recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad var det for en fjernbetjening?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad var det for en fjernbetjening?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad var det for en fjernbetjening?
    Sendt: 10-August-2015 kl. 23:17
Jeg faldt over en artikel herinde (tror jeg) sidste år omkring en universal fjernbetjening. Jeg mener den var dansk udviklet. I børstet aluminium.
Jeg kan ikke huske hvad den hed og var på daværende tidspunkt endnu ikke på markedet.

Nogen der kan genkende noget?
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 23:28
Måske denne. Dog ikke dansk udviklet.
https://www.kickstarter.com/projects/1227115988/neeo-the-thinking-remote
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 23:30
Stærkt:). Lige præcis den ja:)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 21:30
Nogen der ved om den her remote er kommet i handel?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Nogen der ved om den her remote er kommet i handel?
Hvis du læser 

NEEO Log Update, 20th of September
fra Rough's link:
https://www.kickstarter.com/projects/1227115988/neeo-the-thinking-remote/posts/1358649

ser det ud til de har travlt med at få produktion igang. 
Så nok ikke på gaden endnu. Wink

Mvh JørgenT
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 14:34
Noget nyt om denne remote ? er de på vej med produkter eller ?
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 17:21
Vi afventer at den ankommer der har været nogle problemer med chip osv som er løst nu. Så den er ved at være på trapperne. www.neeo.com. glæder mig.

De har indbyrdes lavet en aftale om ikke at klippe skæget før de har leveret de første kopier til os kickstartere. 

Når jeg modtager min skal jeg nok lave et indlæg med lidt om hvad den kan.


Redigeret af fiskerendk - 02-December-2015 kl. 17:27
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 20:33
Ok - leder efter erstatning til mine Harmony's de er også snart 10 år gamle og ved at være døde....

Kiggede på noget RTI som er virkelig lækkert men til en pris på 15-20K......lidt over hvad jeg vil give !
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 21:11
Du har aldrig overvejet Lintronic?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 21:59
Lintronic har jeg kigget på men ingen Sonos integration så kan jeg ligeså godt bruge Logitech
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 22:24
Kan du kort forklare hvordan lintronic fungerer?
Er det en hvilken somhelst b&o Remote der kan bruges?
Og det styret kun af ir?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 23:29
Jeg har Lintronic, så jeg kan prøve.

Dybest set er det en lille kasse, der kan oversætte modtagne kommandoer til nye kommandoer.
I mit tilfælde kommer mine kommandoer som ir fra en Beo4 fjernbetjening og oversættes til ir kommandoer til Pioneer DVD og plasma tv, Marantz surroundforstærker, Denon CD afspiller, Triax DVB-T modtager og AppleTV 3.
Men der er intet til hinder for at man bruger RS232 kommandoer både til og fra "oversætteren".

Grunden til det er fedest med en B&O fjernbetjening er at den har "forvalg" af udstyr ved tryk på en knap, hvor fjernbetjeningen vitterligt sender en kommando. Når jeg trykker på "TV" tænder tv og DVB-T modtager. Samtidig sender fjernbetjeningen nu B&O-tv-kommandoer, som boksen oversætter til de kommandoer jeg har bedt den om. Volumen går til tv, mens programtaster går tv DVB-T modtager.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu