recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt Beolab 8000? Hvad skal man se efter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt Beolab 8000? Hvad skal man se efter?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt Beolab 8000? Hvad skal man se efter?
    Sendt: 13-August-2015 kl. 17:09
Hej forum

Jeg er på udkig efter et sæt Beolab 8000 brugt. Vil tro de kommer til at være 12-15 år gammel, ellers er de hundedyre. Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg køber?

1) huller i frontstof (specielt foroven)
2) ridser på kabinet
3) at alle enheder spiller (lytte til dem hver for sig)
4) gerne lytte til dem henover kvarters tid eller noget i den stil, for at være sikker på at alt er ok.

Andet?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 05:59
Mener at kantophæng på denne model mønter med tiden.

Det kan dog skiftes.
Til top
riishoj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2015
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér riishoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 16:34
Jeg har et par flotte til salg. Det er MK1, men de spiller virkelig godt og har minimale brugssport. 
De kan naturligvis afprøves inden salg. 
Mvh
Anders
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 18:38
Sørg for at få BeoLab 8000 MkII. De er med opgraderede basenheder og forstærkermoduker, og spiller væsentlig bedre, end MkI.

Man har tidligere kunnet købe opgraderingskit, hvor man kan opgradere MkI til MkII. Jeg ved dog ikke om disse stadig fåes fra Bang & Olufsen. Uanset skal det jo have indflydelse på prisen.

M.v.h.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 11:28
Har også hørt snakken om mk2, de er bare dobbelt op i prisen. Derfor starter jeg med mk1 og sætter evt en sub til. Men tror ikke det bliver nødvendigt.

Har dog talt med 2 forhandlere uafhængigt af hinanden. De siger begge at man skal have mk1 og mk2 ved siden af hinanden for at høre forskel. Og den ene var B&O mekaniker og i butikken havde de kun mk2.

Så regner med at lægge ud med mk1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 11:35
Du køber en højttaler efter design og ikke lyd. Beolab 8000 er i manges øjne en flot højttaler, men den er (slet ikke i Mk 1 versionen) ikke en voldsomt velspillende højttaler. Der er selvfølgelig prisen man må betale, hvis man vil have et designikon der skal gengive lyden i hjemmet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 11:42
Ja, hvis jeg bare skulle have LYD - så havde jeg beholdt mine gamle B&W højttalere - de er bare så helvedes grimme. ;-) ;-)

Hvad er det præcis som mangler af lyd i MK1?

Mine forældre har købt et par for et par år siden af en forhandler. Han vidste ikke hvor gamle de var (så mon ikke det var MK1 - ellers havde han nok sagt det, mon ikke en B&O forhandler kender forskel på mk1, 2 og 3). Dem har jeg spillet en del på, både Metallica og det hele og jeg synes de giver meget lyd i forhold til hvor simpelt et kabinet det er.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 12:44

Hvad der mangler.? Der mangler bund, der er ingen enhed i der kan give det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 13:56
Masterlink - Der er tydelig forskel på lyden, i en MkI og en MkII. En forhandler begynder desuden ikke at stå og tale om lydmæssige forskelle, på en MkI og en MkII, hvis det er en MkI han har stående - han er jo interesseret i at sælge det han har stående. Man kan sige generelt, at lydkvalitet tales der MEGET sjældent om, når der sælges Bang & Olufsen udstyr.

Radiomanden - Selvfølgelig sidder der noget der kan spille bas, i en BeoLab 8000! Der sidder to basenheder. Ja, de er ikke de største, men ud fra deres samlede areal, er det ok. Ligesom der til dels kompenseres for kabinet/enheder, i form at de aktive forstærkere og det aktive delefilter...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 13:57
Masterlink - Jeg har arbejdet med Bang & Olufsen i en del år, og personligt ville jeg aldrig vælge en MkI.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 14:04
Og skal du ud og kigge på brugt BeoLab 8000, så er alle efter serienummer 16992475, MkII-udgaven...

M.v.h.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:57
En af dagene får jeg serienummeret fra mine forældres, så kan jeg finde ud af om det er MK1 eller MK2 jeg har hørt Metallica på;-)

Ham forhandleren havde kun mk2 til at stå, så han kunne med fordel have talt mk1 ned.

Og ja, interessant pointe med lydkvalitet og B&O, det tales der meget sjældent om ja. Men jeg skal da også sige at jeg skrotter mit hifiklubben anlæg fordi det er så grimt og hvis lyden er ok, så er det fint med mig.

MK2 udgaven er desuden dobbelt så dyr brugt, så skal overveje om jeg gider smide så mange penge efter det.

Hvordan med tilslutning af en ikke-B&O subwoofer. Kan det lade sig gøre via beolink? Jeg synes Beolab2 er så utrolig grim og ikke mindst dyr!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu