recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround reciever hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround reciever hvilken?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 14:08
Jeg er lidt en party pooper sammenlignet med flertallet når det gælder Atmos. Der er ingen tvivl om, at det er mega fedt at der er tilført en ekstra dimension, men synes slet ikke det er så meget ekstra som det bliver gjort til.

Måske har jeg endnu ikke fået den Atmos demo som får mig til at overgive mig, men indtil videre ser jeg stadig Atmos som en "nice to have".

Streckers Atmos har givet mig den bedste Atmos-fornemmelse af de demoer jeg har fået, men de 7.1 klip jeg hørte inden Atmos blev slået til, var meget tæt på.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 10:10
Atmos er da et absolut must. Det kun fordi jeg ikke har knasterne at jeg stadig hænger i mit gamle 7.2 setup.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Tror jeg da til dels du har ret i.

Men... Hvor mange køber Atmos nu? Og hvor udbredt bliver det og hvor "vigtigt" er det? 



Hvis du har hørt et ordentligt Atmos setup, så køber du det og syntes det er meget vigtigt WinkThumbs Up






Redigeret af strecker - 04-September-2015 kl. 09:42
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 09:04
Pt bruger jeg den faktisk kun til lyd til film.

Men lige pt kun koblet til 2 fronthøjttere.

Så den vil ikke nødvendigvis spille bedre end den gamle 4310'er, kan jeg næsten forstå.

Jeg kunne ellers skifte til små penge, men hvis det er et downgrade, så kan det jo være det samme.

tak for indspark, og vil stadig gerne høre fra folk der har skiftet fra noget lidt ældre denon til en af ovennævnte ny recievere.

Mvh Kim

Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 08:24
Tror jeg da til dels du har ret i.

Men... Hvor mange køber Atmos nu? Og hvor udbredt bliver det og hvor "vigtigt" er det?

Tror der er rigtig mange der holder sig til 5.1, ihf. dem der bruger stuen og ikke har dedikeret rum til film/lyd.

For at vende tilbage til topic;

Der er ingen bonus i at købe ny receiver der koster 1/3 af prisen af den trådstarter har nu. Eneste plus, er flere features. Men de bliver middelmådige. Billede/lyd delen, er kun dårligere, da der er proppet flere features i maskinerne idag...

Har selv "opgraderet" fra en Denon 3808 til en Onkyo txnr818 og det var en grim beslutning. Nu er jeg overgået til pre + effekt. HVILKET løft og til en samlet pris der hedder 11.500kr (gode tilbud).
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 07:13
Nu tænker jeg ikke Atmos/X som lydforbedrende for 5.1/7.1 lydformat, men at det må betragtes som fremtidens lyd (når der kommer flere titler), der bogstaveligt tilføjer en ægte ekstra dimension til lyden. Eller har jeg misforstået noget?

Indehaver af en 4000 kr plastik reciever Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 23:53
Steen6400 >>> Jeg vil hellere ha' 7.1 HD-lyd fra en dyr forstærker, end Atmos fra en billig plastikkasse. DTS:X og Atmos har intet med kvalitet at gøre, det er bare formatter. Så ja, Atmos og DTS:X kan godt være middelmådigt, eller direkte ringe, men det kan også være fantastisk, men det kræver altså noget bedre udstyr end en plastik reciever til 5.000 kr.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 23:52
Ikke Atmos i sig selv. Men er det i givet tilfælde det trådstarter søgte som eks., så får han ikke meget ud af det alene, medmindre han har udstyr der kan trække alle de højttalere.

Sådan skulle det forståes.

Ville da gerne have Atmos herhjemme i stuen, så længe der er nok kræfter til at give højttalerne nok effekt.

Udover det, vil jeg ikke tro, at de nævnte receivere, vil gøre underværker lydmæssigt, ift. den han har.

Han søger en opgradering og derfor indlægget.

Men lad os nu høre hvad det mere specifikt er han søger.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Gå processor + effekt vejen hvis du vil mærke en OPGRADERING medmindre de er for de ekstra middelmådige features der er i de nyere maskiner.
Er det Atmos/X du kalder middelmådig?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 21:55
Istedet for at gå middelmådig-vejen, når den du har ike fejler noget, bør du måske vælge at komme i sparegrisen og vente til der ligger ca. 10k. Så er det muligt at opgradere til noget du vil komme til at mærke.

Hvilke højttalere har du?
Hvad bruger du receiveren til, musik/film (%)?
Hvad er forventningen, kun bedre rumkorrektion?

Tror næppe du vil mærke noget synderligt til en ny receiver. Heller ikke hvis ønsket er atmos el. Lign. Du får ikke meget for 5000kr. Alt er middelmådigt i sådan en maskine. 4310'eren trumfer alt i klassen......

Gå processor + effekt vejen hvis du vil mærke en OPGRADERING medmindre de er for de ekstra middelmådige features der er i de nyere maskiner.

Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 20:34
slet ingen der har lidt personlig erfaringer med Denon avr4310/Denon x4100/marantz sr6009?

Mvh Kim
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 09:44
Den fejler intet, det er nok mere fordi der skal ske noget:-)

og om jeg ville få noget ud af det.

og ved ikke om der er sket meget mht automatisk rumkorrektion.

Mvh Kim
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu