recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsikrings spørgsmål - afgørelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forsikrings spørgsmål - afgørelse

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Kunne du have lavet et knæk på dit antennekabel og ødelagt skærmningen?

Ot. Nu hvor du har sat din 757 til salg, hvad skal du så have gang i?

Hm måske, jeg vil ihvertfald prøve at frakoble mit antennesignal imorgen og så simpelthen tilslutte en ting af gangen.
Jamen jeg har tænkt mig at hoppe på en nyt T758 med HDMI 2.0 "gavekort" - Jeg syntes den er lækker og vil gerne blive i bold gaden egentlig. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Altså - Arc var alrdig problemet. Min tanke gik på den HDMI (arc)port, det der er her jeg har tilsluttet tv - Receiver.

Det var fordi du skrev i morges: "Det er arc delen alene der er i stykker. ".

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

 Eftersom jeg kan udelukke mit tv nu, hvor alle hdmi porte er testet og Hifiklubben kan udelukke Receiveren, da så ved jeg snart ikke hvor jeg skal prøve:).

Du udelukker altså TVét evne til at vise TV kanalerne, fordi du har testet HDMI portene??
Undskyld mig, men jeg er altså lidt lost her, igen!

Det virker som om du har mistet overblikket nu, (forståligt, jeg har selv været der). Fokuser på problemet. Antennesignalet/TV kanaler der støjer.
Start med at sæt TVét til antennestikket, ALENE. Kun på den måde kan du udelukke TVét.
Lad være med at tænd andet, i første omgang. Du skal heller ikke have HDMI kablet imellem receiver og TV.

Hvis det virker, så er det i gang med at koble til, een ting ad gangen, stille og roligt. Fjern evt. andre kabler osv i nærheden, ved minimere udgangspunktet hele tiden.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

 Jeg har et antennekabel på 15 meter (Et halvdyrt yousee godkendt) købt hos av connections løbende, mens de sidste 4 meter er rullet sammen i mit møbel. Måske det kan gøre noget, trods det skal være ok skærmet?

Godkendt giver jeg absolut intet for. Jeg har set en del af såkaldt "godkendte" kabler, der fejlede. Havde selv 2 stk temmelig dyre 2m lange antennekabler. Viste sig at være en dårlig kombination, da jeg fik støj ud af det. 2 billige, og jeg var flyvende. Samme med HDMI kabler. 3 stk dyre, såkaldt "godkendt" til alverdens ting, med ethernet og jeg skal komme efter dig. 2 af dem fejlede på en PS3, det tredje fik jeg aldrig pakket ud. Tog det billigste noname kabel jeg havde, og PS3éren havde ingen problemer overhovedet.
Min kæreste har store problemer med visse Yousee kanaler. Hendes antennekabel er også "godkendt". Det er en tynd sag på 10m. Oven i dette, så har hendes kanin hygget sig med det et par steder. Men jeg er ret overbevist om, at det er kablet og muligvis kaninen i kor, der er synderen. Nyt kabel er købt, jeg skal bare tage mig sammen Embarrassed

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Eller har jeg netværkskabler i skabet, af en billig kvalitet, kan det være noget måske?.
HDMI kabler er Argon´s 5102H serie og det er egentlig det. Ja og en strømskinne. Jeg må jo starte forfra og tilslutte en del af gangen, men jeg undrer mig meget over det med at nogle tv stationer ikke får signal når min receiver er tændt:)

Som sagt, så vil jeg starte med, at kun have antennekablet (som det er nu) sat til TVét. Derfra kan du tage det videre forløb.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 14:03
Hej Kandersen - Det kan godt være jeg i farten ikke har redegjort godt nok:) 

Men jeg har tv signal hele tiden og 100% signalstyrke udfra hvad tv´et ihvertfald fortæller:). Når jeg blot har tændt mit fjernsyn. Når så receiveren tændes, eks for airplay bare, så forsvinder de nævnte kanaler.

Lige så snart receiver igen slukkes, så er de nævnte kanaler der igen.

Jeg skiftede på et tidspunkt nogle billige harald nyborg kabler ud med nogle dyrere fra Argon hifiklubben, det kan være jeg skal tilbage til mine harald nyborg. Ihvertfald vil jeg imorgen efter job, hente min receiver.
Jeg har tømt mit skab nu, for at starte HEEEEEEELT forfra. Tilslutter kun receiveren og ser om fejlen er der. Umiddelbart er der ingen fejl på 2 apparater jo ihvertfald. Så må jeg smide antenne kablet i og se om der vitterligt er noget at hente på det osv osv osv:). Godt jeg har fri imorgen.

Så blot for lige at råde lidt bod på forvirringerne, så har jeg godt tv signal HELE tiden, sålænge det er eneste tilslutning:)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 14:18
Ahh okay, så er jeg med igen.. Ingen ARC og ingen antenne og HDMI problemer Wink

Det slog mig lige..
Er det en ny receiver og kører den trådløst? Var der ikke noget med, at der var nogle trådløse frekvenser, som kan gå ind og generer TV kanalerne.. Hmm, muligt jeg roder noget sammen, men synes jeg kan mindes noget om recordere skrev om på et tidspunkt. Men jeg kan ikke huske om det var i forbindelse med WiFi, mobil signaler eller andet. Muligvis var det i forbindelse med mobil antenner, altså til det mobile net.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 14:24
4g kan give bøvl med antennen. Det er nok det,  du husker.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg mener i sin tid at jeg fik det til en god pris, som vel så er den pris, jeg skal trække min nedskrivning fra?

Hva kostede et vt30 dengang det var i handel?


Nej, det er ikke TV'ets daværende pris du skal trække nedskrivningen fra. Det et tilsvarende nyt Tv's pris der skal danne grundlag for beregningen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 15:46
Det det bare er mærkeligt, er at ALT. Ledninger, tilslutninger af al slags er præcis den samme som for 14 dage siden med min yamaha.
Intet var mærkeligt og intet er skiftet ud, andet end receiveren. Så det var nu nærliggende at tænke den som skyldig, eller at noget selvfølgelig var defekt tilfældigt bare:). Min receiver er slet ikke på nettet.
Hifiklubbens bedste bud er noget handshake problem imellem mit tv og receiver. Så jeg må simpelthen igang med udelukkelsesmetoden:)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har alle dage fået stød, når jeg rører det stik og andet metal, eks bagsiden af min computer er der jeg får et lille rap.


Du har fællesantenne kan jeg regne ud.....

Dit antennekabel er jordet. Det er der så noget af dit andet udstyr der ikke er og det bliver så jordet gennem antennekablet. Typisk en computer der burde have jord.

Støjen du oplever kan også være indstrålet støj fra din forstærker ind i diverse kabler. Det er næppe netværkstrafik, men måske wifi, eller en switchmodeforsyning der støjer af helvede til.

Du bliver nødt til at køre først med tv alene, kun med antennekabel, så tænde forstærkeren (uden kabler i!) og se om du så får støj og sådan blive ved, indtil du har kilden. Måske flytte antennekablet væk fra strømkabler osv osv.
Du kunne også købe en ground loop isolator til dit kabel, så det hele ikke bliver jordet gennem antennekablet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det det bare er mærkeligt, er at ALT. Ledninger, tilslutninger af al slags er præcis den samme som for 14 dage siden med min yamaha.


At du nænnede at skifte den ud ;-)

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:


Hifiklubbens bedste bud er noget handshake problem imellem mit tv og receiver. Så jeg må simpelthen igang med udelukkelsesmetoden:)


Det finder du hurtigt ud af. Prøv at hiv HDMI kablet ud og tænd forstærkeren.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 20:27
Mit bud - dårligt/defekt antennekabel!

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Mit bud - dårligt/defekt antennekabel!

M.v.h.


Det ville sgu være rart hvis bare det er det:), men vil et uberørt antennekabel give støj på et setup fremfor et andet? Her tænker jeg igen alene på en Nad receiver fremfor en Yamaha`?

Så skal jeg engang for alle få klippet det stik over;)

Redigeret af Bromberg5 - 26-August-2015 kl. 21:36
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det det bare er mærkeligt, er at ALT. Ledninger, tilslutninger af al slags er præcis den samme som for 14 dage siden med min yamaha.


At du nænnede at skifte den ud ;-)



[QUOTE=Bromberg5]
Hifiklubbens bedste bud er noget handshake problem imellem mit tv og receiver. Så jeg må simpelthen igang med udelukkelsesmetoden:)


Det finder du hurtigt ud af. Prøv at hiv HDMI kablet ud og tænd forstærkeren.....

Klaus
Hehe jeg er jo opdraget herinde fra at lyd går før andet;). Nad er bare federe i mine øre.

Redigeret af Bromberg5 - 26-August-2015 kl. 21:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu