recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Full HD - Mov eller MEPE4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Full HD - Mov eller MEPE4?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Der er måske ikke så mange spejlreflekskameraer entusiaster herinde?
Det er måske også begrænset hvor meget entusiast-viden du kan udnytte, når du skal have at kamera til 2500 kr?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Der er måske ikke så mange spejlreflekskameraer entusiaster herinde?
Det er måske også begrænset hvor meget entusiast-viden du kan udnytte, når du skal have at kamera til 2500 kr?

Du er sent på den med svar!

Det kamera jeg har købt, har faktisk tidligere kostet over 4000 kr.!



Redigeret af tonice25 - 03-September-2015 kl. 16:05
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Der er måske ikke så mange spejlreflekskameraer entusiaster herinde?
Det er måske også begrænset hvor meget entusiast-viden du kan udnytte, når du skal have at kamera til 2500 kr?
Du er sent på den med svar!

Det kamera jeg har købt, har faktisk tidligere kostet over 4000 kr.!
Jeg synes ikke det noget sted fremgår af tråden hvilken prisklasse det drejede sig omkring.

Jeg havde måske en ide omkring prisklassen for et 70D, som er det dobbelte.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 16:40
Der har i tråden været et bud på en fotoside:
http://www.fotostart.dk/ - men der ser ud til, at den side ikke fungerer mere. (Aktiveringsmail fungerer ikke). Ej heller kan administrator kontaktes, bud på sider modtages? Smile 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 16:56
Hvorfor er det et problem med kun 30min optagelse ?
Bliver sørme en kedelig film hvis du lader kameraet køre i flere timer ?
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor er det et problem med kun 30min optagelse ?
Bliver sørme en kedelig film hvis du lader kameraet køre i flere timer ?

Det har jeg heller ikke tænkt mig - men ved større familiebegivenhed, så er man ikke låst på samme måde med et videokamera. Wink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 17:19

Mon ikke der menes, at der kun er plads til 30 min. optagelse, og det er jo godt nok ikke meget, hvis det f.eks skal være fra en ferie.
Optage tid er jo bestemt af det kort der er i, så Mon ikke der kan optages mere med et større kort.? Der kan bruges et på op til 64 GB.
Det kan også være at der menes, at der kun kan optages i Max. 30 Min uden stop, men det må da også være rigeligt.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 17:28
30 min. er rigeligt - men igen, det kommer an på, hvilken begivenhed det er. 

Foruden en foto netside, så kom med bud på et godt sted at købe SD kort?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 17:35

Hvor ligger begrænsningen af optagetiden.? For det kan umuligt være kortet, hvis det da ellers er stort nok.
Kort kan jo købes mange steder i handlen til forskellige priser, og ligeledes på nettet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Så er Canon EOS 1200D vel modtaget. 

Jeg har ikke prøvet optagekvaliteten fuldt ud - men med kun 30 min. videooptagelse, siger det næsten sig selv, at det aldrig kan blive afløseren for et videokamera.

Jeg venter til evt. et 4K videokamera kommer i et rimelig prisleje.

Men nu vil jeg i gang med at fotografere.

De 30 min. er vist hvad den kan klare i en enkelt optagelse (fil). Så det er jo bare at supplere med flere kort.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 20:06

Hvis det er et optagemaximum på 30 min uden stop, så er det jo ikke et problem, hvem optager så lang tid uden stop, der skulle da også gerne kunne optages så meget som der er plads til på kortet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 20:35
Lige netop. Man skal lige tænke på hvordan det er at redigere bagefter. Min erfaring siger mig at det gælder om at holde sine optagelser korte, så er det nemmere at overskue bagefter og der er også grænser for hvor lang tid ens familie og venner gider at se på det. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu