recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV i campingvogn - ingen signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV i campingvogn - ingen signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV i campingvogn - ingen signal
    Sendt: 02-September-2015 kl. 11:11
Hej

Jeg har virkelig brug for et godt råd til at komme videre.

Har netop købt en brugt campingvogn med TV og antenne, og når jeg laver kanalsøgning på TV'er finder det ingen kanaler - står bare og siger intet signal.

TV: Dantax 19" LCD, model 19LDV400 12/230 volt.
Antennee: Tertek 4G/LTE

Ifølge manualen har TV'et DVB-T tuner og MPEG4, og skulle vel så kunne modtage bl.a. DR1 på det luftbårne sendenet.

Har prøvet følgende:
Tilsluttet et Samsung TV til Tertek antennen, og her finder Samsung TV'et masser af kanaler (digitale) og billedet står super skarpt.
Taget et antennekabel/signal inde fra huset med Stofa, og her kan Dantax TV'et finde de analoge kanaler som Stofa åbenbart stadig har i sendenettet. Finder ingen digitale kanaler.

Min konklusion er derfor at Tertek antennen fungerer, men at Dantax TV'et ikke kan modtage digitale kanaler, men burde det ikke kunne det med DVB-T tuner ?

I menuen på Dantax TV'et kan jeg ikke finde noget som helst om valg af analoge/digitale kanaler ved søgning. Kun et punkt med SØG - og det giver intet resultat.

Nogen med en god ide som kan hjælpe mig videreSmile
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 11:30

Med det du har prøvet, må konklusionen være at TVet er forældet til brug på Digital modtagelse, så du må investere i en STB til brug på TVet så der kan modtages DR og e.v.t. Boxer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 11:57
Hvis Dantax har DVB-T og mpeg4 skal det kunne modtage DR1
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 12:01
1. TV er defekt.
2. Du skal trykke på DTV (eller noget lignende), eller nulstille TV for at få lov til at søge på de digitale kanaler

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 12:01

Ja, det skulle det, men det er tilsyneladende ikke tilfældet, så det har nok alligevel ikke MPEG4. Der findes jo heller ikke kanaler når der prøves på Kabel TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af kamajoka kamajoka skrev:

TV: Dantax 19" LCD, model 19LDV400 12/230 volt.

Ifølge manualen har TV'et DVB-T tuner og MPEG4, og skulle vel så kunne modtage bl.a. DR1 på det luftbårne sendenet. 
Ifølge annonce på side 8 i Horsensfolkeblad fra Dec. 2010 skulle TV have DVB-T/C MPEG4 tuner.

Så med mindre at tuner er defekt burde det kunne finde digitale kanaler, både FTA og Boxer samt kabel TV.
Men lige hvordan du skal gøre kan jeg ikke svare på.

EDIT: Link fjernet, dur ikke her

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 02-September-2015 kl. 12:53
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 12:57
Har bladret menuen igennem på TV'et et utal af gange, og kan intet finde omkring skift til DTV.
Har også overvejet en nulstilling, og så starte helt forfra, men det kan jeg heller ikke se hvordan gøres.
Alt i alt ikke den bedste brugermanual Smile.




Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af kamajoka kamajoka skrev:

Har bladret menuen igennem på TV'et et utal af gange, og kan intet finde omkring skift til DTV.
Har også overvejet en nulstilling, og så starte helt forfra, men det kan jeg heller ikke se hvordan gøres.
Alt i alt ikke den bedste brugermanual Smile.


Modsat de analoge signaler er de digitale signaler i kabel-tv (og bestemt hos youSee og Stofa) udsendt med DVB-C  der er helt, helt forskellig fra antennesignalerne, der sendes med DVB-T  (eller Boxers HD kanaler med DVB-T2 ).    

Disse signaler er ikke bare det, der ligner.  

Med nogle tv skal man vælge  mellem DVB-T og DVB-C som noget det første efter udpakningen - dvs straks efter factory reset.

Nogle antenner skal have strøm fra fjernsynet.  Tjek om dit Samsung leverede dette, da du prøvede antennen.  

Det er en klar mulighed, at  DVB-T kredsen eller strøm til antenne er defekt, men mon dog? 

Lars   Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 22:27
Ofte ligger løsningen lige for. Den knap du skifter mellem TV og DVD med, kan også være samme der skifter til DVB modtagelse.
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 10:25
Tak til alle der har bidraget - problemet er nu løst og TV'et fungerer efter hensigten.

Løsningen var ganske enkel - når man nu først lige fik øje på den Smile

På fjernbetjeningen vælges "sources" og her fremkommer så en mulighed "USB/DTV" - og når man så trykker på menu knappen kommer der helt andre muligheder op end tidligere Clap
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 10:42
Var også min tanke. Hvis man bliver ved at prøve de forskellige knapper, kommer løsningen på problemet. Godt du fik det til at virke :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu