recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV Live alternativ?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live alternativ?
    Sendt: 22-Juli-2015 kl. 17:16
Jeg har nu i nogle år kørt med WD TV Live, og p.t. med gen 3. modellen. Jeg streamer stort set udelukkende fra en lokal Synology NAS. Jeg er dog ved at være rigtig træt af WD TV'ens mærkelige opførsel, langsomme menuer osv. Kort sagt, har den en masse meget mærkelige og random ting den laver der irritererer mig. 

Jeg har kigget en del efter en anden løsning, men det er svært at finde noget der bare æder alle filformater ligesom WD TV'en gør. Jeg vil helst ikke ud i at bygge en HTPC, pga. strømforbrug. Så er der nogen der har et forslag til en løsning?

Den skal helst understøtte ligeså mange filformater som WD TV'en, helst uden encoding (selvom jeg måske snart køber en Synology model der kan encode), derudover er DTS understøttelse et krav. Mit TV er ikke et smart-TV men en opgradering er også på vej indenfor det næste års tid.


Redigeret af Beatwolf - 22-Juli-2015 kl. 17:22
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 10:37
Køb en mini PC a la Pipo x7 (koster kun et par hundrede mere end WD TV), så bliver dit TV også mere "smart" end noget smart TV.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 14:25
Ja det er selvfølgelig en god mulighed, den er bare svært at få fat på i DK. Jeg er ogås åben over for andre forslag.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Ja det er selvfølgelig en god mulighed, den er bare svært at få fat på i DK. Jeg er ogås åben over for andre forslag.


Bestil den direkte fra Kina. Det har jeg lige gjort. Pris 728 kr.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 16:52
Sådan en wetek openelec boks til €99 fra http://openelec.tv/ ligner en klar vinder. Preinstalleret med openelec med fjernbetjening og hele gøjemøget.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Sådan en wetek openelec boks til €99 fra http://openelec.tv/ ligner en klar vinder. Preinstalleret med openelec med fjernbetjening og hele gøjemøget.

Jeg synes ikke lige at jeg kan se, hvilke formater den understøtter på deres hjemmeside.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Ja det er selvfølgelig en god mulighed, den er bare svært at få fat på i DK. Jeg er ogås åben over for andre forslag.


Bestil den direkte fra Kina. Det har jeg lige gjort. Pris 728 kr.

Flemming

Lyder spændende. Har du mulighed for at smide link til, hvor du har købt den i Kina. Det vil være fint at købe den et sted, hvor du har haft succes med levering :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:


Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Ja det er selvfølgelig en god mulighed, den er bare svært at få fat på i DK. Jeg er ogås åben over for andre forslag.


Bestil den direkte fra Kina. Det har jeg lige gjort. Pris 728 kr.

Flemming


Lyder spændende. Har du mulighed for at smide link til, hvor du har købt den i Kina. Det vil være fint at købe den et sted, hvor du har haft succes med levering :-)


Jeg bestilte her: http://www.gearbest.com/tv-box/pp_174442.html
i fredags. Fik mail i lørdags om at den var afsendt, så nu venter jeg bare på den skal dukke op. Agter at reinstallere Windows så jeg slipper af med Office og Android.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Sådan en wetek openelec boks til €99 fra http://openelec.tv/ ligner en klar vinder. Preinstalleret med openelec med fjernbetjening og hele gøjemøget.

Det er et godt bud, har hørt gode ting om openelec. SKal bare finde ud af hvordan det ser ud med filformater og streaming fra NAS :)


@fltk
Hvad vil du køre af medie software på den boks? Streamer du fra NAS eller hvordan?


Redigeret af Beatwolf - 24-Juli-2015 kl. 01:25
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:


Hvad vil du køre af medie software på den boks? Streamer du fra NAS eller hvordan?


Det bliver Mediaportal i kombination med Zoomplayer. Jeg har også leget lidt med Kodi, men den inbyggede player er for begrænset efter min smag og Kodi kan ikke sættes op til at bruge Zoomplayer.
Nej, jeg streamer ikke fra NAS, men bruger udelukkende en tilsluttet USB harddisk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:


Hvad vil du køre af medie software på den boks? Streamer du fra NAS eller hvordan?


Det bliver Mediaportal i kombination med Zoomplayer. Jeg har også leget lidt med Kodi, men den inbyggede player er for begrænset efter min smag og Kodi kan ikke sættes op til at bruge Zoomplayer.
Nej, jeg streamer ikke fra NAS, men bruger udelukkende en tilsluttet USB harddisk.

Flemming

OK jeg kender ikke Mediaportal, det må jeg lige tjekke. Hvorfor ikke f.ek.s Openelec? Kan Mediaportal mere?

Jeg tror jeg ender med en Minix Neo X8-H Plus, med Kodi (http://eud.dx.com/product/minix-neo-x8-h-plus-2160p-quad-core-android-4-4-2-google-tv-player-w-16gb-rom-air-mouse-uk-plug-844369532). 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:


OK jeg kender ikke Mediaportal, det må jeg lige tjekke. Hvorfor ikke f.ek.s Openelec? Kan Mediaportal mere


Jeg vil helst have noget Windows baseret. Desuden er jeg vild med Zoomplayer som kun kan køre på Windows platform.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu