recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 30>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Du har krav på en skriftlig begrundelse med afvisningen og årsagen hertil. Det er vigtigt for det videre forløb.
Jeg vil dog anbefale dig at starte med at gå lidt højere op i Bilkas hierarki. Mon ikke de har en kommunikationsansvarlig eller kundeambassadør eller ligende..

Jeg skal ikke kunne sige om jeg kan komme højere end "Ansvarlig for håndtering af reklamations - og reparationsvarer i Føtex og Bilka, på nonfood varer."

Men det er i hvert fald hende jeg har sendt forløbet til ... men de kryber åbenbart i flyverskjul.
Du skrev til samsung på facebook. Har du prøvet med bilka? Det hjælper altså ind i mellem.



Redigeret af Flemming Larsen - 18-August-2015 kl. 16:59
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 17:29
Jeg mener ikke han skal skrive så meget mere, andet end til forbrugerstyrelsen.
Så kan han bruge ventetiden på at brede sit budskab og erfaring imellemtiden. Det er forhandleren selv der har valgt denne "kamp". Så må de leve med konsekvensen. Forbrugeren (Jan) har jo massere af tid nu, da hans TV er afvist. 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 18:45
Jeg er enig med Kim! Hele Bilkas afvisende adfærd/talen udenom o.s.v., ville være nok til, at jeg personligt havde sagt: Fint! De får en sag på halsen OG masser af negativ omtale. Og uanset om de kommer efterfølgende, og vil tilbyde rep (for det var jo Samsung, ikke Bilka, som tilbød det), så ville jeg fortsætte sagen, til pengene var returneret til min konto!

Og derefter ikke lægge yderligere én krone hos DSG - der er trods alt masser af andre skorstene som ryger...

M.v.h.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 19:12
Har lige siddet og læst mail korrespondancen med Bilka igennem. Hold op hvor er det provokerende. De lyver dig direkte op i ansigtet. De ved da udmærket hvad forbrugerstyrelsen mener om fluer i TV-paneler og de ved udmærket også at de selv alene sidder med ansvaret overfor kunden, uanset om Samsung er indstillet på at tage regningen for dem eller ej Thumbs Down
 
EDIT: Synes egentlig at du skulle rette overskriften så den reflekterer at det faktisk er Bilka der forsøger at løbe fra deres forhandleransvar og forsøger at lade hånt om forbrugerstyrelsens afgørelser.


Redigeret af Trumle - 18-August-2015 kl. 19:15
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Endnu en "Takling" til, at man ikke altid skal søge efter laveste pris, mest populære produkt osv., men helst købe hos en mindre og en anerkendt  forhandler - og der igennem måske spare sig selv for ærgrelse og bøvl det betaler jeg gerne en smule mere for. 

Øhh den sag som forbrugeren vandt i forbrugerstyrelsen, det var, så vidt jeg husker, et TV som var købt et "anerkendt sted", Hother. Sååå den anbefaling skal du ikke bruge for ofte, med det argument Wink
Nu var det ikke så meget tordenfluerne alene jeg havde i tankerne, men servicen hos de store indkøbscentrene, hvor sælgerne ofte er meget uerfarne, og ikke sjældent ret ligeglade med kunderne i almindelighed.

Jeg foretrækker til enhver tid at benytte mig af en lille/mindre forhandler, der som oftest ved hvad han taler om, og er mere tilgængelig ved et eventuelt problem. Når det er så stor en investering som et TV ofte er, så vil jeg ikke lades i stikken af en Bilka ansat. Såååå......................


Redigeret af Hother - 18-August-2015 kl. 19:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 19:53
Det Kim mener er, at du måske hellere vil lades i stikken af en "kompetent" HiFi Klubben medarbejder, som jo også har tabt en sag hos Forbrugerstyrelsen?

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det Kim mener er, at du måske hellere vil lades i stikken af en "kompetent" HiFi Klubben medarbejder, som jo også har tabt en sag hos Forbrugerstyrelsen?

M.v.h.

Handler ikke i HFK hvis jeg kan få produktet et andet sted, det er jo et kædeforetagne  - her mener de jo selv, at de er overkompentente. Nej jeg mener den lille Sony forhandler (hvis der er flere efterhånden), og i den dur. 


Redigeret af Hother - 18-August-2015 kl. 19:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 20:25
Servicen kan jo sagtens være god i HFK, har da aldrig oplevet andet. Men når det så er sagt, og er ikke en undskyldning for dårlig service, så kan en producents dårlige produkter måske trække tænder ud hos en forhandler.
Jeg kan da mindes, at for år tilbage, ombyttede Samsung ofte deres produkter uden tøven. Men det kan åbenbart, selv for producenten, blive for bekosteligt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 22:05
Ligesom i den gamle sag er der tale om en fabrikationsfejl.

Hvornår er det så muligt at opdage en fejl med tordenfluer? Kun når og i forbindelse med sæson for disse insekter.

Da Jans TV er ud over de 6 mdr, skal han bevise problemet. Efter min mening er det rigeligt at fortælle at skaden er anmeldt samtidig med opdagelsen af fejlen.

Da der næppe foreligger andre fejlmuligheder end som i den samme gamle sag, kan det anbefales at køre retsligt på sælger.

Her hjælper indbo forsikringen med fri proces med en mindre selvrisiko, hvis du taber, hvilket du ikke gør.

Giv sælger en uges tidsfrist på skrift til nyt og endeligt svar og herefter start sagen, hvis du ikke får medhold. Hvorfor dog vente på en forbrugerafgørelse...

Redigeret af bentpetersson - 18-August-2015 kl. 22:07
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 22:21
Tak for indput til jer alle.

Jeg har givet dsg.dk en frist til i morgen. Jeg har brugt mere energi på denne sag end jeg har lyst til.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 08:09
Det er tungt at have sådan en sag hængende i baghovedet. Udfordringen er at man som forbruger og kunde bruger en masse tid og energi på sagen, mens sælgeren/firmaet jo kører videre og intet mærker.
De satser på at man kører sur i det og giver op. Nu har jeg selv god erfaring med at få medhold, tit efter argumentation frem og tilbage, og en enkelt gang, for mange år siden, gennem forbrugerankenævnet.
Det betaler sig at kæmpe, og når sagen op på et højere niveau, så ligger den jo stille et stykke tid uden man tænker på sagen, eller hører om den..
Held og lykke herfra, og vil da opfordre alle til at undgå disse forhandlere der løber fra deres lovbestemte ansvar.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 08:41
Bilkas direktørs email_: MHN@bilka.dk

Prøv ham. Han hedder Mark.
Så starter du aller øverst.
Skriv hvis de ikke er interesseret i at holde sig til forbrugerstyrelsens anvisninger, er du desværre nød til at gå til aviserne, hvor det er guf at udstille de store virksomheder.

     
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu