recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee dropper TV-kravet ved bredbånd.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee dropper TV-kravet ved bredbånd.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee dropper TV-kravet ved bredbånd.
    Sendt: 23-August-2015 kl. 19:25
Berlingske skriver at YouSee dropper TV-kravet

http://www.business.dk/digital/bredbaandskrigen-blusser-op-igen-yousee-dropper-tv-kravet

»Med udgangen af 1. kvartal 2016 er vi klar til at levere bredbånd, uden at man samtidig skal have en TV-forbindelse. ...« siger YouSees direktør, René Brøchner, til Berlingske.

Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 22:00
YouSee Nyhedstjeneste til foreninger har denne formulering:

Vi åbner op for bredbånd uden tv
Fra slutningen af 1. kvartal 2016 begynder vi at åbne op for, at man kan købe YouSee Bredbånd uden at have tv fra YouSee eller foreningen. Dermed får yderligere op til 400.000 husstande adgang til Danmarks mest populære og hurtigste bredbånd. I dag er distributionsnettet teknisk skruet sammen, så tv og bredbånd ikke kan adskilles. Med en større ombygning og sluk af de sidste analoge tv-kanaler, skaber vi de tekniske forudsætninger for, at YouSee Bredbånd kan købes alene.

Betydningen af bredbånd vokser. Vi oplever en stigende efterspørgsel efter højere bredbåndshastigheder som følge af ændrede tv-vaner og et stigende streamingforbrug – og det kræver en lynhurtig og stabil bredbåndsforbindelse.

Kontakt din konsulent eller ring til os på 70 70 40 00, hvis du vil høre mere.
 

Hvem kan særlig være interesseret i YouSee Bredbånd uden YouSee kabel-tv? Er det mon YouSee's forsøg på at få flere kunder i områder hvor YouSee kan levere fiberbredbånd, og hvor de potentielle kunder måske allerede har tv via egen antenne?


Redigeret af Vilhelm - 23-August-2015 kl. 22:00
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 22:38
Der er rigtig, rigtig mange, der brokker sig over, at de skal have TV for at have internet. Både nye potentielle bredbåndskunder, og TV kunder, som har bredbånd, men vil opsige TV pakken
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 22:39
Så der er et meget stort potentiale af kunder. Blot se Yousee´s facebook

Redigeret af mich61 - 23-August-2015 kl. 22:40
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


....
Hvem kan særlig være interesseret i YouSee Bredbånd uden YouSee kabel-tv? Er det mon YouSee's forsøg på at få flere kunder i områder hvor YouSee kan levere fiberbredbånd, og hvor de potentielle kunder måske allerede har tv via egen antenne?


youSee skriver, at de har kabel hos 250.000, der ikke aktuelt er kunder. Dertil kommer, at de let kan fremføre kabel til yderligere  150.000 mulige kunder.

Der er mange ikke mindst unge, der ikke ser meget fjernsyn eller kun ser det via streaming.  Der er også en del, der fint klarer sig med DRs kanaler på fjernsynet, hvis bare de kan spare lidt penge (200-250 kr/md).

Man må nu se hvor meget samlerabat, som youSee vil tilbyde kunder, der som nu har både tv og internet.  Disse kunder skulle jo nødigt betale to gange for kablet.

Det betyder så også, at  alternative leverandører kan sælge internet via youSees kabler uden som nu at skulle opkræve betaling for grundpakken.
Dette burde skærpe konkurrencen og holde priserne nede.


Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 23:51
Det her har jeg godt nok ventet længe på. TDC kan kun levere en latterlig 15/1 mens jeg på mit kabel kan få 80/20 hvis jeg vil.. Jeg har intet tv og ser ikke live tv,så nægter at betale de 200-300 om måneden for bare at få lov til at få internet ved dem med mindste tv pakke, men med dette tiltag er de 100% sikre på at få mig som kunde
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 07:32
Alt efter prisen, så får de da også lov til st åbne op for min linje igen. Opsagde det hele, da jeg var tvunget til en tv-pakke jeg ikke ønskede.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 16:32
Tak for svar og reaktioner på mit indlæg. Nu forstår jeg bedre potentialet i YouSee Bredbånd uden tv.

Vi kender dog endnu ikke sammensætningen af tilbuddet og priser. YouSee vil givetvis tilbyde bredbåndskunder uden tv-pakke mulighed for tilkøb af tv- og film-indhold fra YouSee Play-universet.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Tak for svar og reaktioner på mit indlæg. Nu forstår jeg bedre potentialet i YouSee Bredbånd uden tv.

Vi kender dog endnu ikke sammensætningen af tilbuddet og priser. YouSee vil givetvis tilbyde bredbåndskunder uden tv-pakke mulighed for tilkøb af tv- og film-indhold fra YouSee Play-universet.



Vigtigere er måske, at andre leverandører fx Telia kan levere via youSees kabler.  

Det vil fortsat være youSee der leverer signalet, men  engrosprisen fastsættes af erhvervsstyrelsen og er ens for alle leverandører.  
Det vil give mulighed for at konkurrere med TDC/youSee på samme måde som mange selskaber nu gør over kobbernettet.

Lars   :)
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

Det her har jeg godt nok ventet længe på. TDC kan kun levere en latterlig 15/1 mens jeg på mit kabel kan få 80/20 hvis jeg vil.. Jeg har intet tv og ser ikke live tv,så nægter at betale de 200-300 om måneden for bare at få lov til at få internet ved dem med mindste tv pakke, men med dette tiltag er de 100% sikre på at få mig som kunde

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Alt efter prisen, så får de da også lov til st åbne op for min linje igen. Opsagde det hele, da jeg var tvunget til en tv-pakke jeg ikke ønskede.
Hvor kommer den loyalitet til TDC fra?

TDC er verdensmestre i at prakke folk ting på. 

Tidligere kunne man ikke have internet hos TDC uden samtidigt at have et fastnettelefonabonnement hos dem også. Et væld af andre udbydere kunne sagtens finde ud af at levere mig internet uden telefoni på den kobberforbindelse jeg allerede havde ind i huset, men TDC forlangte, af princip, at jeg også skulle betale for en fastnettelefon jeg ikke havde brug for - så jeg holdt op med at være TDC kunde.

Så ændrede de strategi, nu var det internet uden tv pakke man ikke kunne, så da min bror ikke gad se tv insisterede TDC på at han heller ikke måtte have internet hos dem. Heldigvis var der andre der godt kunne hitte ud af at sælge min bror internet uden tv, så nu er min bror ikke længere TDC kunde.

Hver eneste gang jeg ser en reklame for et TDC produkt så er der altid strings attached. "VI HAR DANMARKS BILLIGSTE INTERNET ................altså hvis du lige betaler for alt muligt andet først".

Jeg skal ikke blande mig i hvem I vælger som udbyder, jeg er bare nysgerrig over hvorfor I ønsker at komme tilbage som kunde i et firma der i årevis har forsøgt at prakke jer noget på I ikke ønskede - hvor kommer den loyalitet fra?
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 09:04
Strandvasker

 Det er et virkeligt godt spørgsmål det med loyaliteten.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

Det her har jeg godt nok ventet længe på. TDC kan kun levere en latterlig 15/1 mens jeg på mit kabel kan få 80/20 hvis jeg vil.. Jeg har intet tv og ser ikke live tv,så nægter at betale de 200-300 om måneden for bare at få lov til at få internet ved dem med mindste tv pakke, men med dette tiltag er de 100% sikre på at få mig som kunde


<span style="line-height: 16.7999992370605px;">
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Alt efter prisen, så får de da også lov til st åbne op for min linje igen. Opsagde det hele, da jeg var tvunget til en tv-pakke jeg ikke ønskede.
</span>
Hvor kommer den loyalitet til TDC fra?

TDC er verdensmestre i at prakke folk ting på. 

Tidligere kunne man ikke have internet hos TDC uden samtidigt at have et fastnettelefonabonnement hos dem også. Et væld af andre udbydere kunne sagtens finde ud af at levere mig internet uden telefoni på den kobberforbindelse jeg allerede havde ind i huset, men TDC forlangte, af princip, at jeg også skulle betale for en fastnettelefon jeg ikke havde brug for - så jeg holdt op med at være TDC kunde.

Så ændrede de strategi, nu var det internet uden tv pakke man ikke kunne, så da min bror ikke gad se tv insisterede TDC på at han heller ikke måtte have internet hos dem. Heldigvis var der andre der godt kunne hitte ud af at sælge min bror internet uden tv, så nu er min bror ikke længere TDC kunde.

Hver eneste gang jeg ser en reklame for et TDC produkt så er der altid strings attached. "VI HAR DANMARKS BILLIGSTE INTERNET ................altså hvis du lige betaler for alt muligt andet først".

Jeg skal ikke blande mig i hvem I vælger som udbyder, jeg er bare nysgerrig over hvorfor I ønsker at komme tilbage som kunde i et firma der i årevis har forsøgt at prakke jer noget på I ikke ønskede - hvor kommer den loyalitet fra?


Som jeg skrev, alt efter prisen. Jeg tænker på mig selv først, for der er ingen andre der gør.
Jeg kan få 5 mbit ind igennem kobberet,mså det er ikke en brugbar løsning. Pt er jeg på 4g, som ikke er den allerbilligste løsning. Så kan Yousee hamle op med prisen, så skifter jeg gerne. Intet med loyalitet.

(Fiber er ikke en løsning pga udlejer ikke vil have det skudt ind i lejligheden)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu