recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Astra 2E, 2G, 2F???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Astra 2E, 2G, 2F???

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Astra 2E, 2G, 2F???
    Sendt: 07-Juli-2015 kl. 15:57
Hej alle,

Jeg forsøger at justere en parabol til at modtage et signal fra Astra 28.2 satellitter til at fange Freeview og Sky+ HD. Jeg har formået at få følgende kanaler:

Astra 2E
Challenge

Astra 2F
Sky Guide

Astra 2G 28.2E
Ahlulbayt TV

Bon TV
RT HD
NHK World HD

Peger jeg i den rigtige retning eller skal jeg lave nogle mere finjusteringer? Ifølge signalstyrken på Sky+ HD box de kanaler, jeg har fundet er på omkring 40% styrke med undtagelse af "Sky Guide", som er omkring 20%?

Jeg har brugt Satfinder og Dish Align på min iphone til at forsøge at tilpasse paradollen.

Hjælp... :)

På forhånd tak!

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 16:03
Hvor henne i DK befinder du dig? Astra 2 har en hel del af deres transpondere på en "narrow beam", der sender meget snævert ned over UK (bl.a. alle de gode FreeView-kanaler - BBC, ITV osv. - ligger på sådanne transpondere, så de netop ikke kan fanges i DK).

De fleste kodede Sky kanaler sender dog på en Wide Beam, der kan fanges i det meste af (nord-)Europa.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 16:55

Ja, det er meget svært/umuligt at modtage Freesat kanalerne. Det er kun enkelte af dem der kan, og det er ikke premium kanaler.
Hvis man gerne vil have Free kanalerne, så er det muligt med en IP modtager, som også leveres af Skycards.eu.
De kanaler som myatix nævner ligger på den gamle Eutelsat, som sender på en Europa beam, derfor kan de nemt modtages.
Myatix. Hvad har du af signal/kvalitet på SKY kanalerne.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 22:23
Hej Igen,

SKY kanel har en signal strength omkring 20% og signal quality omkring 40%...

Min lokation er København/Amager...

Tak for jeres hjælp!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 22:30

Vi prøver lige igen. Hvor godt modtages SKY kanalerne som f.eks. Discovery, History, NGC, Sy Fy og de øvrige i SKY's udbud.??? Altså IKKE Freesat kanalerne.



Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 23:03
Hej Radiomanden,
Lige nu har jeg ikke en aktiv sky card så det vil jeg ikke???
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 23:11

Det burde kunne, så vidt jeg husker, kunne ses alligevel hvad dyrke og kvalitet er, signalet kan jo modtages. Er bare interesseret i fald af, at jeg skulle komme på den idé at få SKY igen.
Der behøves også et aktivt kort for at modtageren vil virke som hensigt, du ville kunne se Freesat kanalerne, men der kan ikke optages.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 23:39
Sky1
Signal Strength: Approx: 30%
Signal Quality: 35-54%

BBC:
No Satellite Signal

Men som jeg skrev før jeg er ikke sikker på parabol peger i den helt rigtige retning.

Parabol is only 63cm with en Gstar LNB

Hvis jeg får en himmel kort kan jeg så modtage BBC/ ITV og Channel 4? Hvorfor kan men ikke optage kanaler?

Tak!

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 05:55
Uden at være ekspert, vil jeg mene din parabol er for lille til engelske kanaler når du bor i københavns området.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 06:10
Søg på ASTRA 2F footprint (eller en af de andre sendere), så finder du ud sf, hvor stor en parabol du skal have. 63cm er alt for lille.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 06:11
Ja, det var også det jeg regner med men jeg var i en antenne forretning (
Antennefirmaet Amager) og de sagt 63cm var en fint parabol størrelse til Sky?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 06:39
Hej.

Man er ved at være færdig med at udskifte satellitterne på positionen 28,2 øst. De nye hedder 2E, 2F, og 2G og har alle en meget smalt spot beam rettet mod England og et wide beam der dækker det meste a Vesteuropa.

Betalings kanaler som himmel ligger på wide beams mens de almindelige kanaler som BBC/ ITV og Channel 4 ligger på spot beams.

Der ligger dog en side lope fra København videre op langs den Svenske vestkyst og op til SydNorge. I det område er rapporteret, at det er muligt at modtage fra SPOT beams på enten en almindelig 140 cm parabol eller en 120 cm kvalitets parabol.

Det officiele dækningskort viser at man på Amager nok skal bruge en 80-90 cm parabol for at at kunne modetage wide beams:

https://sat.ses.com/webservice/images/12494356

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 08-Juli-2015 kl. 06:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu