recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac fra 2011, isættelse af SSD...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac fra 2011, isættelse af SSD...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac fra 2011, isættelse af SSD...
    Sendt: 31-Juli-2015 kl. 16:23
Jeg har en Macair fra 2013 som selvom den faktisk har lidt ringere specs end min Macbook pro der er et par år ældre, så er den meget hurtigere.

No surprise er det fordi Air har SSD.

Jeg har luret lidt og der er nogle guide til indsættelse af SSD i ældre Macbook Pros, men jeg spørger lige her alligevel.

Kan jeg vælge en hvilken som helst SSD (128 Gb og opefter) og er proceduren med udskiftelse "farlig"? Eller burde det være piece of cake

Mvh
Anders Hede
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 17:40
Hvis det var mig, ville jeg scanne Mac'en her, og bruge deres råd.

Venlig hilsen
KB
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 19:39
Det er super nemt at skifte hdd i en macbook pro fra 2011. Har gjort det i min kærestes 15", 2011.
Apple har lavet vejledninger til opgradering af harddisk, som du kan finde på deres hjemmeside.

Redigeret af nexium - 31-Juli-2015 kl. 19:41
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 22:54
hvis det er en late 2013 macbook air så er der kun en eneste producent som laver SSD'ere til dem. Grunden er at der ikke er andre end OWC (other world computing) i USA som har reverseengineered den pci-e port de bruger nu. så du kan ikke bare tage en alm ssd og sætte i og OWC's løsninger er æske svære at få fat i. hvis den ikke er late 2013 så har transcend også lavet nogle http://www.transcend-info.com/apple/jetdrive/ (læs det hele)

Men er ikke sikker på om du mener 2013 eller 2011 som der står i titlen. - der er MEGA forskel på de 2 maskiner. - alternativt laver transcend et 128GB SD kort som du også kan se inde på deres hjemmeside.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 08:41
Jeg læser det som om det er en MacBook Pro fra 2011 "unibody" her passer alm. ssd diske i. En samsung 850 2.5" vil være en god mulighed. Og ja, den er nem at sætte i.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 18:19
nu har han jo ikke rigtigt verificeret hvad der er tale om, men ja hvis det er en 2011 så er en 850'er et særdeles fint bud.
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 09:42
Undskyld det sene svar.
Det er en "primo 2011" så jeg bestiller en SSD nu :) Tak for svarene
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2015 kl. 14:13
og må hellere afslutte denne tråd som jeg var så distræt at jeg helt glemte.

Installationen gik smooth.

Det er jo helt gak _ikke_ at lave denne opgradering som betyder så meget.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu