bug? Jeg kan godt se RTL's ditto.

Det er en 2011-model, første årgang med HbbTV-understøttelse fra Sony. Sony/DR mente ellers, at det stadig (efter opdateringen her i start juni) skulle virke på de ældste modeller, da jeg talte med dem sidst. Noget tyder på, at det ikke gør.
Til top
karstenjensen.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenjensen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 11:00
Hvad er det i øvrigt for en øget sikkerhed DR snakker om siden de ændrer løsningen?
Til top
karstenjensen.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karstenjensen.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 11:04
Tak for hjælpen Sony :-(

Hej
Tak for dig mail
Når det handler om selve appen DR TV bedes du venligst kigge på DR's hjemmeside eller kontakte dem for mere information.
Du ønskes en god dag!
Med venlig hilsen,

Kenneth
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af karstenjensen.dk karstenjensen.dk skrev:

Drage  - bruger du DR TV'en på din telefon?

Det irriterer mig bare at man ikke kan bruge fjernbetjeningen - det er jo en del af det geniale af det....

Jeg har DR TV på min telefon og min tablet, men jeg bruger dem reelt ikke - i stedet bruger jeg DR Cast for at caste til min Chromecast.

Man kan i øvrigt bruge fjernbetjeningen til pause/play med de fleste Chromecast-kompatible apps nu (det kom med en firmware opdatering i foråret).
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 19:04
fejl...


Redigeret af Trumle - 12-Juni-2015 kl. 19:09
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 19:58
HBBTV virker heller ikke længere på min BTC720. Ej heller på Sony HX753 (2012). Det virker stadig fiint på Sonyen som App under Internet Content. Heldigt for mig, da det er App'en jeg bruger....

J

Redigeret af Jwin - 12-Juni-2015 kl. 21:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu