recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt Beolab 8000? Hvad skal man se efter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt Beolab 8000? Hvad skal man se efter?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 17:24
Du får ikke en Bang & Olufsen forhandler til at tale dårligt om deres produkter.

Ja, du kan tilslutte andre (aktive) subwoofere, uden problemer.

M.h.t. lågerne på dit BeoSound 3000, så prøv - med strømmen taget fra - at tvinge lågerne op. Sæt strøm til, og se om de begynder at køre, efter kort tid. Hvis ikke, så strømmen fra igen og tvangsluk dem. Strøm på og se om de virker. Hvis ikke, så er det forholdsvis let, at komme ind til wiretrækket, og sætte wiren på igen.

M.v.h.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 22:29
Jeg er glad for jeres bidrag, men jeg skal lige forstå det her. :-) Det som mener er forskellen på mk1 og mk2 er bas. Men hvis man kan sætte en aktiv subwoofer til og få bas, hvad er problemet så? Så er det da bedre at købe en billig mk1 og så gå i hifiklubben og finde en god bas, som man kan gemme bag sofaen.

Og Henrik tusind tak for supporten til Beosound 3000, jeg kan ikke finde ud af at få den åbnet - kan være du kan hjælpe på PM? Lågerne kan slet ikke bevæge sig, så det må være wiren.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 23:08
NEJ! Det er IKKE kun basenhederne, der er forskellen Der er også helt andre forstærkermoduler/delefiltre i. Så det er hele højttaleren som spiller bedre. Så det er hele lyden der er opgraderet, men specielt basområdet, ved normale spillestyrke.

Problemet er, at BeoLab 8000 ikke går særlig dybt i bassen - kun til ca. 50Hz -3db. Selvom du sætter en sub på, vil den typisk dele ved ca. 80 Hz. Og du stadig få et dyk i basområdet mellem 80-150 Hz (ca.).

M.h.t. glaslågerne skal du tvinge dem fra hinanden. Der skal trykkes lidt udad på midterkanten af glasset (pas på de ikke ryger ud af klipsene og på gulvet...

M.v.h.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 08:01
MKII er forstærker mæssigt en væsentligt bedre højtaler, men det ændre ikke på at Beolab 8000 ikke er en velspillende højtaler, det har den ikke dimensionerne og opbygningen til at være, det er et udstyrstykke og det mener jeg helt klart også den er.
 
Du køber højtaleren for design og intet andet, ja okay Beolab 6000 spiller endnu ringere.. skal du have B&O lyd så er det Beolab 9 eller 5, eller 3´eren hvis det er kompakt, som der kan spille..
 
Så jeg ville principielt være ligeglad om det er en MK1 eller 2, men udseendet af højtaleren skal være MINT.. den skal stå uden ridser mærker, og så vær MEGET opmærksom på det frontstof, for det hænger..
 
du ønsker en bass til blab 8000, men synes faktisk tulipanen gør meget for den, man behøver ikke Beolab 2, som ikke er en særlig musisk bas, den er lidt for tung og langsom, og er mere ovre i film genren.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 10:45
Tulipanen er dog stadig dyr, i forhold til andre sub's.

M.v.h.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:32
Igen tak for jeres respons:-)

Ja altså hvis jeg virkelig skal have LYD, så skal jeg ikke vælge B&O. Beolab 9,5 og 3 er enormt grimme, dem vil jeg aldrig eje.

For mig virker den her diskussion af MK1 og MK2 lidt ligesom en bil med en lille eller stor motor. Jeg kan vælge en alm VW Golf med en 1,8 liters motor i. Kører ok, har aircon og er pæn. Jeg kan også vælge GTI-modellen som er vildt stærk. Den ene er billig og den anden er lidt dyr. På samme måde med MK1 og MK2. Jeg kan få MK1 til 4500kr eller MK2 til næsten dobbelt pris 8000kr. Har du penge så kan du få.

Hvad er tulipanen for en?
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 16:33
Og Henrik B - hvis du har en eller anden anvisning på hvordan man får åbnet Beosound 3000, vil det være vildt fedt:)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af masterlink masterlink skrev:

Jeg kan vælge en alm VW Golf med en 1,8 liters motor i. Kører ok, har aircon og er pæn. Jeg kan også vælge GTI-modellen som er vildt stærk. Den ene er billig og den anden er lidt dyr. På samme måde med MK1 og MK2.


Nej, det er 1,3 og 1,8.......(For nu at blive i Gofverdenen, dengang de lavede 1,8/90HK og 1,3/60HK)
GTI er en "Smølf" (Beolab 9)


Oprindeligt skrevet af masterlink masterlink skrev:


Jeg kan få MK1 til 4500kr eller MK2 til næsten dobbelt pris 8000kr.


6500 kroner?
http://www.dba.dk/hoejttaler-bang-olufsen/id-1012799086/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 17:34
Hmm, well, godt ord igen. ;-)

Men han vil ikke længere ned i pris og differencen på 1500kr til forhandler er for lidt. Set i forhold til at jeg bor i Kbh og skal have familien i Jylland i gang. ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu