recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksekspert søges :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværksekspert søges :)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 12:41
I forhold til DNS, vil dr.dk vel blive cachet lokalt, så selvom der er issues med DNS-servere er det vel ikke sikkert at det umiddelbart vil blive opdaget med ovenstående procedure?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 12:55
Så ping DNS serveren direkte
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg tænkte lige på en ting, hvad nu hvis man satte en switch direkte til fiberboksen og føder de 2 router fra switchen i stedet?

Nu har du vel slået routing funktionaliteten fra på begge Apple routere og sat kablerne i de "LAN" stik som der måtte være.

Den ene router må jo så skulle have 2 eller flere LAN stik, for at du kan føre kabel videre.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 14:02
De køre Roaming.

Redigeret af Potter - 14-Juli-2015 kl. 14:02
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg tænkte lige på en ting, hvad nu hvis man satte en switch direkte til fiberboksen og føder de 2 router fra switchen i stedet?

Nu har du vel slået routing funktionaliteten fra på begge Apple routere og sat kablerne i de "LAN" stik som der måtte være.

Den ene router må jo så skulle have 2 eller flere LAN stik, for at du kan føre kabel videre.
Jo begge køre i brigde mode så de ikke sender DHCP etc. Der er 3 Lan porte i hver router. Men det virker ikke med fiber boksen på, derimod hvis jeg sætter TDC router på så virker det, underligt.Cry
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 20:39
Hvis man ikke gider gatewayen og ikke har behov for andet end WAN (VoIP, CATV, IPTV), så er det muligt at droppe ISP'ens gateway (fiber modem) og i stedet køre fiberen direkte ind i en optical media converter eller direkte i en router med et SFP transceiver.


Hvis jeg skulle diagnosticere problemet, så ville jeg nok starte med at se om problemet opstod ved bestemte tider af døgnet (der kan anvendes PingPlotter eller nogle af de forslag der allerede er givet), derefter ville jeg capture data strømmen en rum tid foran det netværksapparat der mister forbindelsen, til det vil jeg anvende en "Throwing Star LAN Tap" og Wireshark.

Når capture filen er i hus, så er det bare at studere hvad der skete optil forbindelsen forvandt og eventuelt når den kom op igen.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 09:23
Når du skriver "Jeg opdager primært mine udfald ved, at jeg ikke kan få kontakt via min offentlige IP til min server og ej heller kan pinge mit udstyr." oplever du så slet ikke at du mister internet når du sidder på indersiden? Det er lettest at fejlsøge indefra, så når du ikke har hul igennem til internet skal du pinge indefra til router og derefter fiberboks.

Hvilken boks har du - er det Icotera med indbygget trådløst net, eller den ældre model hvor der bare er en LAN-port (indbygget mediekonverter)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

"...Apple router ikke følger den gængse standard når der hentes IP adresse via DHCP hvorfor noget af deres routerudstyr fejler på deres forbindelser"
Jeg har på en Yousee opkobling gennem en del tid haft problemer med, at netværket eller internetforbindelsen pludselig forsvandt. Nu har jeg identificeret problemet, og det er netop et par iPhones, som ungernes kammerater har medbragt. Når de nævnte iPhones kommer ind i huset kobler sig automatisk på wifi, og så crasher dele af netværket. Jeg formoder, at årsagen er, at de pågældende iPhones ikke venter på, at få tildelt en ip-adresse, men fastholder den tidligere tildelte - uanset om den i mellemtiden måtte være tildelt en anden enhed - og det kan netværket ikke lide....  

EDIT: For at få det op igen, så skal routere genstartes, og helst uden iPhones.


Redigeret af miri - 15-Juli-2015 kl. 10:24
miri
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

"...Apple router ikke følger den gængse standard når der hentes IP adresse via DHCP hvorfor noget af deres routerudstyr fejler på deres forbindelser"
Jeg har på en Yousee opkobling gennem en del tid haft problemer med, at netværket eller internetforbindelsen pludselig forsvandt. Nu har jeg identificeret problemet, og det er netop et par iPhones, som ungernes kammerater har medbragt. Når de nævnte iPhones kommer ind i huset kobler sig automatisk på wifi, og så crasher dele af netværket. Jeg formoder, at årsagen er, at de pågældende iPhones ikke venter på, at få tildelt en ip-adresse, men fastholder den tidligere tildelte - uanset om den i mellemtiden måtte være tildelt en anden enhed - og det kan netværket ikke lide....  

EDIT: For at få det op igen, så skal routere genstartes, og helst uden iPhones.

Det burde kunne fikses ved at ændre lease-time i routeren så den er lavere. Lidt en syptombehandling og det undrer mig at telefon og router opfører sig sådan - det er jo ikke ligefrem et fåtal af iPhones der sejler rundt derude...
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Når du skriver "<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Jeg opdager primært mine udfald ved, at jeg ikke kan få kontakt via min offentlige IP til min server og ej heller kan pinge mit udstyr." oplever du så slet ikke at du mister internet når du sidder på indersiden? Det er lettest at fejlsøge indefra, så når du ikke har hul igennem til internet skal du pinge indefra til router og derefter fiberboks.</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Hvilken boks har du - er det Icotera med indbygget trådløst net, eller den ældre model hvor der bare er en LAN-port (indbygget mediekonverter)</span>


Hej Pilehave

Tak for din besked.

Årsagen til, at jeg primært opdager, at forbindelsen er nede "udefra" er, at jeg ikke er meget hjemme i hverdagene - så det er når jeg forsøger at tilgå min server, at jeg erfarer, at forbindelsen er nede.

Jeg har få gange oplevet, at forbindelsen er nede mens jeg er hjemme - men det ligger før jeg konstaterede, at vi var flere der samme type problem så tænkte ikke nærmere over det.

Min Fiberboks er af typen "Alcatel-Lucent - Model: G-241W-P". Boksen har mulighed for tådløst netværk - men det har jeg ikke tilkøbt så den fungerer alene som (bridge/gateway??) hvor den smider en offentlig IP ud på port 1 via DHCP.



I øvrigt lyder det spændende, at man kan omgå EnergiMidts Fiberboks og køre direkte i en router med indbygget mediekonverter - er der nogle der kan bekræfte, at dette virker? Skal det være en bestemt standard?

/ Christian


Redigeret af Samsung_M - 15-Juli-2015 kl. 10:52
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 18:44
Det minder meget om det problem vi oplevede i firmaet på vores gæstenet, efter at Apple udsendte en opdatering for ca. 6 måneder siden.
Apple genbruger ikke, eller lukker de tcp connections de allerede har lavet, men opretter nye hver gang de f.eks. checker efter nye mail.
Det medfører at en enkelt Apple klient hurtigt optager flere tusinde porte, som så skal time ud før andre kan bruge dem.
Og der er ca. 64000 til deling når din konsum router laver NAT.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu