recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning af DVD-skiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspilning af DVD-skiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning af DVD-skiver
    Sendt: 29-Juni-2015 kl. 22:11
Hej! - Jeg er usikker på, om jeg her rammer et rigtige underforum med dette spørgsmål. Men nu prøver jeg alligevel.

Jeg købte for nylig en ny PC; - en fin Acer med W 8.1; og nu ville jeg så se en af mine DVD-skiver på den. Jeg kopierede for 5-6 år siden alle mine og fruens VHS-videobånd til DVD'er; - format "-RW 4x" hedder de.

Men, men den nye PC kan ikke læse dem, og altså heller ikke afspille dem! - Det kommer bag på mig.

Er der én, der har et bud på årsagen til det.

M.v.h. leant
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 07:12

Kan den vise købte DVDer.? Hvis det er tilfældet, så er der fejl på de andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 07:49
Rolig nu. Det kan da godt være at det bare er drevet der ikke kan med den type diske. Det må kunne ses i manualen, hvis ellers der er en.
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 09:46
Er det dvd-rw eller dvd+rw du prøver at afspille?
Dvd-rw skal være finalized for at kunne afspilles på andre enheder end den enhed den er optaget på.
Dvd+rw virker umiddelbart på alle enheder.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 10:39
Kan de stadig afspilles på den gamle PC   

DVD er ingen sikker opbevaring af data
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 10:40
Kan de læses på gammel pc så copy dem til nye DVD-R
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doo Wop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 11:45
Hansie: Du skriver, at DVD er ingen sikker opbevaring af data. Da jeg så småt er gået i gang med at overspille bånd til DVD og/eller BD, hvad vil du så foreslå er en sikker opbevaring?
Doo Wop
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 14:31

Bruger kun HDDer, meget længe siden der er brugt DVDer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 15:36
Hej alle!

Tak for indlæggene. Jeg anvender "DVD -RW 4x", hedder de; og jeg har altid afsluttet (finalized) dem, når kopieringen er færdig; - og ja, de kan godt afspilles på de to gamle PC'er - en Dell med W XP (ej mere net-forbundet) og en Acer med W Vista.

Kan man virkelig bare kopiere de eksisterende DVD-er til nye; og så - vupti - så virker de nye bare?

Men se, nu læste jeg et sted i den nye maskines "univers", at Windows 8.1, som den nye PC har, leveres uden mulighed for DVD/video-afspilning, men at man kan downloade en app til det. Man får også vist nogle forslag. Men - altså - hvilken app bør eller tør man så vælge?

' - - eller måske har jeg misforstået noget omkring dette sidste.

leant
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 15:55
Du har forstået det rigtigt. Jeg kan anbefale at bruge programmet: VLC player.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu