recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV Live alternativ?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Det var ikke et spørgsmål mere en oplysning til fltk, da han vidst også bestiller fra Kina. Jeg har bestilt masser af gange, men har altid holdt mig under de 80. 


Jeg er helt klar over hvad der løber på, og det var jeg også inden jeg bestilte.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:


Der løber da altid afgift til post dk på? Se her: http://www.toldpriser.dk/toldberegner


Postvæsenets gebyr har hverken noget med told, moms eller afgift at gøre.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

OK må lige prøve Zoomplayer på min PC. Som sagt ender jeg nok med en Minix Neo X8-H Plus, b.la. fordi den understøtter 4K, og Kodi ser umiddelbart ud til at være et godt mediecenter til min brug. Tak for at pege mig i den rigtige retning!
Det valg fatter jeg ikke ret meget af.

Den Minix du linker til bliver sendt fra kina, dvs. du risikerer både told og moms og post danmarks fortoldningsgebyr oveni de 1200 kr for boksen. Derudover er det en androidboks, og selv om jeg er stor fan af android til telefoner og tablets så er jeg ikke imponeret af det som medieplayer. Android bærer alt for meget præg af at være designet til touch skærme, det holder bare ikke at sidde og fedte med sådan en air mouse til det. Desuden er android generelt ikke designet til at samarbejde med en nas - du KAN godt installere en filbrowser og klikke dig frem til det du vil se, men det er ikke specielt smidigt. 

Den WeTek Openelec boks jeg linkede til på forrige side er også født som en androidboks, men har såvidt jeg kan se fået hevet android af og i stedet fået et skræddersyet openelec operativsystem på i stedet. Hvor godt det lige er implementeret må kunne ses på openelecs forums - jeg har ikke nogen personlige erfaringer med boksen. Prismæssigt er den en del billigere og sendes fra England, dvs. nul told, moms og gebyrer oveni da det er indenfor EU plus du får 14 dages returret ved nethandel hvis den ikke kan det du synes den bør kunne. 

Hvis din økonomi er til en boks i 1200 kroners klassen, så ville jeg vælge en zotac ci320 til 1200 kroner, en 2 GB ramklods til ca. 150 kroner og et SD kort fra rodeskuffen - i modsætning til de ovennævnte bokse er ci320 en rigtig pc, dvs. du har et væld af muligheder for at vælge operativsystem, du kan smide en harddisk eller ssd disk i hvis du får lyst og alt det andet man kan med en rigtig pc. Den er blæserløs og 100% lydløs, har gigabit netværkskort og indbygget infrarød modtager. Smid openelec på sådan en og den afspiller ALT! Edbpriser finder dig en dansk forhandler, dvs. ingen ukendte told og moms gebyrer og 14 dages returret ved nethandel, så igen kan du prøve den af og sende den retur hvis den ikke kan det du vil.
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 03:25
Jeg havde tænkt mig at bestille den fra UK, for at undgå told. 

Minix'en får rimelig gode andmeldeser rundt omkring og er relativt kraftig, samt har et godt community. Men må indrømme jeg også er lidt usikker på hvor egnet Android er, men det er mest fordi jeg ikke gider at rode alt for meget rundt i Windows det gør jeg rigeligt til dagligt. Har jo heller ikke selv prøvet en Airmouse endnu, så det er jo lidt et sats. En del af ræssonementet bag valget var også at jeg ikke skal kunne en masse ting med den, den skal bare kunne streame video fra min NAS uden knas, ikke andet. 

Wetek boksen får en del hårde ord med på vejen, der er rigtig mange der siger den ikke er kraftig nok med sin dual core cpu, og enkelte siger at den overopheder.

Zotac ci320 ser bestemt interessant ud -jeg vil læse op på den. Men det bliver jo dog en del dyrere hvis man skal have SSD i osv.


Redigeret af Beatwolf - 25-Juli-2015 kl. 03:30
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 03:27
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:


Der løber da altid afgift til post dk på? Se her: http://www.toldpriser.dk/toldberegner


Postvæsenets gebyr har hverken noget med told, moms eller afgift at gøre.

Flemming

Jeg beklager mange gange mit ordvalg -det er selvfølgelig et gebyr.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Jeg havde tænkt mig at bestille den fra UK, for at undgå told. 
Okay, bare husk at checke at det nu også er tilfældet, fx. det link du smed på minix'en fra eud.dx.com bliver sendt fra kina. 


Q: Do you have warehouse in EU?

A: There is no EU Warehouse, we send EU Direct goods from world factory to EU (27 countries), and have cooperation with Post NL  to make faster delivery.

  All orders are shipped from China, not Europe.


Så husk at nærstudere dem du handler med for at finde ud af hvor de rent faktisk sender fra.

Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Zotac ci320 ser bestemt interessant ud -jeg vil læse op på den. Men det bliver jo dog en del dyrere hvis man skal have SSD i osv.
Ci320 er en rigtigt fed maskine, jeg bruger dog ikke min som medieafspiller men i stedet til forskellige serverfunktioner. Jeg har dog testet den kortvarigt med openelec, jeg har sådan en stribe testfiler, og der var absolut ingen slinger i valsen. 

Eneste minus ved den som medieafspiller er, at optisk spdif sker gennem en konverter til hovedtelefonudgangen på fronten - det virker helt fint, men det havde nu været pænere hvis den sad på bagsiden. Hvis ikke du har brug for optisk ud er det naturligvis ligemeget.

Anyway, den afspiller alt hvad jeg har smidt efter den i openelec og fungerer med en mce fjernbetjening lige ud af boksen. Hvis du har lidt hår på brystet nørdemæssigt kan du også få den til at reagere på fjernbetjeningen fra din wd tv så familien aldrig opdager forskellen.. 

Prismæssigt er den kun dyrere end Minix'en hvis du er så heldig at tolderne ikke opdager Minix'en. Strengt taget bør du selv gøre dem opmærksom på forglemmelsen hvis de overser den hvis det skal være helt lovligt, men sådan er der jo så meget.. Minix'en får du kun for 1200 hvis tolderne snorker. Hvis de er vågne bliver den pludselig dyrere end ci320'eren inkl ram og ssd (afh. af hvor meget ram og ssd du fylder i, naturligvis).

CI320 fra b.j. trading : 1177 kr
2 GB kingston valueram fra b.j. trading : 111 kr
Sandisk 32 GB SSD fra b.j. trading : 253 kr
Fragt : 25 kr
Ialt :  1566 kr

Minix X8 fra dealextreme/eu direct : 1205 kr
Post danmark fortoldningsgebyr hvis den bliver opdaget : 160 kr
Told : Kender ikke lige toldsatsen på androidbokse
Moms : 25% af 1205 + 160 + tolden = mindst 350 kroner
Ialt : mindst lige så dyr som ci320'eren og så har du stadig ikke 14 dages fortrydelsesret hvis den ikke er lige det du forestillede dig.

* Jeg har ikke noget tilhørsforhold til b.j. trading, jeg kiggede bare på edbpriser og valgte samme forhandler for at spare på fragten. 
Til top
C10V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: Vest
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C10V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 12:21
Min WD TV LIVE 3.gen blev også sløvere og sløvere hver gang jeg opdaterede firmware !
Efter reset og roll back firmware til 1.16.13 er alt normal igen :-)

http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5860


Redigeret af C10V - 25-Juli-2015 kl. 12:24
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Jeg havde tænkt mig at bestille den fra UK, for at undgå told. 
Okay, bare husk at checke at det nu også er tilfældet, fx. det link du smed på minix'en fra eud.dx.com bliver sendt fra kina. 


Q: Do you have warehouse in EU?

A: There is no EU Warehouse, we send EU Direct goods from world factory to EU (27 countries), and have cooperation with Post NL  to make faster delivery.

  All orders are shipped from China, not Europe.


Så husk at nærstudere dem du handler med for at finde ud af hvor de rent faktisk sender fra.

Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Zotac ci320 ser bestemt interessant ud -jeg vil læse op på den. Men det bliver jo dog en del dyrere hvis man skal have SSD i osv.
Ci320 er en rigtigt fed maskine, jeg bruger dog ikke min som medieafspiller men i stedet til forskellige serverfunktioner. Jeg har dog testet den kortvarigt med openelec, jeg har sådan en stribe testfiler, og der var absolut ingen slinger i valsen. 

Eneste minus ved den som medieafspiller er, at optisk spdif sker gennem en konverter til hovedtelefonudgangen på fronten - det virker helt fint, men det havde nu været pænere hvis den sad på bagsiden. Hvis ikke du har brug for optisk ud er det naturligvis ligemeget.

Anyway, den afspiller alt hvad jeg har smidt efter den i openelec og fungerer med en mce fjernbetjening lige ud af boksen. Hvis du har lidt hår på brystet nørdemæssigt kan du også få den til at reagere på fjernbetjeningen fra din wd tv så familien aldrig opdager forskellen.. 

Prismæssigt er den kun dyrere end Minix'en hvis du er så heldig at tolderne ikke opdager Minix'en. Strengt taget bør du selv gøre dem opmærksom på forglemmelsen hvis de overser den hvis det skal være helt lovligt, men sådan er der jo så meget.. Minix'en får du kun for 1200 hvis tolderne snorker. Hvis de er vågne bliver den pludselig dyrere end ci320'eren inkl ram og ssd (afh. af hvor meget ram og ssd du fylder i, naturligvis).

CI320 fra b.j. trading : 1177 kr
2 GB kingston valueram fra b.j. trading : 111 kr
Sandisk 32 GB SSD fra b.j. trading : 253 kr
Fragt : 25 kr
Ialt :  1566 kr

Minix X8 fra dealextreme/eu direct : 1205 kr
Post danmark fortoldningsgebyr hvis den bliver opdaget : 160 kr
Told : Kender ikke lige toldsatsen på androidbokse
Moms : 25% af 1205 + 160 + tolden = mindst 350 kroner
Ialt : mindst lige så dyr som ci320'eren og så har du stadig ikke 14 dages fortrydelsesret hvis den ikke er lige det du forestillede dig.

* Jeg har ikke noget tilhørsforhold til b.j. trading, jeg kiggede bare på edbpriser og valgte samme forhandler for at spare på fragten. 

Ja du har ret i dine observationer. Det ender nok med en lidt kraftigere mini-pc, eventuelt med Ubuntu/kubuntu eller anden linnux distro, og så med OpenElec. Jeg har en Harmony One remote kan man få den til at spille med f.eks. den Zotac du nævner? Det jeg også godt kan lide ved den Zotac er at den bruger meget lidt strøm, hvilket lidt er et krav. Jeg overvejede i en periode at bygge egen HTPC, men det bliver jo bare til noget der æder en del mere strøm, end sådan en lille boks.

Helt ok at du nævner BJ Trading, jeg har handlet der en del gange gennem årene, og aldrig haft problemer.
Til top
Beatwolf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2015
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beatwolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af C10V C10V skrev:

Min WD TV LIVE 3.gen blev også sløvere og sløvere hver gang jeg opdaterede firmware !
Efter reset og roll back firmware til 1.16.13 er alt normal igen :-)

http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5860

OK jeg vil prøve at lave den downgrade indtil jeg får anskaffet mig nyt. Har også haft flashet med WDLXTV, men det er for bøvlet i længden IMO.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 15:06
I skriver så meget om told. Der løber ingen told på, uanset hvor i bestiller fra, men moms, hvis varens pris incl. forsendelsesomkostninger overstiger kr. 80,00, og den kommer fra et land udenfor EU.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Beatwolf Beatwolf skrev:

Ja du har ret i dine observationer. Det ender nok med en lidt kraftigere mini-pc, eventuelt med Ubuntu/kubuntu eller anden linnux distro, og så med OpenElec. Jeg har en Harmony One remote kan man få den til at spille med f.eks. den Zotac du nævner? Det jeg også godt kan lide ved den Zotac er at den bruger meget lidt strøm, hvilket lidt er et krav. Jeg overvejede i en periode at bygge egen HTPC, men det bliver jo bare til noget der æder en del mere strøm, end sådan en lille boks.
Jeg bruger en Harmony remote til min, dog ikke lige en One, det virker helt fint. Du sætter den op til at emulere en mce remote så sidder den lige i øjet. 

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

I skriver så meget om told. Der løber ingen told på, uanset hvor i bestiller fra, men moms, hvis varens pris incl. forsendelsesomkostninger overstiger kr. 80,00, og den kommer fra et land udenfor EU.
@fltk: det kommer da så sandelig an på hvad det er for varer og hvad de koster.

Hvis du kigger på http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1615423&vId=0 ser det ud til at der kommer told på varer der koster mere end 1150 kr. For bærbare computere, laptops, tablets og mobiltelefoner ser toldsatsen ud til at være nul mens en GPS har en toldsats på 3,7 procent. Om en android medieboks falder ind under elektronik ala GPS'en eller computere ala tablets/mobiltelefoner er det nok kun told og skat der ved, det er ikke altid logisk. Det er ikke engang altid told og skat selv ved det, min bror ville importere en sportsudstødning fra staterne men told og skat kunne ikke svare på om sådan en røg under reservedele eller ekstraudstyr og gav ham svaret "Køb den hjem og se hvad der sker". Mit bud er, at det er lidt hip som hap om tolderen synes det ene eller det andet den dag tingene ankommer, så den tolder min bror snakkede med ville ikke risikere at gætte modsat. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


det kommer da så sandelig an på hvad det er for varer og hvad de koster


Jeg henviser blot til hvad denne tråd har handlet om hidtil, nemlig en mini PC, og der løber ingen told på.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu