recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG ULTRA HD TV 55UF695V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG ULTRA HD TV 55UF695V

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 16:20
Jeg er også ret glad for mit TV :-)

Specielt også for DVB-S2 (Parabol) indgangen. Det spiller bare max. 
Endelig kom jeg af med min skide parabol reciever..(Sorry)  :-)

Men en lille ting undrer mig. Først troede jeg at det var en fejl på mit tv. Men har kigget lidt på andre IPS paneler fra Philips samt LG. Plus også den 695V model de har i Fona (pris....10.000).

Det mærkelige er .......der er næsten ingen kant på denne model. Der er kun en enkelt kant i bunden. Både top,venstre og højre side er der ingen ramme som holder på panelet. Det samme gælder Philips modeller. Hvis man trykker let på skærmen opdager man at skærmen kan trykkes ind. 

Ham gutten i Fona sagde at det er meget normalt idag med IPS paneler. Man undgår kant hele vejen rundt idag for at undgå trykken osv. Meeen det lyder da lidt forkert. Samsung laver da også IPS tv'er hvor der er kant hele vejen rundt.

Min onkel har også et LG tv model ub830 tror jeg med 3D osv og 4k. Det er også det samme. 

Set evt dette billede fra 695v modellen 

http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/media.markselectrical.co.uk/item-images/full/55UF695V.alt1.jpg

Hvad mener i kloge hoveder ??


Redigeret af xalodogan - 04-August-2015 kl. 16:34
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af srs srs skrev:

Jeg var i Bilka Lørdag morgen kl 8, og der var den første palle allerede væk. Folk hev dem væk og flere købte 2-3 af gangen!? Det var ikke meningen at jeg skulle have nyt tv, men det tilbud var næsten for godt, så jeg maste en skærm op i vognen sammen med morgenmaden, haha. I reklamen var det en anden/gammel model der blev vist (Der stod kun 55UF695, og ikke "V", også var billedet forkert), så jeg blev noget overrasket over at se at det var den helt nye 2015 model. Måske er der en indkøber der har klokket i det og troede han solgte en gammel model billigt?? Tongue

Jeg må sige at jeg er ekstremt positivt overrasket over kvaliteten; flotte farver, også sort, netflix 4K, 4K 60fps, 4K upscaling. Hurtige scener kører virkelig flydende også er lyd-kvaliteten noget helt andet i forhold til mit gamle Samsung 7-serie. Nu behøver jeg ikke konsekvent altid at bruge mit surround system.

Eneste jeg kan klage over er at det ikke er helt så fladt som mit gamle Samsung (som også kostede 3 gange så meget), og at der på magic-remoten er en 3D knap (som ikke er i TV'et), frem for en knap til tv-guiden.

Man kan kun håbe at de får flere på lager så i kan nå at købe et Big smile

Kan du 100% bekræfte at tv'et understøtter Netflix i 4K......har du prøvet det  ?
Kan du evt dele dine billede indstillinger osv til os ?

Men ja....billedet på reklameavisen passer slet ikke med det tv vi har fået. Meeeen....jeg tror nu ikke de skulle have solgt sidste års modellen...hvis det er rigtigt så har indkøberen et stort problem idag. 

Efter hvad jeg har læst om den er LG 55UF695V  released JUNI 2015. Men kan ikke finde nogen 695 model. 

Til top
Kim H123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2015
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim H123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 18:08
55UF695V er 2015 model og blev lanceret i maj/juni.  

Nogle få 2015 serier fra LG kører med NetCast 4.5 og ikke WebOs som hovedparten gør. 
TV´t understøtter med garanti Netflix 4K og har ved siden af også 2 stk HDMI 2.0.  

Forside billedet i avisen var forkert - Der hang skilte omkring netop dette i både Kolding og Vejle.

Jeg blev overrasket over hvor pænt tv´t var og må siges være en af de bedste tilbud i år.  
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:



Kan du 100% bekræfte at tv'et understøtter Netflix i 4K......har du prøvet det  ?
Kan du evt dele dine billede indstillinger osv til os ?

Men ja....billedet på reklameavisen passer slet ikke med det tv vi har fået. Meeeen....jeg tror nu ikke de skulle have solgt sidste års modellen...hvis det er rigtigt så har indkøberen et stort problem idag. 

Efter hvad jeg har læst om den er LG 55UF695V  released JUNI 2015. Men kan ikke finde nogen 695 model. 



Har prøvet at afspille 4K indhold via Netflix hvilket TV'et gør uden problemer. Men om det blot er HD som vises skal jeg ikke kunne sige, da man ikke har mulighed for at få vist info omkring filmen man ser.
Altså det står knivskarpt, men derfor er det ikke ensbetydende med det er i 4K.

Eller 4K indhold vises vel ikke i oversigten hvis ens TV ikke kan afspille 4K indhold?
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 21:36
Hvis dit tv ikke understøtter Netflix 4K så kommer det heller ikke frem i film listen. Der kan stå hd eller 4K.

Viser Netflix 4K ved oversigten ?
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Hvis dit tv ikke understøtter Netflix 4K så kommer det heller ikke frem i film listen. Der kan stå hd eller 4K.

Viser Netflix 4K ved oversigten ?


Jeps den viser det i oversigten.

Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 22:55
Perfekt. Der gik bare rygter om her på forummet at netop denne model kan ikke Netflix 4K.

Så fik vi det på plads :-)

Kan du venligst også oplyse mig dine billede indstillinger?

På forhånd tak.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Silent Sniper Silent Sniper skrev:

Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:



Kan du 100% bekræfte at tv'et understøtter Netflix i 4K......har du prøvet det  ?
Kan du evt dele dine billede indstillinger osv til os ?

Men ja....billedet på reklameavisen passer slet ikke med det tv vi har fået. Meeeen....jeg tror nu ikke de skulle have solgt sidste års modellen...hvis det er rigtigt så har indkøberen et stort problem idag. 

Efter hvad jeg har læst om den er LG 55UF695V  released JUNI 2015. Men kan ikke finde nogen 695 model. 



Har prøvet at afspille 4K indhold via Netflix hvilket TV'et gør uden problemer. Men om det blot er HD som vises skal jeg ikke kunne sige, da man ikke har mulighed for at få vist info omkring filmen man ser.
Altså det står knivskarpt, men derfor er det ikke ensbetydende med det er i 4K.

Eller 4K indhold vises vel ikke i oversigten hvis ens TV ikke kan afspille 4K indhold?

Går selv med planer om at udskifte mit HD-TV med et 4K TV, meeen lyder ikke som om der er den store forskel siden du ikke tydeligt kan se om det er HD eller UHD ?
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Silent Sniper Silent Sniper skrev:

Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:



Kan du 100% bekræfte at tv'et understøtter Netflix i 4K......har du prøvet det  ?
Kan du evt dele dine billede indstillinger osv til os ?

Men ja....billedet på reklameavisen passer slet ikke med det tv vi har fået. Meeeen....jeg tror nu ikke de skulle have solgt sidste års modellen...hvis det er rigtigt så har indkøberen et stort problem idag. 

Efter hvad jeg har læst om den er LG 55UF695V  released JUNI 2015. Men kan ikke finde nogen 695 model. 



Har prøvet at afspille 4K indhold via Netflix hvilket TV'et gør uden problemer. Men om det blot er HD som vises skal jeg ikke kunne sige, da man ikke har mulighed for at få vist info omkring filmen man ser.
Altså det står knivskarpt, men derfor er det ikke ensbetydende med det er i 4K.

Eller 4K indhold vises vel ikke i oversigten hvis ens TV ikke kan afspille 4K indhold?

Går selv med planer om at udskifte mit HD-TV med et 4K TV, meeen lyder ikke som om der er den store forskel siden du ikke tydeligt kan se om det er HD eller UHD ?

Det er svært at se på Netflix synes jeg, indtil streamen af filmen kommer ordentlig igang.
Tager man film klip fra http://demo-uhd3d.com/ er der ingen tvivl om at det er UHD der vises på skærmen for det står sindsygt flot må jeg sige Big smile

Skulle gerne modtage min X-Rite ColorMunki med posten idag så skærmen kan blive kaliberet. Poster billedeindstillinger når jeg har fået kaliberet skærmen Wink



Redigeret af Silent Sniper - 05-August-2015 kl. 09:12
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 09:12

Der er markant forskel på HD og UHD, hvis ellers kilden er i orden, for det kan jo ikke være bedre end den er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Går selv med planer om at udskifte mit HD-TV med et 4K TV, meeen lyder ikke som om der er den store forskel siden du ikke tydeligt kan se om det er HD eller UHD ?


Jeg ved ikke om I kan se hvilken bitrate Netflix streamer med. Jeg vil tro at HD ligger på 6-8 Mbit og de anbefaler minimum en 35 Mbit forbindelse til UHD?

Jeg ville selv kunne se det i min ASUS Router.

Er der forskel i bitraten når I ser UHD contra HD.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 05-August-2015 kl. 09:46
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 12:00
På tv'et findes der er en funktion som hedder Lokal LED nedtoning. Skal denne funtion slåes til eller fra når man ser bluray?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu