recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette eller ikke software?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette eller ikke software?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slette eller ikke software?
    Sendt: 01-Juli-2015 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Herefter mener jeg ikke alt som er installeret nødvendigvis er junk. Cyberlink Director er f.eks. et fint program til at lave DVD kompileringer.

Så fjern det man ikke kan leve med efterhånden, som man bliver klar over hvad det er til.


Prøv at kør 'autoruns' med Cyberlink installeret - Det er ligesom efter en nytårsfest, man kan finde konfetti i afkroge af huset 2 år efter LOL

Hvis du ikke støvsuger efter nytår, så kan du vel altid finde konfetti. Wink

Hvis man ikke indstiller sin autorun til sit ønske, så får man vel altid automatisk startet de ting som Windows eller leverandøren har indstillet til standard.

Jeg vil synes at det er overkill at fjerne et fornuftigt program, fordi man ikke gider sætte sig ind i hvordan autorun funtionen virker.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Herefter mener jeg ikke alt som er installeret nødvendigvis er junk. Cyberlink Director er f.eks. et fint program til at lave DVD kompileringer.

Så fjern det man ikke kan leve med efterhånden, som man bliver klar over hvad det er til.


Prøv at kør 'autoruns' med Cyberlink installeret - Det er ligesom efter en nytårsfest, man kan finde konfetti i afkroge af huset 2 år efter LOL
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 21:27
Og vi sætter lige alle alarmen i bero. Jeg har allieret mig med med en IT-nørd der gerne vil clean install Win 8.1 på den, så det gør vi i morgen.

Men kan det overhovedet lade sig gøre, når der sidder en Hybrid disk der i? Noget man skal være opmærksom på?
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 20:02
Cyberguyen: Tror du det bare er det der skal til? Jeg har alligevel arbejdet med den siden søndag? Den har stået i nogle timer efterhånden, og i total idle-mode med Chrome åbnet, som det eneste, så snurrer den.

Okay der er vist en Windows Update igang, må se om det bliver bedre når den er hentet ned og er færdig.


Redigeret af ladiesman217 - 30-Juni-2015 kl. 20:15
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Men der må være et eller andet der kører, for den står og kører med 100% CPU forbrug konstant, og den bruger 6-7 GB ram ud af 8 GB, og jeg har kun Google Chrome åbnet af hvad jeg ved af.

Tjek det her: Hvad er det der Windows-billedescanning
Se også disk er helt brugt.


 

Lad den få fred i nogle timer, så har den fået indekseret alt på disken og hentet Windows opdateringer osv.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


For jeg har ALDRIG skulle deaktivere noget inden afinstallation af McAfee.


Det svarer til at pille motoren af en bil mens motoren stadig er i gang.

Flemming
Jeg elsker normalt bilanalogier, men de taber lidt effekten når man bruger dem forkert.

Når man vælger at afinstallere McAfee, så checker antivirus programmet om signaturen passer på sit installations program og derefter tillader programmet at blive afinstalleret af programmet.

Med andre ord behøver man ikke foretage sig andet end at vælge at afinstallere McAfee.

Bibbidi Bobbidi Boo - så er McAfee afinstalleret... Wink

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 19:40
Men der må være et eller andet der kører, for den står og kører med 100% CPU forbrug konstant, og den bruger 6-7 GB ram ud af 8 GB, og jeg har kun Google Chrome åbnet af hvad jeg ved af.

Tjek det her: Hvad er det der Windows-billedescanning
Se også disk er helt brugt.


 


Redigeret af ladiesman217 - 30-Juni-2015 kl. 19:52
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


2. Noget helt andet det er, at mine tekniske færdigheder nok slet ikke er til at kunne udføre det stykke arbejde, som der skal til for at få computeren til at køre optimalt igen.

Så vil jeg råde dig til at lade den være stort set som den er.
Det eneste jeg vil råde dig til at fjerne er antivirus.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 19:08
1. Nu synes jeg det her bliver lidt for avanceret i forhold til hvad jeg spurgte om. Jeg er med på at en clean install alle dage vil være den bedste løsning for at få en ren computer, men er det virkelig nødvendigt for at få en god brugeroplevelse? Det tvivler jeg på. Som Cyberguyen skriver, så er det jo nødvendigvis ikke alt der behøver at blive slettet.

2. Noget helt andet det er, at mine tekniske færdigheder nok slet ikke er til at kunne udføre det stykke arbejde, som der skal til for at få computeren til at køre optimalt igen. Jeg er med på at det kan lade sig gøre at hente alle drivers fra Acers hjemmeside, men sidst jeg prøvede at clean install in bærbar (jeg mener det også var en Acer) der kunne jeg ikke få alle features til at virke i tastaturet og trackpad'en. Plus der var andre små fejl inde i Enhedshåndteringen med nogle porte osv.

3. Så kan man diskutere om det er mig den er galt med, og det vil jeg ikke afvise, men derfor jeg ikke er så ivrig efter at clean install lige nu. Det i øvrigt heller ikke min computer, det er noget helt andet.

4. Nu snakker I om Win 8 og 8.1. I følge denne her side, så har jeg Windows 8.1. http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/which-operating-system
Der står i hvert fald "Denne pc kører: Windows 8.1

5. Kan jeg evt. ikke bare vente med en clean install til Windows 10, som er lige på trapperne? Jeg har reserveret et download på denne Acer til at kunne downloade Win 10 når det er udgivet. Kan det ikke lade sig gøre at brænde det ud og installere derfra? Så må jeg jo se om jeg har mod på at finde alle drivers selv til den tid.

6. Hvis jeg laver en clean install af Windows, så fjerner jeg vel ALT fra disken, og den oprettelses Wizard som kom første gang jeg åbnede computeren er vel væk. Alt fra Acer er vel væk?


Redigeret af ladiesman217 - 30-Juni-2015 kl. 19:25
          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


For jeg har ALDRIG skulle deaktivere noget inden afinstallation af McAfee.


Det svarer til at pille motoren af en bil mens motoren stadig er i gang.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du skriver slette Mcafee. Det gør man ikke, man afinstallerer, og programmet skal deaktiveres forinden, ellers kan det ikke afinstalleres.
Bare for at have dette på det rene.

Flemming

Er det en ny feature?

For jeg har ALDRIG skulle deaktivere noget inden afinstallation af McAfee.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 17:05
Jeg havde lavet en genoprettelses DVD som det første, så kan man altid vende tilbage til udgangspunktet når eller hvis man skal sælge sin maskine.

Herefter mener jeg ikke alt som er installeret nødvendigvis er junk. Cyberlink Director er f.eks. et fint program til at lave DVD kompileringer.

Så fjern det man ikke kan leve med efterhånden, som man bliver klar over hvad det er til.

Jeg mener ikke man skal kaste sig ud i besværet med at installere en helt ny Windows og til at lede efter eksempelvis Synaptics drivere til trackpad etc.

Jeg har aldrig haft problemer med at en simpel afinstallation af McAfee og kan ikke forstå at det skulle karakteres som Bloatware. Så mener jeg Norton Antivirus er meget værre.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu