|
Bilka online retur |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | |||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes du undviger spørgsmålet: "Kan du nævne et sted, hvor du, på skrift og med garanti, får en ordentlig service, i forbindelse med det emne vi snakker om?" Og lad mig lige skitsere, at der her i tråden er henvist til Bilka, som forhandler, og et TV fra Samsung, i relation til en anden tråd, hvor et Samsung TV lider af en mangel/defekt, der gør at man får "mere end forventet" inde i sit TV. Kan også formulere spørgsmålet anderledes så: Kan du nævne mig en forhandler, der på skrift, kan give dig en garanti for, at skulle noget lign. ske, (fluer eller andet udefra kommende inde i skærmen), så bliver det ordnet uden noget som helst bøvl? Hvis du kender en sådan forhandler, så er det på sin plads at nævne det. Da det efter min mening er en kæmpe mangelvare. Hvis ikke, så er din anbefaling om at holde sig fra Bilka og bruge lokale/kendte/"anerkendte" forhandlere ikke en pind værd. Du får præcis det samme, i den her henseende. Og det synes jeg derfor er på sin rette at få på plads!
|
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4943 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis kunden ikke kender sine rettigheder, så er det nemt at nlive snydt.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
Danielwj
Bruger Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I kraft af det var en bærbar går jeg ud fra den havde været startet op. Men ellers ingen grund, stod 1 meter der fra. Han ville returnere, hun gik hen og spurgte lederen hvordan det forgik og fik besked på blot at køre den retur, men minus 10% da den havde været brugt (vel og mærke uden de så meget som havde kigget på den, eller udspecificeret noget hos køberen om hvor meget han havde brugt den.
|
|||
Byteman2
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kender du grunden i det specifikke tilfælde? Der kan jo have været en værdiforringelse af varen, f.eks. må man som udgangspunkt ikke fjerne påsat beskyttelsesfilm, medmindre det er nødvendigt for at undersøge varen, og kunden må heller ikke udføre en software konfiguration af en computeren. |
|||
Danielwj
Bruger Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Da jeg stod i kø hos service centeret i bilka skalborg, overhørte jeg en samtale mellem 2 ansatte, hvor spørgsmålet gik på retuneringen af en bærbar, inden for de 14 dages returret, som var købt via bilka.dk (for derefter at blive retuneret hos skalborg afdelingen) der blev hun instrueret i at trække 10% af prisen fra, grunden den nye lovgivning.
|
|||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af tipsen - 27-August-2015 kl. 18:45 |
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er helt enig i ovenstående. I mit tilfælde er jeg løbet på en forhandler, som i mine øjne har udvist ligegyldighed og en arrogance, som jeg sjældent har oplevet. Når så dsg.dk køre samme stil videre, står jeg helt af og vil aldrig anbefale denne forhandler. Men ja, Bilka har sikkert en udmærket retur-politik :)
Redigeret af janLp - 27-August-2015 kl. 18:44 |
|||
oo27
Guld medlem Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig i at det er ret meget off topic. Men nuvel jeg har selv fundet og fået svar på mit oprindelige spm. For at gå videre i jeres debat, vil jeg bare sige at jeg har absolut ingen preferencer for at købe i en lokal og/eller fysisk butik.
Jeg har endnu ikke (udover gode gamle dage i TC) fundet ekspedienter i de lokale butikker der ved mere om produktet end den gennemsnitlige recordere bruger. Dernæst tror jeg absolut heller ikke på at med mindre du er ekstremt god stamkunde at du får mere service af den lokale Expert. Overlevelsen af disse butikker kan kun være bekvemmelighed, at det er nemmere at smutte forbi butikken og købe noget her og nu. Service og viden er iflg. min optik på meget lavt niveau i langt størstedelen af butikkerne.
|
|||
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4943 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har med flere varer ofte fået dem til konkurrentens priser, men det kræver at man virker interesseret og spørger til prisen. Fona praktiserer den slags, hvis man får fat i den rigtige sælger. Jeg plejer at virke meget interesseret og fange sælgerens opmærksomhed, før jeg siger: Jeg vil rigtigt gerne købe det xxx af dig, men kan ikke få mig selv til det, når Bilka sælger det til xxxx kr og jeg ikke har behov for ekstra vejledning i forbindelse med købet.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har en 2011 model, tror ikke der var nogen på det tidspunkt der havde tænkt på noget sådan, har jeg fluer i min skærm, nej det har jeg ikke. Havde det heller ikke i den gamle skærm fra 2008. Der har i årenes løb været en del af de små fluer, men ingen har været så dygtige at de har fundet vej ind i TVet. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, men det er alt sammen usikre ting, som forøvrigt ikke rigtig forholder sig til det der snakkes om. En reklamation ala den med insekter i en skærm (Samsung). Har du en garanti for det hos Expert? |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den sætning er ret interessant. Vi er lidt OT her, men jeg tror/håber trådstarteren har fået svar på sit spørgsmål. Men... Hvordan skildre man bedst, hvad der forventes af et produkt? Kan/burde forventningerne være forskellig, fra person til person? Skal vi se det som en reklamation, der er gået i hårdknude, så er det i sidste ende forbrugerstyrelsen der afgører dette punkt. Er det egentlig rimeligt? Jeg har et svar - Men oftest er det ikke lige det der enten er fysisk muligt, eller så er det så absolut det sidste sted forbrugerne tænker på at lede: Vejledningen/manualen og evt. markedsførings informationer. Det bør være det der afgører, hvor højt/hvor man skal sætte sine forventninger. Lad os tage et tænkt eksempel: Samsung markedsføre sine TV inkl muligheden for, at der kan trænge insekter ind. Det er muligt at der så ikke er mange kunder. Men reelt set er der jo intet galt med det. Og ingen vil efterfølgende kunne komme og sige, at det havde de ikke forventet. Det er også muligt at reglerne for markedsføring skal være langt mere konkrete, eksempelvis ved insekter i skærmen, så skal det/bør det betragtes som en væsentlig oplysning i forhold til TVét grundlæggende formål. Dvs. det er ikke noget man bare kan skrive med småt et obskur sted, hvor langt de fleste slet ikke læser. Når det er væsentligt i forhold til formålet, så skal/bør det skrives med stort. |
|||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |