recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IR remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IR remote

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 13:36
Vi har en test af Smart Control her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1378151965

Prisen ender dog på en 7-800 kr. men produktet virker rigtig godt i praksis, så det kan være at konen vil se det som win-win.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 14:40
Jeg kom i tanker om denne her: http://www.av-connection.dk/?PGr=2135
Den skulle virke da den koder IR om til RF og tilbage igen. Jeg mener også jeg har set den væsentlig billigere end her og også under et andet navn.
Har også tidligere læst en test af den hvor den fik en fremragende bedømmelse.

Fandt den til kr. 289,- her: https://www.av-cables.dk/ir-forlaenger-enheder/maximum-rce100-remote-control-extender.html
Så tror jeg ikke den findes ret meget billigere.

Flemming

Redigeret af fltk - 27-Juli-2015 kl. 14:59
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rasch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 07:10
nogen der har erfaringer med noget lign.?

http://www.ebay.com/itm/IR-OVER-HDMI-INJECTOR-EXTENDER-BLASTER-ADAPTER-KIT-INFRARED-LIKE-MAGIC-EYE-/141131712031?hash=item20dc1b061f

Ifrarød over HDMi 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 07:48

Det er jo via CEC, og det har You See kassen ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er jo via CEC, og det har You See kassen ikke.

Det er ikke givet at apparaterne skal understøtte CEC - der står blot at den bruger CEC-kanalen i HDMI-forbindelsen
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
rasch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 08:44
ok - tak for info!
tror bare jeg venter på der kommer en ny boks en dag :(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 09:11

Ja, hvis der gør, tiden er ved at løbe fra sådanne, der kommer jo til stadighed flere funktioner i diverse TV, og med Deres App på TVer, kan man det samme som med boxen, eller det kan køres fra en Tablet over TVet. Optage funktion er der allerede i TVer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rasch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 09:14
så må vi ud og finde et tv i 48" eller mere med optage funktion, mener du det kan erstatte boxen?
er det så vi ekstern HD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 09:22

Et TV med 2 Tunere, og en HDD, så er man kørende med hensyn til optagelse og se en anden udsendelse samtidig, og med diverse Apps dels fra DR og fra You See (Play) har man samme funktion som boxen.
Der kan også bruges en Tablet med samme Apps og via Miracast og tilsvarende få det på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 09:26
Ingen TV kan klare "Start forfra" af sig selv. Yousee's app kan streame til både Chromecast og AppleTV og heri kan du godt starte en udsendelse forfra og så smide den over i TV'et fra eks. din telefon eller tablet.

Det samme gør sig gældende med de features du får i form af streaming af visse ældre film - disse skal også køres fra Yousee-app'en og sendes til TV'et via enten en AppleTV eller en Chromecast (eller blot den indbyggede Google Cast hvis du køber et Sony-TV).

TV-arkivet kan ses på de TV, som har DR's "DR TV" app - eller skal dette også streames via din tablet/telefon fra DR's app til disse enheder.

Optagefunktionen får du efterhånden i ret mange TV, men du skal være opmærksom på om du skal bruge én eller to tunere. Med én tuner kan du ikke se et andet program imens du optager.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg kom i tanker om denne her: http://www.av-connection.dk/?PGr=2135
Den skulle virke da den koder IR om til RF og tilbage igen. Jeg mener også jeg har set den væsentlig billigere end her og også under et andet navn.
Har også tidligere læst en test af den hvor den fik en fremragende bedømmelse.

Fandt den til kr. 289,- her: https://www.av-cables.dk/ir-forlaenger-enheder/maximum-rce100-remote-control-extender.html
Så tror jeg ikke den findes ret meget billigere.

Flemming


Hvad er der i vejen med den løsning jeg foreslog her? Den løser jo netop dit problem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rasch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 14:15
jeg er lidt usikker på hvordan det virker og hvordan man kobler det op til yousee boksen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu