|
Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen) |
Besvar | Side <1 89101112 30> |
Forfatter | ||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24623 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skrev til samsung på facebook. Har du prøvet med bilka? Det hjælper altså ind i mellem. Redigeret af Flemming Larsen - 18-August-2015 kl. 16:59 |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener ikke han skal skrive så meget mere, andet end til forbrugerstyrelsen.
Så kan han bruge ventetiden på at brede sit budskab og erfaring imellemtiden. Det er forhandleren selv der har valgt denne "kamp". Så må de leve med konsekvensen. Forbrugeren (Jan) har jo massere af tid nu, da hans TV er afvist. |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er enig med Kim! Hele Bilkas afvisende adfærd/talen udenom o.s.v., ville være nok til, at jeg personligt havde sagt: Fint! De får en sag på halsen OG masser af negativ omtale. Og uanset om de kommer efterfølgende, og vil tilbyde rep (for det var jo Samsung, ikke Bilka, som tilbød det), så ville jeg fortsætte sagen, til pengene var returneret til min konto!
Og derefter ikke lægge yderligere én krone hos DSG - der er trods alt masser af andre skorstene som ryger... M.v.h. |
||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har lige siddet og læst mail korrespondancen med Bilka igennem. Hold op hvor er det provokerende. De lyver dig direkte op i ansigtet. De ved da udmærket hvad forbrugerstyrelsen mener om fluer i TV-paneler og de ved udmærket også at de selv alene sidder med ansvaret overfor kunden, uanset om Samsung er indstillet på at tage regningen for dem eller ej
EDIT: Synes egentlig at du skulle rette overskriften så den reflekterer at det faktisk er Bilka der forsøger at løbe fra deres forhandleransvar og forsøger at lade hånt om forbrugerstyrelsens afgørelser. Redigeret af Trumle - 18-August-2015 kl. 19:15 |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu var det ikke så meget tordenfluerne alene jeg havde i tankerne, men servicen hos de store indkøbscentrene, hvor sælgerne ofte er meget uerfarne, og ikke sjældent ret ligeglade med kunderne i almindelighed. Jeg foretrækker til enhver tid at benytte mig af en lille/mindre forhandler, der som oftest ved hvad han taler om, og er mere tilgængelig ved et eventuelt problem. Når det er så stor en investering som et TV ofte er, så vil jeg ikke lades i stikken af en Bilka ansat. Såååå......................
Redigeret af Hother - 18-August-2015 kl. 19:46 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det Kim mener er, at du måske hellere vil lades i stikken af en "kompetent" HiFi Klubben medarbejder, som jo også har tabt en sag hos Forbrugerstyrelsen?
M.v.h. |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Handler ikke i HFK hvis jeg kan få produktet et andet sted, det er jo et kædeforetagne - her mener de jo selv, at de er overkompentente. Nej jeg mener den lille Sony forhandler (hvis der er flere efterhånden), og i den dur.
Redigeret af Hother - 18-August-2015 kl. 19:59 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3771 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Servicen kan jo sagtens være god i HFK, har da aldrig oplevet andet. Men når det så er sagt, og er ikke en undskyldning for dårlig service, så kan en producents dårlige produkter måske trække tænder ud hos en forhandler.
Jeg kan da mindes, at for år tilbage, ombyttede Samsung ofte deres produkter uden tøven. Men det kan åbenbart, selv for producenten, blive for bekosteligt. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ligesom i den gamle sag er der tale om en fabrikationsfejl.
Hvornår er det så muligt at opdage en fejl med tordenfluer? Kun når og i forbindelse med sæson for disse insekter. Da Jans TV er ud over de 6 mdr, skal han bevise problemet. Efter min mening er det rigeligt at fortælle at skaden er anmeldt samtidig med opdagelsen af fejlen. Da der næppe foreligger andre fejlmuligheder end som i den samme gamle sag, kan det anbefales at køre retsligt på sælger. Her hjælper indbo forsikringen med fri proces med en mindre selvrisiko, hvis du taber, hvilket du ikke gør. Giv sælger en uges tidsfrist på skrift til nyt og endeligt svar og herefter start sagen, hvis du ikke får medhold. Hvorfor dog vente på en forbrugerafgørelse... Redigeret af bentpetersson - 18-August-2015 kl. 22:07 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for indput til jer alle.
Jeg har givet dsg.dk en frist til i morgen. Jeg har brugt mere energi på denne sag end jeg har lyst til.
|
||
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er tungt at have sådan en sag hængende i baghovedet. Udfordringen er at man som forbruger og kunde bruger en masse tid og energi på sagen, mens sælgeren/firmaet jo kører videre og intet mærker.
De satser på at man kører sur i det og giver op. Nu har jeg selv god erfaring med at få medhold, tit efter argumentation frem og tilbage, og en enkelt gang, for mange år siden, gennem forbrugerankenævnet. Det betaler sig at kæmpe, og når sagen op på et højere niveau, så ligger den jo stille et stykke tid uden man tænker på sagen, eller hører om den.. Held og lykke herfra, og vil da opfordre alle til at undgå disse forhandlere der løber fra deres lovbestemte ansvar. |
||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
||
Sigida
Guld medlem Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bilkas direktørs email_: MHN@bilka.dk
Prøv ham. Han hedder Mark. Så starter du aller øverst. Skriv hvis de ikke er interesseret i at holde sig til forbrugerstyrelsens anvisninger, er du desværre nød til at gå til aviserne, hvor det er guf at udstille de store virksomheder. |
||
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50 SVS 5 satelite SVS SB2000 JVC HD750 Sony PS4 |
||
Besvar | Side <1 89101112 30> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |