recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka online retur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka online retur

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 18:27
Jeg er helt enig i ovenstående. I mit tilfælde er jeg løbet på en forhandler, som i mine øjne har udvist ligegyldighed og en arrogance, som jeg sjældent har oplevet. Når så dsg.dk køre samme stil videre, står jeg helt af og vil aldrig anbefale denne forhandler. Men ja, Bilka har sikkert en udmærket retur-politik :)

Redigeret af janLp - 27-August-2015 kl. 18:44
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Så hellere benytte en prisgaranti og købe det et andet sted, eller betale det mere for ordentlig service.
<span style="line-height: 1.4;">Kan du nævne et sted, hvor du, på skrift og med garanti, får en ordentlig service, i forbindelse med det emne vi snakker om?</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
Jeg har med flere varer ofte fået dem til konkurrentens priser, men det kræver at man virker interesseret og spørger til prisen.
Fona <span style="line-height: 1.4;">praktiserer den slags, hvis man får fat i den rigtige sælger.</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Jeg plejer at virke meget interesseret og fange sælgerens opmærksomhed, før jeg siger:</span>
<span style="line-height: 1.4;">Jeg vil rigtigt gerne købe det xxx af dig, men kan ikke få mig selv til det, når Bilka sælger det til xxxx kr og jeg ikke har behov for ekstra vejledning i forbindelse med købet.</span>
I dette tilfælde med et TV vil du vel så også smide muligheden for at returnere det ved evt. pixelfejl?

Redigeret af tipsen - 27-August-2015 kl. 18:45
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 19:37
Da jeg stod i kø hos service centeret i bilka skalborg, overhørte jeg en samtale mellem 2 ansatte, hvor spørgsmålet gik på retuneringen af en bærbar, inden for de 14 dages returret, som var købt via bilka.dk (for derefter at blive retuneret hos skalborg afdelingen) der blev hun instrueret i at trække 10% af prisen fra, grunden den nye lovgivning. 
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Da jeg stod i kø hos service centeret i bilka skalborg, overhørte jeg en samtale mellem 2 ansatte, hvor spørgsmålet gik på retuneringen af en bærbar, inden for de 14 dages returret, som var købt via bilka.dk (for derefter at blive retuneret hos skalborg afdelingen) der blev hun instrueret i at trække 10% af prisen fra, grunden den nye lovgivning. 

Kender du grunden i det specifikke tilfælde?
Der kan jo have været en værdiforringelse af varen, f.eks. må man som udgangspunkt ikke fjerne påsat beskyttelsesfilm, medmindre det er nødvendigt for at undersøge varen, og kunden må heller ikke udføre en software konfiguration af en computeren.
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 08:14
I kraft af det var en bærbar går jeg ud fra den havde været startet op. Men ellers ingen grund, stod 1 meter der fra. Han ville returnere, hun gik hen og spurgte lederen hvordan det forgik og fik besked på blot at køre den retur, men minus 10% da den havde været brugt (vel og mærke uden de så meget som havde kigget på den, eller udspecificeret noget hos køberen om hvor meget han havde brugt den.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 08:56
Hvis kunden ikke kender sine rettigheder, så er det nemt at nlive snydt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Har en 2011 model, tror ikke der var nogen på det tidspunkt der havde tænkt på noget sådan, har jeg fluer i min skærm, nej det har jeg ikke. Havde det heller ikke i den gamle skærm fra 2008.
Der har i årenes løb været en del af de små fluer, men ingen har været så dygtige at de har fundet vej ind i TVet.

Jeg synes du undviger spørgsmålet:

"Kan du nævne et sted, hvor du, på skrift og med garanti, får en ordentlig service, i forbindelse med det emne vi snakker om?"

Og lad mig lige skitsere, at der her i tråden er henvist til Bilka, som forhandler, og et TV fra Samsung, i relation til en anden tråd, hvor et Samsung TV lider af en mangel/defekt, der gør at man får "mere end forventet" inde i sit TV.

Kan også formulere spørgsmålet anderledes så:
Kan du nævne mig en forhandler, der på skrift, kan give dig en garanti for, at skulle noget lign. ske, (fluer eller andet udefra kommende inde i skærmen), så bliver det ordnet uden noget som helst bøvl?

Hvis du kender en sådan forhandler, så er det på sin plads at nævne det. Da det efter min mening er en kæmpe mangelvare. Hvis ikke, så er din anbefaling om at holde sig fra Bilka og bruge lokale/kendte/"anerkendte" forhandlere ikke en pind værd. Du får præcis det samme, i den her henseende. Og det synes jeg derfor er på sin rette at få på plads!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis kunden ikke kender sine rettigheder, så er det nemt at nlive snydt.

Præcis! Clap
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 11:00

Kandersen: Kender umiddelbart ikke nogen, da det ikke har været relevant, så nærmere kan det nok ikke besvares.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Kandersen: Kender umiddelbart ikke nogen, da det ikke har været relevant, så nærmere kan det nok ikke besvares.

Det er vel relevant, hver gang, inden du handler?

Eller er det sådan et spørgsmål du hellere vil vente med til bagefter? Og derfor, lige nu, kun har positive oplevelser ud af det, da det ikke har været relevant? I så fald er det en lidt akavet måde at anbefale forhandlere på, synes jeg. I bedste fald, absolut intetsigende.

Må jeg anbefale dig, at du stiller spørgsmålet til din forhandler! Lur mig om ikke du får et svar, som du på en eller anden måde er nødt til at forholde dig mere kritisk til. Måske endda et svar, der ændre din positive mening om forhandleren.

Der er selvfølgelig også den mulighed, at du bare tager chancen.. Jan fra tidligere omtalt tråd er/var sandsynligvis i den båd, da han for 23 mdr siden købte et Samsung TV i Bilka. Han gjorde efter min opfattelse, præcis det samme som stort set alle andre forbrugere. Han brugte sin sunde fornuft og almene forventninger. Stor fejl!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 13:19

Før alt det her skriveri, var der nogen de havde tænkt på at det med fluer var et problem.? Det var der sikker ikke, så hvordan sikrer man sig i mod et ukendt problem, hvordan sikrer man sig i mod det ukendte i det hele taget.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Før alt det her skriveri, var der nogen de havde tænkt på at det med fluer var et problem.? Det var der sikker ikke, så hvordan sikrer man sig i mod et ukendt problem, hvordan sikrer man sig i mod det ukendte i det hele taget.?
Med en forsikring :-)
Man hører da jævnligt om fabrikanter af alt muligt mellem himmel og jord, der kalder bestemte modeller tilbage fordi der er fundet graverende fejl i dem - og det er jo bare dyrt, når det går galt på den måde... - biler, cykler, hifi-udstyr, barnevogne, lamper, legetøj og meget andet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu