recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - newcs server i Linux.. Hjælp til opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

newcs server i Linux.. Hjælp til opsætning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: newcs server i Linux.. Hjælp til opsætning
    Sendt: 04-September-2015 kl. 15:19
Jeg har nu bestilt en raspberry pi, så satser jeg på jeg kan bruge din guide 100%:)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 13:41
Jeg har kæmpet videre med at få det til at virke, dog uden held. Hvad jeg dog har fundet ud af er at jeg enten skal køre med newcs.i686.pcsc eller newcs.i686 for at få servicen til at starte mere rigtigt. Jeg får følgende status nu men kan stadig ikke forbinde.

Har du nogen gode bud?
newcs fil + status:




Redigeret af Bjur - 04-September-2015 kl. 13:43
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 16:49
Jeg har installeret endnu en VM denne gang en Debian 8 for at køre så tæt på wheezy som muligt for at følge sin guide. Den maskine kan jeg SSH og starte newcs men dog ikke forbinde til den.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg har sat det med blåt ind i newcs.xml (går udfra det er den du mener med config) efter <newcsconfig>.
Den skulle være i UNIX format efter din guide. Den starter også fint. Jeg forstår bare ikke hvad der går galt. Jeg har slået ufw fra og kan pinge ipadressen. Tilgengæld kan jeg ikke connecte til SSH eller port 8090. Et eller andet spærrer. 
Oki - jeg havde ellers læst det som at du kunne tilslutte til SSH og derfor ledte jeg ikke i den retning.

Har du fået en IP adresse på din Linux ?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 09:00
Jeg har sat det med blåt ind i newcs.xml (går udfra det er den du mener med config) efter <newcsconfig>.
Den skulle være i UNIX format efter din guide. Den starter også fint. Jeg forstår bare ikke hvad der går galt. Jeg har slået ufw fra og kan pinge ipadressen. Tilgengæld kan jeg ikke connecte til SSH eller port 8090. Et eller andet spærrer. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 22:32
Hvis den virtuelle maskine har flere netkort defineret, så kan det være at den er bundet til det forkerte kort.

Prøv at indsætte i starten af din config:

<globals>
<listening-ip>192.168.1.x</listening-ip>
</globals>

Kan du starte og stoppe NewCS uden problemer?

Har du kontrolleret om din newcs.xml er i *nix format eller i dos/mac?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 13:53
min newcs.xml er her http://textuploader.com/a42s3
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 13:51
tak for link, men har allerede kørt 
iptables -F
iptables -X
iptables -t nat -F
iptables -t nat -X
iptables -t mangle -F
iptables -t mangle -X
iptables -P INPUT ACCEPT
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -P FORWARD ACCEPT
og kører jeg service iptables status skriver den unrecognized service så havde faktisk håbet det var helt disabled.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 13:46
Du kan se hvordan man styrer IPtables her:


Men der burde være noget som lytter på port 8090.

Kan du ikke lige sende indholdet af newcs.xml (uden koder)



Redigeret af Cyberguyen - 26-August-2015 kl. 13:49
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 13:19
Tak for svaret. Jeg har nu fået forbindelse via bridge mode mht. netforbindelse og kan pinge maskinen. Jeg har fået newcs op og køre, har ændret porten til 8090 men kan desværre ikke tilgå webinterface.
Har du nogen ideer hvordan jeg får det til at køre. Jeg har deaktiveret ufw men ved ikke mht iptables.
hvis jeg kører en netstat -ntlp | grep LISTEN får jeg 

TCP    0    127.0.1.1:53    0.0.0.0:*      LISTEN
TCP    0    0.0.0.0:22   0.0.0.0:* LISTEN
TCP    0   127.0.0.1:631   0.0.0.0:* LISTEN
TCP6   0   0 :::22  :::* LISTEN

Jeg kan faktisk SSH ind til Ubuntu serveren..


Redigeret af Bjur - 26-August-2015 kl. 13:22
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 23:43
Tror du ikke det er iptables firewall opsætningen på Ubuntu som giver dig problemer?

Da jeg kørte med VMware workstation benyttede jeg NAT og vidste at der ikke var nogle porte som ville give konflikter.
Med NAT kan jeg fange NewCS på VM host adressen og port 8080
Jeg benyttede NAT mode fordi jeg tidligere havde kortserveren kørende i Windows på samme maskine og derfor slap for at ændre nogle indstillinger i kortklienten.

Jeg har aldrig brugt VirtualBox og måske skal du lave en port forward i samme stil som med en firewall, for at få kontakt med din VM, hvis du benytter NAT mode.

Det rigtige vil nok være at benytte bridge mode.
Du skal give VM maskinen en adresse som ligger på dit lokale netværk. Det kan du enten gøre i direkte i Ubuntu, eller du kan opsætte en statisk IP via DHCP via MAC adressen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 19:33
Hej igen. Jeg har installeret Ubuntu på VirtualBox. Jeg har installeret guest additions. Jeg har lagt filerne ind og startet newcs serveren. Mit problem er følgende. Jeg kan ikke få netkortet til at spille ordentligt. Jeg har prøvet med NAT og jeg får netadgang men på et 10.x.x.x net. Resten af mine enheder er på 192.168.1.x. Jeg har prøvet i bridged mode men desværre får den ikke forbindelse til omverdenen selvom jeg har sat static ip op. Har du nogen gode ideer?
Jeg er logget ind som den bruger jeg opsatte på Ubuntu. SSH kan ikke få forbindelse og ip:8080 kan jeg ikke tilgå heller ikke som localhost. Hvordan er dit sat op til rette ip i VirtualBox.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu