recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka online retur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka online retur

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Har en 2011 model, tror ikke der var nogen på det tidspunkt der havde tænkt på noget sådan, har jeg fluer i min skærm, nej det har jeg ikke. Havde det heller ikke i den gamle skærm fra 2008.
Der har i årenes løb været en del af de små fluer, men ingen har været så dygtige at de har fundet vej ind i TVet.

Jeg synes du undviger spørgsmålet:

"Kan du nævne et sted, hvor du, på skrift og med garanti, får en ordentlig service, i forbindelse med det emne vi snakker om?"

Og lad mig lige skitsere, at der her i tråden er henvist til Bilka, som forhandler, og et TV fra Samsung, i relation til en anden tråd, hvor et Samsung TV lider af en mangel/defekt, der gør at man får "mere end forventet" inde i sit TV.

Kan også formulere spørgsmålet anderledes så:
Kan du nævne mig en forhandler, der på skrift, kan give dig en garanti for, at skulle noget lign. ske, (fluer eller andet udefra kommende inde i skærmen), så bliver det ordnet uden noget som helst bøvl?

Hvis du kender en sådan forhandler, så er det på sin plads at nævne det. Da det efter min mening er en kæmpe mangelvare. Hvis ikke, så er din anbefaling om at holde sig fra Bilka og bruge lokale/kendte/"anerkendte" forhandlere ikke en pind værd. Du får præcis det samme, i den her henseende. Og det synes jeg derfor er på sin rette at få på plads!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 08:56
Hvis kunden ikke kender sine rettigheder, så er det nemt at nlive snydt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 08:14
I kraft af det var en bærbar går jeg ud fra den havde været startet op. Men ellers ingen grund, stod 1 meter der fra. Han ville returnere, hun gik hen og spurgte lederen hvordan det forgik og fik besked på blot at køre den retur, men minus 10% da den havde været brugt (vel og mærke uden de så meget som havde kigget på den, eller udspecificeret noget hos køberen om hvor meget han havde brugt den.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Da jeg stod i kø hos service centeret i bilka skalborg, overhørte jeg en samtale mellem 2 ansatte, hvor spørgsmålet gik på retuneringen af en bærbar, inden for de 14 dages returret, som var købt via bilka.dk (for derefter at blive retuneret hos skalborg afdelingen) der blev hun instrueret i at trække 10% af prisen fra, grunden den nye lovgivning. 

Kender du grunden i det specifikke tilfælde?
Der kan jo have været en værdiforringelse af varen, f.eks. må man som udgangspunkt ikke fjerne påsat beskyttelsesfilm, medmindre det er nødvendigt for at undersøge varen, og kunden må heller ikke udføre en software konfiguration af en computeren.
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 19:37
Da jeg stod i kø hos service centeret i bilka skalborg, overhørte jeg en samtale mellem 2 ansatte, hvor spørgsmålet gik på retuneringen af en bærbar, inden for de 14 dages returret, som var købt via bilka.dk (for derefter at blive retuneret hos skalborg afdelingen) der blev hun instrueret i at trække 10% af prisen fra, grunden den nye lovgivning. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Så hellere benytte en prisgaranti og købe det et andet sted, eller betale det mere for ordentlig service.
<span style="line-height: 1.4;">Kan du nævne et sted, hvor du, på skrift og med garanti, får en ordentlig service, i forbindelse med det emne vi snakker om?</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
Jeg har med flere varer ofte fået dem til konkurrentens priser, men det kræver at man virker interesseret og spørger til prisen.
Fona <span style="line-height: 1.4;">praktiserer den slags, hvis man får fat i den rigtige sælger.</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Jeg plejer at virke meget interesseret og fange sælgerens opmærksomhed, før jeg siger:</span>
<span style="line-height: 1.4;">Jeg vil rigtigt gerne købe det xxx af dig, men kan ikke få mig selv til det, når Bilka sælger det til xxxx kr og jeg ikke har behov for ekstra vejledning i forbindelse med købet.</span>
I dette tilfælde med et TV vil du vel så også smide muligheden for at returnere det ved evt. pixelfejl?

Redigeret af tipsen - 27-August-2015 kl. 18:45
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 18:27
Jeg er helt enig i ovenstående. I mit tilfælde er jeg løbet på en forhandler, som i mine øjne har udvist ligegyldighed og en arrogance, som jeg sjældent har oplevet. Når så dsg.dk køre samme stil videre, står jeg helt af og vil aldrig anbefale denne forhandler. Men ja, Bilka har sikkert en udmærket retur-politik :)

Redigeret af janLp - 27-August-2015 kl. 18:44
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 18:03
Enig i at det er ret meget off topic. Men nuvel jeg har selv fundet og fået svar på mit oprindelige spm. For at gå videre i jeres debat, vil jeg bare sige at jeg har absolut ingen preferencer for at købe i en lokal og/eller fysisk butik.

Jeg har endnu ikke (udover gode gamle dage i TC) fundet ekspedienter i de lokale butikker der ved mere om produktet end den gennemsnitlige recordere bruger. Dernæst tror jeg absolut heller ikke på at med mindre du er ekstremt god stamkunde at du får mere service af den lokale Expert.

Overlevelsen af disse butikker kan kun være bekvemmelighed, at det er nemmere at smutte forbi butikken og købe noget her og nu. Service og viden er iflg. min optik på meget lavt niveau i langt størstedelen af butikkerne.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Så hellere benytte en prisgaranti og købe det et andet sted, eller betale det mere for ordentlig service.
Kan du nævne et sted, hvor du, på skrift og med garanti, får en ordentlig service, i forbindelse med det emne vi snakker om?
Jeg har med flere varer ofte fået dem til konkurrentens priser, men det kræver at man virker interesseret og spørger til prisen.

Fona praktiserer den slags, hvis man får fat i den rigtige sælger.

Jeg plejer at virke meget interesseret og fange sælgerens opmærksomhed, før jeg siger:
Jeg vil rigtigt gerne købe det xxx af dig, men kan ikke få mig selv til det, når Bilka sælger det til xxxx kr og jeg ikke har behov for ekstra vejledning i forbindelse med købet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 17:20

Har en 2011 model, tror ikke der var nogen på det tidspunkt der havde tænkt på noget sådan, har jeg fluer i min skærm, nej det har jeg ikke. Havde det heller ikke i den gamle skærm fra 2008.
Der har i årenes løb været en del af de små fluer, men ingen har været så dygtige at de har fundet vej ind i TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Så hellere benytte en prisgaranti og købe det et andet sted, eller betale det mere for ordentlig service.

Kan du nævne et sted, hvor du, på skrift og med garanti, får en ordentlig service, i forbindelse med det emne vi snakker om?


 Jeg kan da sige så meget, at der handles hos den lokale Expert, og får man der en god behandling, ja, får man der en uddybning af produktet hvis man vil det, ja, kan man der tale pænt og ordentligt om et problem, ja, gør man der hvad der kan gøres for kunden, ja, kan man der om det er muligt låne et andet produkt i forbindelse med en reklamationer/garanti sag, ja.
Det er bare nogen ting man kan der.

Ja, men det er alt sammen usikre ting, som forøvrigt ikke rigtig forholder sig til det der snakkes om.
En reklamation ala den med insekter i en skærm (Samsung). Har du en garanti for det hos Expert?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


... at det lever op til det der forventes af det.

Den sætning er ret interessant.

Vi er lidt OT her, men jeg tror/håber trådstarteren har fået svar på sit spørgsmål. Men...

Hvordan skildre man bedst, hvad der forventes af et produkt?

Kan/burde forventningerne være forskellig, fra person til person?

Skal vi se det som en reklamation, der er gået i hårdknude, så er det i sidste ende forbrugerstyrelsen der afgører dette punkt. Er det egentlig rimeligt?

Jeg har et svar - Men oftest er det ikke lige det der enten er fysisk muligt, eller så er det så absolut det sidste sted forbrugerne tænker på at lede: 

Vejledningen/manualen og evt. markedsførings informationer. Det bør være det der afgører, hvor højt/hvor man skal sætte sine forventninger.

Lad os tage et tænkt eksempel:
Samsung markedsføre sine TV inkl muligheden for, at der kan trænge insekter ind. Det er muligt at der så ikke er mange kunder. Men reelt set er der jo intet galt med det. Og ingen vil efterfølgende kunne komme og sige, at det havde de ikke forventet.
Det er også muligt at reglerne for markedsføring skal være langt mere konkrete, eksempelvis ved insekter i skærmen, så skal det/bør det betragtes som en væsentlig oplysning i forhold til TVét grundlæggende formål. Dvs. det er ikke noget man bare kan skrive med småt et obskur sted, hvor langt de fleste slet ikke læser. Når det er væsentligt i forhold til formålet, så skal/bør det skrives med stort.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu