recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pre-out
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pre-out

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pre-out
    Sendt: 30-Juni-2015 kl. 13:58
Hejsa
Jeg har læst lidt om preout for nylig.
Jeg købte en Pioneer 1223 (billede 2)  i efteråret - og den skulle kunne klare det.
Jeg mangler dog den fede stereolyd fra min 20 år gamle forstærker (AMC 3050a), som har fulgt mig siden min studietid Smile
Forstærkeren kan umiddelbart også klare det (billede 1).
Jeg har ikke prøvet det før.
Men som jeg forstår det skal der kabel fra fra receiverens "front" til forstærkerens "main" - og gerne med et godt signalkabel (forslag?)

/noerden

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 14:04
Ja det er korrekt, fra Pio's pre-out front til Amc main. Bare køb nogle tykke phonokabler af en god kvalitet.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er korrekt, fra Pio's pre-out front til Amc main. Bare køb nogle tykke phonokabler af en god kvalitet.

Hej
Takker - hurtigt svar Thumbs Up
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 14:12
Velbekom!

Og nu har du så glæden af den gode lyd i stereo ved at sætte dine stereokilder direkte bag i Amc'en.

Surroundlyden får et boost gennem Pio'en, da Amc'en virker som effekt.

Og det smarte er at der ikke skal skiftes højttalerkabler mellem de to forstærkere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Og nu har du så glæden af den gode lyd i stereo ved at sætte dine stereokilder direkte bag i Amc'en.


Hvordan skal lydsignalerne komme fra forforstærkerdelen og over i effektforstærkerdelen, når bøjlerne mellem pre out og main in er taget ud?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Og nu har du så glæden af den gode lyd i stereo ved at sætte dine stereokilder direkte bag i Amc'en.


Hvordan skal lydsignalerne komme fra forforstærkerdelen og over i effektforstærkerdelen, når bøjlerne mellem pre out og main in er taget ud?


Klaus

De kan vel kun komme fra receiveren. ellers er man vel over i at skulle have en omskifterboks.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Og nu har du så glæden af den gode lyd i stereo ved at sætte dine stereokilder direkte bag i Amc'en.


Hvordan skal lydsignalerne komme fra forforstærkerdelen og over i effektforstærkerdelen, når bøjlerne mellem pre out og main in er taget ud?


Klaus

Nej for dælan da. Tænkte på HT passthrough, men det er der jo ikke på Amc'en.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 15:15

Ja, der kan laves en løsning med en omskifter, således at AMCen kan bruges både som en effekt forstærker og som en normal forstærker. Ellers vil AMC i det nævnte setup kun køre som effekt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Og nu har du så glæden af den gode lyd i stereo ved at sætte dine stereokilder direkte bag i Amc'en.


Hvordan skal lydsignalerne komme fra forforstærkerdelen og over i effektforstærkerdelen, når bøjlerne mellem pre out og main in er taget ud?


Klaus

Nej for dælan da. Tænkte på HT passthrough, men det er der jo ikke på Amc'en.

Så er det bare spørgsmålet om hvor meget forforstærkerdelen på receiveren farver lyden henholdsvis effektdelen på stereoforstærkeren.
Det kræver nok lidt koncentreret lytning uden børn tilstede....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu