recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround Receiver hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround Receiver hjælp

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Henrik og Klaus, har I læst 10'ende linie i hans første post?


Der står:
"Jeg har et meget beskedent setup som jeg egentlig er glad for, men jeg irritere mig over er at min SR ikke kan fange lyden fra ATV, PS3"


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 20:57
Ja det er der min udfordring ligger.
Det er muligt at der er en anden og bedre måde at forbinde det hele på.
Jeg kan ikke helt finde ud af det.

Et andet spørgsmål ind fra siden.
Er der hørbart forskel på audyssey multiEQ XT de andre former?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 20:43
Henrik og Klaus, har I læst 10'ende linie i hans første post?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

ATV og PS3 har hver der HDMI op til TV og hver deres optisk til SR.


Skal jeg lige spare dig 8000 kroner?

Sæt begge dele til forstærkeren og lad billede komme via forstærkeren til fjernsynet.
Så får du fuld valuta for pengene!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

ATV og PS3 har hver der HDMI op til TV og hver deres optisk til SR.


Hvorfor i alverden dog det? ATV og PS3 bør da sættes direkte i receiveren, med HDMI, og så ét HDMI fra receiver til TV!

M.v.h.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 20:06
ATV og PS3 har hver der HDMI op til TV og hver deres optisk til SR.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:


Jeg har et meget beskedent setup som jeg egentlig er glad for, men jeg irritere mig over er at min SR ikke kan fange lyden fra ATV, PS3 over HDMI men at jeg skal tilføje et extra digital kabel ved siden af.


Har du ATV og ps3 koblet til dit tv eller forstærker med HDMI?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:


Jeg har læst lidt om Marantz 5010, 5009 og 6009.
Hvad er den reelle forskel på de 3, ud over at være nye og gamle modeller?


Den nye model marantz 5010 har atmos og er klar til DTS X, det har 5009/6009 ikke, så er der lige forskel i antal watt - 6009 har en lidt stærker forstærker.


Klart Marantz 5010 den er klar til de nye lydformater og mangler du effekt kan du altid koble en

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker-marantz-mm7025-p-653.html

på ;O)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:


Jeg har læst lidt om Marantz 5010, 5009 og 6009.
Hvad er den reelle forskel på de 3, ud over at være nye og gamle modeller?


Den nye model marantz 5010 har atmos og er klar til DTS X, det har 5009/6009 ikke, så er der lige forskel i antal watt - 6009 har en lidt stærker forstærker.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Tak fordi du tog dig tid Henrik B

Den Yamaha ser ganske fornuftig ud, men jeg køber helst en ny SR.

Du er klar over, at der stadig er mere end to års garanti tilbage, på den Yamaha - ik'?

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Jeg må indrømme at jeg ville have mine betænkelighedder ved at køre noget der er 25år gammelt. 

Tjah, men den kan jo selvfølgelig lige afprøves, inden brug. Det handler også om, at du får rigtig meget power, for få penge. Jeg har selv lige købt en effektforstærker, som er 25 år gammel.

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Mht Blu-Ray så nej det skal ikke være samme mærke, det ser bare bedre ud når det har ens design.

Sådan havde jeg det også, da jeg var ung - nu er jeg blevet klogere.  Wink

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Den skal også bruges til musik, være lydløs og hurtig, og tænker at de lidt dyre ville gøre det bedre.

Der er ingen lydmæssig forskel, om du køber en billig eller dyr Bluray - det er din receiver som bestemmer lyden, så længe du kører digitalt (HDMI).

Lydløs og hurtig? Langt de fleste Bluray-maskiner benytter de samme få drev, så der er ikke den stor forskel på støj. Panasonics maskiner er ok hurtige. Skal du have noget der er rigtig hurtigt, til at starte afspilning af Bluray skiver, så er der næsten kun én mulighed - OPPO.

M.v.h.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 11:00
Jeg har ikke kigget i specifikationerne, men der var kun ganske få modeller sidste år der havde HDCP 2.2, så det er nok ikke med i 5009/6009. Du kan nok se det på deres hjemmeside. Ellers prøve at google det lidt.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 10:47
Hej Trumle

Er det forskellen på Marantz 5010 og 5009 / 6009 ?

Lige nu hælder jeg mest til Marantz og Yamaha uden at kunne begrunde det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu