recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround reciever hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround reciever hvilken?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Surround reciever hvilken?
    Sendt: 04-September-2015 kl. 22:07
Nemlig ja. Japan og Malaysia sparker numse. Og Kina sutter ofte numse. Dog kan de godt finde ud af simple ting som og samle en højttaler f.eks. :-D
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

hvor meget skal man ligge i om de er produceret i japan eller ej?


Intet!

Klaus


ok, hvorfor kaldes x4100 så en kinamaskine og de større bedre pga de er produceret i Japan?

Mvh Kim




Fordi "Made in Japan" gennem de seneste mange år, har været et kvalitetsstempel, når det gælder elektronik (funktion og holdbar).
Japanerne begyndte på et tidspunkt også at producere i Kina - og andre lavtlønslande. Og jeg vil stadig til hver en tid foretrække et produkt, som rent faktisk er "Made in Japan". al min erfaring fra branchen, gennem mange år, fortæller at japansk produceret elektronik har lavere fejlrate og længere levetid.

M.v.h.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 17:31
Fornuftigt valg :)
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 16:53
Beslutningen er taget, jeg beholder min gamle denon.

plus x4100 er udsolgt i hifiklubben.

- Kim
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

hvor meget skal man ligge i om de er produceret i japan eller ej?


Intet!

Klaus

ok, hvorfor kaldes x4100 så en kinamaskine og de større bedre pga de er produceret i Japan?

Mvh Kim


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Decolour Decolour skrev:

hvor meget skal man ligge i om de er produceret i japan eller ej?


Intet!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 16:16
Jeg tror efterhånden alt elektronisk grej produceres i Østen, så det skal du ikke tænke så meget over.
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 16:06
hmm jeg kan se mange er meget glade for Atmos.

jeg tror ikke jeg kommer til at benytte et Atmos setup det næste stykke tid, 

jeg tror umiddelbart bare jeg fortsætter med min denon avr4310 lidt endnu, og så skifter den når jeg har mulighed for at større setup.

Men den ser ellers fin ud sådan en x4100.

hvor meget skal man ligge i om de er produceret i japan eller ej?

Mvh Kim 


Redigeret af Decolour - 04-September-2015 kl. 16:07
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 15:31
Du skal være meget velkommen Jonas

Så skal du prøve at høre starten af Mad Max, den er fantastisk i Atmos.!!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Når jeg slår mine lofthøjttalere fra er det meget tydeligt der mangler noget, og det gælder både Atmos film og 5.1/7.1 + Dolby upscale.

Herhjemme er Atmos uden tvivl et need to have produkt.
Jeg må forbi og købe DøgnNetto's bedste kage igen snart... :) Sidst synes jeg ikke det var en dag/nat forskel da du slog Atmos til. Jeg synes 7.1 i dit rum kom rigtigt meget af vejen.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 15:03
Når jeg slår mine lofthøjttalere fra er det meget tydeligt der mangler noget, og det gælder både Atmos film og 5.1/7.1 + Dolby upscale.

Herhjemme er Atmos uden tvivl et need to have produkt.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 14:19
Jeg er med Jonas her >>> Atmos er "nice-to-have" men bestemt ikke "need-to-have". Jeg har til dato kun set EN film, hvor jeg virkelig synes, at det tilførte noget til oplevelsen, Gravity. Og jeg har set en lang række film i Atmos.

DTS:X synes jeg dog lyder til at blive et meget spænende produkt for folk der ikke har dedikeret bio-rum, da det efter sigende skulle løse en masse problemer med forkert placeret højtalere. For os med dedikeret rum tror jeg dog også, at der her kun bliver tale om et "nice-to-have".

Man skal dog også være opmærksom på, at vi mennesker har en meget individuel evne til at retningsbestemme lyde, så for nogen vil oplevelsen være større end for andre.


Redigeret af dr gonzo - 04-September-2015 kl. 14:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu