recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV Live alternativ?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

 
Ja du har ret i dine observationer. Det ender nok med en lidt kraftigere mini-pc, eventuelt med Ubuntu/kubuntu eller anden linnux distro, og så med OpenElec. Jeg har en Harmony One remote kan man få den til at spille med f.eks. den Zotac du nævner? Det jeg også godt kan lide ved den Zotac er at den bruger meget lidt strøm, hvilket lidt er et krav. Jeg overvejede i en periode at bygge egen HTPC, men det bliver jo bare til noget der æder en del mere strøm, end sådan en lille boks.

Helt ok at du nævner BJ Trading, jeg har handlet der en del gange gennem årene, og aldrig haft problemer.

OpenElec er altså et styresystem i sig selv med Kodi lagt oven på, så du kan ikke installere Ubuntu/kubuntu eller anden linux distro og smide OpenElec på ved siden af. Så skal du til at splitte harddisken.

Du kunne også bare købe en Rasberry Pi 2 og overclocke den, smid OpenElec eller OSMC, den kører lige så godt som som alle andre mini pc. 


Det eneste RPI 2 ikke understøtter er HD lyd, dvs DTS-HD bliver lavet om til DTS og Dolby True HD til DD.



Redigeret af JordanDK - 25-Juli-2015 kl. 19:05
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 13:17
Haha ok jeg vidste faktisk ikke OpenElec var et helt styresystem. Men ja har også overvejet Raspberry Pi, men er den virkelig ligeså kraftig som andre mini pc'er. 
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 14:33
Jeg bruger Minix Neo X7. Android brugerfladen er umiddelbart ikke et problem, da jeg 99% af tiden er inde i KODI. Her er piletaster og enter stort set nok.

Jeg har også en Raspberry Pi, som jeg testede med OpenElec. Jeg synes det kører alt for langsomt. Bevares, når filmen er startet, så virker det, men navigation i menuen var alt for langsom. Min Neo X7 er meget meget hurtigere i flydende i brug.

Jeg ville købe Minix NEo X8 plus (den med gigabit LAN). Jeg har min egen kablet, da jeg ikke har den store fidus til streaming af HD-film via WIFI.

Husk også et tastatur, Logitech k400 med integreret musepad er fint til denne brug.

Jeg streamer TV fra min HD-Homerun via DVB Viever (TV-server kører på en ældre Windows laptop).

Redigeret af iballan - 27-Juli-2015 kl. 14:33
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Haha ok jeg vidste faktisk ikke OpenElec var et helt styresystem. Men ja har også overvejet Raspberry Pi, men er den virkelig ligeså kraftig som andre mini pc'er. 

Ja det er den hvis den bliver overclocket.

Hvis man ikke ønsker overclock, kan man sætte menuen ned og køre 720p opløsning, det har kun effekt på menuen og ikke på afspilningen, dvs hvis du smider en 1080p film på, så ændrer den automatisk opløsningen 1080p.

I vores gang har jeg på øverste hylde en pc / server / afspiller liggende, som tager sig af alt til hele hjemmet og udenfor hjemmet. Det er en i5 quadcore med 8 GB ram og Windows 8.1, denne er også tilsluttet tv i stuen. (HDMI Kabel trukket igennem væggen). 

Når jeg browser med tv remote igennem filmene / serierne så går browsing lige hurtigt om det er den i stuen eller RPI 2 i soveværelset, RPI 2 er måske et sekund langsommere til at indlæse alle fanart, men vi snakker altså også en samling på over 1500 film og 20 tv serier. 

Der hvor der kan mærkes forskel, er hvis jeg fx sætter flere ting i gang. Der kan RPI 2 ikke følge med i5, andet ville også være mærkeligt. 

Med sætte flere ting i gang, kan være hvis jeg browser tv serier og går ind i en serie, men den også står og ved opdatere databasen, for når jeg går ind i en serie, begynder tema musikken fra den pågældende serie samtidigt afspille. Der skal RPI 2 lige stå og bruge et par sekunder på at tænke, dette sker ikke i stuen. 

I soveværelset har vi ikke brug for HD lydsporene, så der er RPI 2 perfekt. Og det er nemt nok overclocke den hvis vi snakker OpenElec. 





65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 20:38
Har lavet en lille gennemgang her af Rasberry Pi 2 som er overclocket til 1000Mhz, så giver det en idé om det er noget som er "værd" satse på.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har lavet en lille gennemgang her af Rasberry Pi 2 som er overclocket til 1000Mhz, så giver det en idé om det er noget som er "værd" satse på.



Det kører jo bestemt acceptabelt.

Hvordan kører de når du anvende stream-addons. F.eks. Icefilms eller Genesis. Det var der jeg oplevede kæmpe ventetider. Den downloader jo en liste hver gang du går ind i ind på et menupunkt. Det kører god på min pc og Minix, men PI'en var rigtig langsom til at hente listen og generer næste menupunkt.
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 22:28
Ja det ser ganske anvendeligt ud! Jeg er også interesseret i at høre hvordan det kører med stream-addons, da jeg sansynligvis vil bruge dem. Og hvad med Wifi -jeg kan se at man skal købe en dongle? Vil det fungere eller er det hul i hovedet?

Redigeret af Beatwolf - 27-Juli-2015 kl. 22:28
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 23:01
Ang. Stream-addons, Genesis det kører rimeligt, men heller ikke meget bedre end det. For det tager noget tid hente listen ned. 

Dog kan du jo tilføje til dit eget bibliotek når vi snakker Genesis, så kører det lige på lige fod med alle dine egne lokale film. Icefilm har jeg slet ikke testet.

Youtube kører dog ok med indlæsning.

Hvis det er til ren streaming, så er WIFI ok hvis man køber en anbefalet dongle. OpenElec finder selv drivere til alt. Gætter jeg på OSMC også gør.


Redigeret af JordanDK - 27-Juli-2015 kl. 23:01
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 23:42
Har læst op på det og det virker som et godt bud -det er jo også billigere end de andre bokse jeg har kigget på, hvilket bestemt er en faktor. Jeg havde alligevel tænkt mig at rode med lidt med noget Raspberry pi på et tidspunkt, så dette kunne være en god start. Det eneste minus er ingen 4k understøttelse, men ok indholdet er der jo ikke rigtig alligevel. Tror dog jeg holder mig til at køre ethernet, da nogle af mine rips er ret store :) 

Det næste bliver ny NAS og HDD'er :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 23:57
Hvis det er store rip, er der kun vej at gå. Det er at have kabel på. :) Vi hvert fald rigtig glade for vores og selvom den kører OpenElec og den anden kører Windows 8.1, så der ingen forskel i styringen med remote og de samme knapper bliver brugt begge steder. 

Det gør at fruen og børnene uden problemer kan finde ud styre det. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 01:07
Kan du anbefale en fjerbetjening? Og der skal vel også en IR receiver til?
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 19:06
Sådan en Zotac Zbox ser fin ud, men jeg kan se at den fåes, i en del udgaver, både med intel og amd cpu. Hvilken skal man gå efter hvis den skal kunne afspille bd rips i fuld bitrate, med hd lyd, uden problemer?

Mvh

Jesper
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu