recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af browser i Windows 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af browser i Windows 10?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af browser i Windows 10?
    Sendt: 05-August-2015 kl. 08:51
Hej,

Jeg har altid været den store Google Chrome tilhænger, og har altid set mig sur på Internet Explorer, men efter jeg har installeret Windows 10 og har leget lidt med den nye Internet Edge browser, så har den vækket min interesse.

Hvad har folk valgt at bruge af browser, og hvorfor? Jeg har dog stadig Chrome installeret som standardbrowser bare fordi det er det jeg er vant til Confused
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 09:29

Chrome, det er klart den der bruges mest, ligeledes på Android, selv om de også har deres egen Browser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 10:01
Jeg har hidtil anvendt Internet Explorer som jo ikke virker med Windows 10. Den nye Edge browser tiltaler mig ikke, så måske jeg skulle prøve Chrome, hvis den er lige så overskuelig og nem at tilføje favoritter samt vælge startside i som IE.

Kan jeg i øvrigt afinstallere Edge, når jeg nu ikke gider den?

Flemming

Redigeret af fltk - 05-August-2015 kl. 10:03
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 10:12

 Chrome er supernem, ja der kan indstilles startside, favoritter laves med Bookmarks, de kan så tilføjes så de kan ses på den side du er på, så de hurtigt kan vælges.
Er der ikke i Win 10, som på f.eks XP i kontrolpanel funktionen tilføj/fjern programmer.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 10:24
Chrome.

Har brugt den altid og forsætter. Praktisk samme med gmail kalender og andre Google tjenester
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 10:57
Synes Edge har rigtigt meget potentiale, men at de ikke sync'er favorites på tværs af devices, synes jeg er totalt bummert. Jeg forventer, at dette kommer i et release snart.

Jeg har tre Windows 10 computere og en Windows Phone, så hele tankegangen med Windows 10 synes jeg er rigtig fed. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 11:15
Firefox fungerede rigtigt fint med windows XP. Ved ikke hvordan den arter sig med windows 10, men det var da værd at prøve.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 11:47
Firefox fungerer fint med Windows 10. Det har jeg brugt sammen siden begyndelsen som Windows insider sidste år.

Fordelen ved Firefox, synes jeg, er, at man kan have mange faner gemt til senere brug, men at fanerne først bliver indlæst, som der klikkes på dem, så hukommelse og hastighed ikke synes at blive påvirket deraf.

Mvh. Jørgensen
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har hidtil anvendt Internet Explorer som jo ikke virker med Windows 10. Den nye Edge browser tiltaler mig ikke, så måske jeg skulle prøve Chrome, hvis den er lige så overskuelig og nem at tilføje favoritter samt vælge startside i som IE.
Flemming

IE virker fint på Windows 10. Skriv "iexplore" i søgefeltet og bingo.... Den kan også startes inde fra Edge ved at trykke ... og vælge "Åben med Internet Explorer".

J

Redigeret af Jwin - 05-August-2015 kl. 13:58
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har hidtil anvendt Internet Explorer som jo ikke virker med Windows 10. Den nye Edge browser tiltaler mig ikke, så måske jeg skulle prøve Chrome, hvis den er lige så overskuelig og nem at tilføje favoritter samt vælge startside i som IE.
Flemming

IE virker fint på Windows 10. Skriv "iexplore" i søgefeltet og bingo.... Den kan også startes inde fra Edge ved at trykke ... og vælge "Åben med Internet Explorer".

J


Det fatter jeg ikke et pluk af. Jeg kunne ikke engang få lov at installere IE, men fik fejlmeddelelsen at den ikke er kompatibel med dette OS. Hvordan er det lykkedes dig at installere den?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har hidtil anvendt Internet Explorer som jo ikke virker med Windows 10. Den nye Edge browser tiltaler mig ikke, så måske jeg skulle prøve Chrome, hvis den er lige så overskuelig og nem at tilføje favoritter samt vælge startside i som IE.
Flemming

IE virker fint på Windows 10. Skriv "iexplore" i søgefeltet og bingo.... Den kan også startes inde fra Edge ved at trykke ... og vælge "Åben med Internet Explorer".

J


Det fatter jeg ikke et pluk af. Jeg kunne ikke engang få lov at installere IE, men fik fejlmeddelelsen at den ikke er kompatibel med dette OS. Hvordan er det lykkedes dig at installere den?

Flemming


Jeg har lavet en Upgrade. Altså ikke en Clean Install. Har du ikke valget "Åben med Internet Explorer" når du er inde på en Webside med Edge?

J
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har hidtil anvendt Internet Explorer som jo ikke virker med Windows 10. Den nye Edge browser tiltaler mig ikke, så måske jeg skulle prøve Chrome, hvis den er lige så overskuelig og nem at tilføje favoritter samt vælge startside i som IE.
Flemming

IE virker fint på Windows 10. Skriv "iexplore" i søgefeltet og bingo.... Den kan også startes inde fra Edge ved at trykke ... og vælge "Åben med Internet Explorer".

J


Det fatter jeg ikke et pluk af. Jeg kunne ikke engang få lov at installere IE, men fik fejlmeddelelsen at den ikke er kompatibel med dette OS. Hvordan er det lykkedes dig at installere den?

Flemming

TAK for det, kan ikke li Edge, og jeg mener Chrome æder for mange recourser
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu